کد مطلب: ۴۵۲۷۹۷

جزئیات جدید از آزادسازی سهام عدالت / بررسی قابلیت وثیقه‌گذاری توسط مشمولان

جزئیات جدید از آزادسازی سهام عدالت / بررسی قابلیت وثیقه‌گذاری توسط مشمولان

رئیس سازمان بورس گفت: قابلیت وثیقه‌گذاری و استفاده از کارت اعتباری و وام بانکی توسط مشمولان سهام عدالت نیز در شورای عالی بورس بررسی شد و اکنون منوط به تصمیم‌گیری بانک مرکزی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن قالیباف اصل، سخنگوی شورای عالی بورس گفت: در جلسه مورخ ۹۹.۶.۳ این شورا آخرین وضعیت برنامه آزادسازی سهام عدالت بررسی و گزارش وضع بازار در دو هفته اخیر و سپس اقدامات انجام شده در خصوص روند اجرای آزادسازی سهام عدالت به شورا ارائه شد.

دبیر شورای عالی بورس افزود: بر اساس اختیاری که در ابلاغیه مقام معظم رهبری به شورای عالی بورس تنفیذ شده، محدوده‌های زمانی مقرر شده برای فرآیندهای آزاد سازی سهام عدالت بازنگری و مواردی تصویب شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بر اساس مصوبات این شورا از روز شنبه مورخ دهم خرداد ۱۳۹۹ دارندگان سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند، سهام موجود در پرتفوی سهام عدالت خود را مدیریت (خرید و فروش) کنند.

قالیباف ادامه داد: با توجه به اعلام قبلی مبنی بر اتمام انتخاب روش سهام‌داری تا تاریخ هشتم خرداد ۹۹، این مهلت به مدت هفت روز (تا ساعت ۲۴ روز ۱۵ خرداد ۱۳۹۹) تمدید شد.

رئیس سازمان بورس افزود: دارندگان سهام عدالت می‌توانند از روز شنبه ۱۰ خرداد ماه لغایت سه‌شنبه ۱۳ خرداد ماه با مراجعه به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، درخواست سفارش فروش سهام خود را ارائه دهند.

قالیباف افزود: پس از اتمام مهلت انتخاب روش سهام‌داری، از روز شنبه هفدهم خرداد، افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی پس از طی تشریفات ثبت و متعاقبا فرآیند پذیرش آن شرکت‌ها در یکی از بورس‌ها آغاز می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: آزادسازی سهام عدالت و انتخاب روش مستقیم، تشویق به فروش سهام نیست و مصوبات شورا با محور تشویق دارندگان سهام عدالت به نگهداری و استفاده از منافع آن است.

دبیر شورای عالی بورس افزود: مردم عزیز در انتخاب روش مدیریت سهام عدالت دقت کنند. افرادی که به سامانه سازمان خصوصی‌سازی مراجعه و روش سهامداری خود را انتخاب کنند امکان تغییر و ویرایش ندارند. به همین دلیل باید دقت کافی را در انتخاب روش مستقیم یا غیرمستقیم داشته باشند.

قالیباف اصل افزود: قابلیت وثیقه‌گذاری و استفاده از کارت اعتباری و وام بانکی توسط مشمولان سهام عدالت نیز در شورای عالی بورس بررسی شد و موضوع اکنون منوط به بررسی، اعلام نظر و تصمیم‌گیری بانک مرکزی است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    میگن نفروشین اینده گرونترمیشه مثل اینکه جلوی ادم گرسنه نون بزاری بگی نخورهفته بعدبهت چلومرغ میدم!!!

  • حاجیان

    برداشت سی درصدی ازسهام فردی توسط استان مربوطه از کسانیکه روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند صحت دارد؟

  • ناشناس

    واقعا ماکه گیج شدیم اگه ریگی به کفش ندارید چراگزینه ویرایش نداره فکرمیکزدم اینا هیچ وقت به فکرملت نیستن همش وعده الکی

  • فاطمه

    من ک مطمعن هستم ی کاسه ای زیر نیم کاسه هست…وقتی از اول اطلاعات غلط ب مردم میدن و مدام روش مستقیم تبلیغ میکنن مردم هم مستقیم انتخاب کردن بعد اصلا هم ویرایش نذاشتن…الان هم میگن غیرمستقیم بهتره من ک الان مطمعن شدم میخوان ی کاری کنن ک مردم سهام خودشون از دست بدن
    مدام میگفتن هرکی میخواد سهام بفروشه مستقیم بزنه الان میگن فقط ۳۰ درصد میتونه بعدش گفتن اونایی ک غیرمستقیم هم انتخاب کنن میتونن بفروشن…کلا ملت گیج کردن هم ی پولی ب جیب بزنن هم ی سری مردم سهام خودشون از دست بدن…با دست پس میزنن با پا پیش میکشن

  • ناشناس

    خواهش میکنم درست اطلاع دهید که چطور سهام خود را بفروشیم که خیلی به پولش نیاز دارم دستم خالی لطفه کمکم کنید با تشکر از شما. محمد رضا. مولایی

  • ناشناس

    الان این سهام میاد رو پرتفوی آنلاین؟

  • ناشناس

    من سهام دارم اما میگند به شما تعلق نمیگیرد چرا اینجوری

  • ناشناس

    من احتیاج مبرمی به این وام دارم لطفاً به من بدید برا سهام عدالت هم نمی‌دونم باید چیکار کنم لطفاً به من بگید

  • ناشناس

    سلام لطفا امکان ویرایش روش مستقیم به غیر مستقیم رو فراهم کنید

  • محمد

    سلام
    فرق کسی که سهام عدالتشو ازاد کرده و کسی که ازاد نکرده چیه؟
    اگه سهامو ازاد کردیم و نخاهیم بفروشیم باید چکار کنیم
    لطفا جواب بدین