خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۴۰۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جدیدترین خبر از یارانه کرونا / ۳ میلیون نفر این هفته دو واریزی خواهند داشت

جدیدترین خبر از یارانه کرونا /  ۳ میلیون نفر این هفته دو واریزی خواهند داشت

دومین مرحله یارانه کرونا برای سه میلیون خانواری که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، امشب واریز می‌شود؛ همچنین به این افراد بسته حمایتی رمضان در روز دوشنبه هفته جاری پرداخت خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دومین مرحله یارانه کرونا برای سه میلیون خانواری که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، امشب واریز می‌شود.

مهدی قمصریان، سخنگو سازمان برنامه و بودجه درباره واریزی‌های این هفته در توئیتر خود نوشت: «دومین مرحله کمک بلاعوض دولت شنبه و کمک ویژه ماه رمضان دوشنبه به حساب سرپرستان حدود ۳ میلیون نفر نیازمند شناسایی شده واریز می‌شود. میزان این کمک‌های بلاعوض بر اساس بعد خانوار از ۲۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود».

بنابراین این سه میلیون خانوار در هفته‌ای که آغاز شده دو دریافتی از از سوی دولت خواهند داشت، اولین وجه را در امروز ۳۰ فروردین ماه در قالب یارانه کرونا و دومین آن را نیز در روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه در قالب کمک ویژه ماه رمضان دریافت خواهند کرد.

پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل دولت تصمیم گرفت به برخی از مشاغل مانند دستفروشان کمک بلاعوض دهد؛ در این خصوص محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه اعلام کرده بود که کمک بلاعوض ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی برای سه میلیون نفر از خانواده‌هایی که شناسایی شده‌اند و از کم درآمدترین اقشار جامعه هستند در چند نوبت واریز می‌شود.

یارانه کرونا به خانواده‌های یک نفره ۲۰۰ هزار تومان؛ دو نفره، ۳۰۰ هزار تومان؛ سه نفره، ۴۰۰ هزار تومان؛ چهار نفره، ۵۰۰ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

رئیس‌جمهور نیز در هفته پایانی سال ۹۸ اعلام کرد: در چهار نوبت به افراد آسیب‌دیده یک بسته حمایتی پرداخت می‌شود، اولین بسته تا پایان سال ۹۸ و سه بسته دیگر در ماه‌های بهار سال ۹۹ پرداخت خواهد شد که مبلغ آن از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است.

از آن جایی که یک بسته حمایتی ماه رمضان نیز به این افراد در روز اول اردیبهشت پرداخت می‌شود بنابراین تعداد بسته‌های حمایتی پنج عدد است که اولین نوبت آن در اسفند ماه سال ۹۸ پرداخت شده است، دومین نوبت در فروردین، دو نوبت در اردیبهشت و نوبت پایاتی نیز در خرداد ماه واریز خواهد شد.

در خصوص دیگر اقشار جامعه نیز دولت قرار است به ۲۴ میلیون خانوار یارانه‌بگیر نیز وام یک میلیون تومانی تا پیش از شروع ماه رمضان پرداخت کند؛ برای دریافت این وام سرپرست خانوار باید کد ملی خود را با سیم کارتی که به نام خودش است به شماره ۶۳۶۹ ارسال کند که این فرایند از روز ۲۷ فروردین ماه آغاز شده و تا ساعات پایانی روز ۳۱ ماه جاری نیز ادامه دارد.

همچنین آن دسته از افرادی که سیم کارتی به نامشان نیست می‌توانند تا ۱۸ اردیبهشت ماه برای تهیه سیم کارت مراجعه کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عیس شهبازی

    یاسلام اینجانب پنچ نفرهستیم یک میلیون تومان ؟ام یا رانه دادن قرارشد به اونای که ونچ نف. یا چهار نفر هستن یک الی دومیلیون وام کرونا میدیم

  • عیس شهبازی

    سلام قرار شدبه چهارمیلیون نفروام کرونای دومیلیون میدیم بس چی شدباتشکر

  • سید جلال

    با سلام و خسته نباشید ببخشید من ساکن خوزستان شهرستان شوشتر وتحت نظر بهزیستی هستم ومعلول از ناحیه دوپا تعویض مفصل لگن انجام دادم خانه نشین شدم ودارای چهار فرزند وهیچ کمک معیشتی کرونا نگرفتم این کی جوابگوی باید باشد زنم در بهزیستی سرپرست شد حالا چکار کنیم این انصاف نیست حق ما زایع بشه لطفا رسیدگی کنید با تشکر

  • سعید

    سلام.مرحله اول ودوم کمک معیشتی کرونابحساب من اومد..اماکمک معیشت ماه رمضان درتاریخ دوم اردیبهشت نیومده دلیلش میخواستم بدونم.

  • سعید

    باسلام..دومرحله کمک یارانه کرونابحساب من اومده.‌اماکمک یارانه ماه رمضان که اول اردیبهشت واریزشده.بحساب من نیومده.‌دلیلش؟؟؟چرابایداینجوری بی سروسامان باشه برنامه های دولت.کجابایدمراجعه کنم..کی جوابگو هستش؟؟؟

  • ناشناس

    سلام .بنده مادری هستم ۳۲ ساله که سرپرست خودم هستم با یک دختر ۱۴ ساله .شغلی ندارم و خاندار میباشم منع درآمد من از کار نظافت منازل هستش که چند ماهه بخاطر این ویروس کا درست حسابی هم نبوده .چند ماهه کرایه خانه ام عقب افتاده خرج خوراک مو ب زور تامین میکنم با کمک نذری مردم .برام سوال شده که چرا حمایت دولت شامل حال بنده و دخترم نشده .مگه این حمایت ور درجه اول شامل حال خانومایی که سرپرست خودشون هستن نمیشد خوشحال مشیدیم اگه دستی ب احوال ما هم گرفته میشد و براتون دعا میکردیم

  • ناشناس

    خدارو خوش نمیاد به یک عده بدید به ما که کار نیست تعطیل ندیداین انصاف نیست حق ناس

  • ناشناس

    یک میلیون دادن سرمون کلاه بذارن یک خانواده چهار نفر دوتا بچه دارم با یک ملیون چه کنم کمک معیشتی که بهمون ندادن تواین اوضا واحوال بازر خراب وگرونی تکلیف ما چیه

  • حسن حیدری

    هنوز هزار تومان از طرح های شما به من نرسیده شبا با بیسکویت مادر سر میکنم تازه مثلا مریض هم هستم

    • ابراهیم جابری

      بسکوت مادرمیخوریخوبه من هیچی ندارم

  • هدیه

    سلام پس کو ی یارانه بلاعوض کرونا