کد مطلب: ۶۳۷۳۱۵

جدیدترین شفاف‏‏‌سازی شرکت‌ها در کدال

جدیدترین شفاف‏‏‌سازی شرکت‌ها در کدال

روز گذشته اطلاعیه‌‌‌های متعددی در خصوص افشای اطلاعات بااهمیت شرکت‌ها در سامانه کدال منتشر شد.تشریح اطلاعیه نمادهای «فلوله»،«سامان»و«برکت» را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از دنیای‌اقتصاد ، این اطلاعیه‌‌‌ها که در دو گروه «الف» و «ب» دسته‌‌‌بندی می‌‌‌شوند، از این رو برای سهامداران اهمیت دارند که به بهای سهام شرکت‌ها سمت و سو می‌دهند. به همین منظور در ادامه به تشریح چندی از آنها پرداخته‌‌‌ایم.

«فلوله» : شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران اعلام کرد که به دنبال توقف و ممنوعیت خرید و فروش سهام شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران از روز چهارشنبه مورخ ۱۸اسفند ۱۴۰۰ به علت افزایش بهای بیش از ۵۰درصدی طی ۱۵روز کاری به استحضار می‌‌‌رساند توضیحات ارائه‌شده در خصوص صورت‌های مالی و گزارش تفسیری ۹ماهه و همچنین گزارش فعالیت ماهانه دی و بهمن‌ماه، به نظر این شرکت افزایش نرخ سهام به دلایل زیر بوده است:

• فعالیت شرکت در سه‌ماه سوم سال ۱۴۰۰ سودآور بوده، به نحوی که موجب پوشش زیان ۶ماهه ابتدای سال نیز شده است.

• با توجه به تخصیص بودجه‌‌‌های عمرانی کشور در زمینه پروژه‌‌‌های آبرسانی، در ماه‌‌‌های پایانی سال ۱۴۰۰ میزان تولید و فروش شرکت افزایش یافته است.

• با توجه به افزایش فروش محصولات به صورت داخلی و براساس قراردادهای منعقدشده در سال‌جاری با نرخ‌های فروش بالاتر، روند سودآوری شرکت افزایشی بوده است.

«سامان» : بانک سامان در اطلاعیه مجزا در کدال از نقل و انتقال دارایی‌‌‌های ثابت شرکت خبر داد. در اطلاعیه اول اعلام کرد که این بانک اقدام به فروش ساختمان وزرا به شرکت بیمه اتکایی سامان (اشخاص وابسته) کرده است. شایان ذکر است ملک مزبور جزو اموال مازاد بانک نیست، بنابراین مشمول دستور‌‌‌العمل ابلاغی بانک مرکزی مبنی بر برگزاری مزایده برای اموال مازاد نمی‌شود. ملک مزبور از سال ۱۳۹۶ تحت اجاره شرکت بیمه سامان بوده است. فروش فوق بر اساس گزارش کارشناسی مورخ ۳۰/ ۱۱/ ۱۴۰۰، مبلغ ۱۰۴میلیارد تومان در قبال تسهیلات اجاره به شرط تملیک است که شرکت متعهد شد مبلغ مورد نظر و سود تسهیلات مربوطه جمعا به مبلغ ۸/ ۱۴۸میلیارد تومان را طی ۳۶قسط ماهانه به بانک پرداخت کند. در اطلاعیه دوم نیز بانک اعلام کرد که در راستای افشای اطلاعات بااهمیت در خردادماه سال‌جاری مبنی بر خرید برج سامان برای متمرکز کردن ادارات مرکزی خود اقدام به فروش ساختمان مرکزی خود واقع در خیابان ولیعصر به شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش کرده است. این ملک نیز جزو اموال مازاد بانک نیست، در نتیجه برای فروش مزایده برگزار نمی‌شود.

«برکت» : شرکت گروه دارویی برکت آمار تولید و فروش واکسن کوویران برکت شرکت گروه صنایع شفافارمد (سهامی خاص) را ارائه کرد. همچنین شرکت اعلام کرد که تولیدات واکسن انجام‌شده برای فروش به وزارت بهداشت در فرآیند مذاکره بوده و پس از قطعی شدن میزان فروش و انعقاد قرارداد، افشا خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.