کد مطلب: ۷۵۹۷۶۲

واکنش وزیر کشور به جذب سالانه ۲۰ میلیون گردشگر

واکنش وزیر کشور به جذب سالانه ۲۰ میلیون گردشگر

وزیر کشور گفت: در افق چشم انداز سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی‌مان بر این بود بتوانیم نزدیک ۲۰ میلیون گردشگر در کشور داشته باشیم اما الان تا این عدد فاصله زیادی داریم

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، احمد وحیدی در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی درباره جذب گردشگر عنوان کرد: در افق چشم‌انداز سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی‌مان بر این بود بتوانیم نزدیک ۲۰ میلیون گردشگر در کشور داشته باشیم اما الان تا این عدد فاصله زیادی داریم که باید تلاش کنیم این فاصله کمتر شود.

وزیر کشور افزود: این رویداد نشان می‌دهد فرهنگ ما غنی و پرنشاط است و می‌تواند اقتصاد خرد را مدیریت کند. این نمایشگاه نشان می‌دهد چقدر اینجا بازدیدکنندگان پرشور و نشاطی که آمدند به این فرهنگ غنی علاقه‌مند هستند و ما افتخار می‌کنیم که این نمایشگاه توانسته این مسائل را به خوبی نشان دهد و هر سال هم از سال قبل قوی‌تر ظاهر می‌شود و اتفاق‌های خوبی را رقم می‌زند.

وی درباره همکاری بین بخش‌های مختل دولت و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: حوزه گردشگری ظرفیت بسیار بزرگ اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی است و با توجه به انواع گردشگری‌هایی که امروزه تعریف می‌شود مثل گردشگری معنوی، مذهبی و کشاورزی این ظرفیت‌ها در ایران ما وجود دارد. علاوه بر این همکاری‌های خوبی بین استانداران و مدیران در صنایع‌دستی و گردشگری برقرار است که می‌تواند گردشگری را با جهشی جلو ببرد چون در حال حاضر ظرفیت‌های موجود ما با آنچه وجود دارد متفاوت است.

وزیر کشور درباره تدابیر دولت برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ بیان داشت: امیدوارم مردم ایران سال آینده نوروز خوبی داشته باشند و نذورات آسمانی طبیعت زیبایی‌هایی را برای مردم رقم بزند. مردم ما اهل سفرند و این سفر و دیدن مکان های جدید به انسجام اجتماعی ما کمک می کند و اقتصاد خوبی برای ما رقم می‌زند و امیدوارم سفرهای ایمن و کم خطری را با رعایت همه اصول سفر و راهنمایی و رانندگی برای خود و خانوادشان رقم بزنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.