کد مطلب: ۷۱۵۷۴۸

جزئیات ثبت‌نام در سامانه «سدف»

جزئیات ثبت‌نام در سامانه «سدف»

سامانه «سدف» برای ثبت درخواست فرآورده‌های نفتی به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند متصل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جزئیات ثبت‌نام در سامانه «سدف» اعلام شد.

به نقل از صداوسیما، مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به مکلف بودن دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارائه خدمات از طریق پنجره واحد خدمات دولت هوشمند افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سه سامانه مهم دارد که خدمات عمومی را ارائه می‌دهد. نخست، سامانه تبدیل خودرو‌های بنزینی به دوگانه‌سوز که از ۱۸ شهریور به‌عنوان اولین سامانه زیرمجموعه وزارت نفت به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند، متصل شد.

افشین مهدوی ادامه داد: خدمت دوم، مربوط به سامانه اخذ مجوز‌های جایگاه‌های عرضه سوخت است که مردم هم‌زمان می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات دولت هوشمند و درگاه ملی مجوزها، به آن دسترسی داشته باشند.

ثبت‌نام در سامانه «سدف»

مهدوی بیان کرد: سومین خدمت ارائه شده، مربوط به سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی تحت عنوان «سدف» می‌شود که برای اتصال آن با چالش‌هایی همراه شدیم. قصد داشتیم سامانه جدیدی را در این رابطه راه‌اندازی کنیم، اما به‌علت موظف بودن به اجرای قانون بودجه در اتصال به پنجره واحد، همان سامانه قبلی را با تغییراتی همراه و به پنجره واحد متصل کردیم.

وی تصریح کرد: در سامانه سدف، امکان درخواست فرآورده‌های نفتی عمده وجود دارد. فرآورده عمده یعنی بالاتر از ۶هزار لیتر در ماه و کمتر از آن، جزء محسوب می‌شود.

خانوار‌هایی که به گاز طبیعی دسترسی ندارند یا خواهان استفاده از کپسول‌های گاز مایع و نفت سفید هستند نیز، باید درخواست‌های خود را از طریق سامانه سدف به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارائه دهند که از این پس، می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات دولت نیز به این سامانه متصل شوند.

طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سامانه سدف تاکنون از قاچاق ۱۴میلیارد لیتر سوخت جلوگیری کرده که معادل ظرفیت یک پالایشگاه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.