کد مطلب: ۲۵۶۲۱۶

جدیدترین آمارها از تخلیه و بارگیری در بنادر کشور

جدیدترین آمارها از تخلیه و بارگیری در بنادر کشور

سازمان بنادر و دریانوردی آمار تخلیه و بارگیری در تعدادی از بنادر ایران در دو ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۷ را اعلام کرد که حاکی از رشد قابل توجه فعالیت‌ها در برخی از بنادر دارد.

براساس آمارهای ارائه شده از استان مازندران بندر نوشهر در منطقه ویژه اقتصادی خود به رشد تخلیه و بارگیری ۱۰۳ درصدی در قیاس با مدت مشابه سال قبل رسیده که از این جهت این بندر را به عنوان فعال‌ترین بندر شمالی کشور مطرح می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همچنین در این مدت بندر فریدون‌کنار نیز توانسته با ثبت ۲۳ درصد رشد در قیاس با مدت مشابه سال گذشته عملکرد قابل قبولی را از خود به ثبت برساند.

در بخش ورودی کشتی‌ها به بنادر نیز هر دو بندر نوشهر و فریدون‌کنار توانسته‌اند با رشد ۹۳ درصدی عملکرد قابل قبولی را از خود برجای بگذارند.

در طول این مدت آهن‌آلات، غلات، کاغذ و چوب عمده‌ترین کالاهای وارداتی و محصولات کشاورزی، خواربار، خشکبار و مصالح ساختمانی عمده‌ترین کالاهای صادراتی ایران در بنادر شمالی کشور بوده است.

در بنادر جنوبی نیز همچنان بندر شهید رجایی فعال‌ترین حوزه اقتصادی به حساب می‌آید و در طول دو ماه ابتدایی سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۳ میلیون تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

طبق اعلام مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی از این کالاها حدود ۹ میلیون تن به کالاهای غیرنفتی و حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

ایران توانسته در بندر شهید رجایی صادرات غیرنفتی خود را با عبور از مرز شش میلیون تن به رشد بیش از ۱۳ درصدی برساند و همچنین در این دوره ترانزیت کالاهای غیرنفتی نیز از ۸۵۳ هزار تن عبور کرده و در حوزه کانتینر نیز بیش از ۳۸۰ هزار TEU در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

عملکرد جدید بندر آبادان نیز حاکی از رشد فعالیت‌های اقتصادی این بندر است و طبق برآوردهای صورت گرفته در دو ماه ابتدای فعالیت این بندر بیش از ۳۲ درصد رشد داشته است.

براساس آمارهای ارائه شده این بندر که در منطقه جنوب غربی آب‌های ایران واقع شده، در حوزه قطعات خودرو، لوازم خانگی و تره‌بار عمده‌ترین صادرات خود را انجام داده و اصلی‌ترین کشورهایی که با این بندر تبادل اقتصادی داشته‌اند عراق و کویت هستند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.