کد مطلب: ۷۰۸۴۸۲

کدام دستگاه‌های کارت‌خوان مشمول جرایم مالیاتی هستند؟

کدام دستگاه‌های کارت‌خوان مشمول جرایم مالیاتی هستند؟

بنا به اعلام سازمان امور مالیاتی، از این پس عدم استفاده از پایانه فروشگاهی یا دستگاه پوز یا هرگونه درخواست غیرموجه مشمول جرایم و مجازات خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عدم استفاده از پایانه فروشگاهی یا دستگاه پوز یا هرگونه درخواست غیرموجه از قبیل دریافت وجه نقد، درخواست کارت به کارت یا استفاده از دستگاه پذیرنده بانکی سایرین، مشمول جرایم و مجازات خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: براساس جزء (۲) بند (ح) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، کلیه مشاغل پزشکی مکلف به نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی هستند. عدم استفاده از پایانه فروشگاهی یا دستگاه پذیرنده بانکی( پوز) یا هر گونه درخواست غیرموجه از قبیل دریافت وجه نقد، درخواست کارت به کارت یا استفاده از دستگاه پذیرنده بانکی سایرین، مشمول جرایم و مجازات های مقرر در قانون مالیات های مستقیم خواهد بود.

برخورد با جرایم مالیاتی کلیه اصناف یک مطالبه عمومی و شهروندی بوده و سازمان امور مالیاتی کشور با جدیت پیگیر مطالبات مردمی است.

لذا از شهروندان عزیز تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، نسبت به معرفی فرد متخلف و اعلام شماره حساب هایی که وجوه به آنها واریز شده، یا اعلام سایر شیوه‌های فرار مالیاتی از طریق سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۵ به سازمان امور مالیاتی کشور اقدام نمایند.

همچنین سامانه ۱۵۲۶ ( مرکز ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور) و بخش سوت زنی( گزارش تخلفات اداری و فرار مالیاتی) سایت سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی intamedia.ir آماده دریافت گزارشات شهروندان محترم در خصوص فرار مالیاتی است.

نحوه محاسبه مالیات کارتخوان‌ها

سیاست مالیاتی دولت سیزدهم برخلاف دولت‌های گذشته، کاهش فشار مالیاتی از بخش رسمی اقتصاد کشور و انتقال آن به بخش‌های غیررسمی، نامنظم و مالیات گریز است که اغلب پنهان هستند. در حالی که همواره در سال‌های اخیر کارشناسان بر نبود عدالت مالیاتی در کشور تأکید داشتند، دولت سیزدهم سعی کرده است با تغییر رویکرد در این بخش، مالیات گریزان را شناسایی و مالیات حقه دولت را از آنها دریافت کند تا همانند گذشته به بخش اقتصاد رسمی کشور فشار وارد نشود.

در این راستا سال گذشته گام اول و مهم اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، در جهت ساماندهی ابزارهای پرداخت برداشته شد و با اجرای ماده (۱۱) این قانون، حدود ۱۸ میلیون و هشتصد هزار دستگاه کارتخوان ساماندهی شد.

در مقطع کنونی تعداد دستگاه‌های کارتخوان فعال متصل به پرونده‌های مالیاتی حدود ۸ میلیون و سیصد هزار دستگاه است که سایر دستگاه‌های متصل به پرونده‌ها توسط مؤدیان آن‌ها غیر فعال شده است و حساب‌های متصل به این دستگاه‌های کارتخوان، به عنوان حساب تجاری محسوب شده و وجوه واریزی به این حساب‌ها به عنوان وجوه درآمدی کسب و کار مؤدی محسوب می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.