کد مطلب: ۶۲۱۸۴۴

جزئیات حمله راکتی به فرودگاه بغداد

جزئیات حمله راکتی به فرودگاه بغداد

بخش رسانه امنیتی عراق اعلام کرد که به سرنخ‌هایی از عاملان حمله راکتی به فرودگاه بغداد دست یافته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی رسانه‌ها، صبح امروز (جمعه)، خبر دادند که پایگاه نظامیان آمریکا در فرودگاه بغداد هدف حمله راکتی قرار گرفته است. اما جزئیات آن چه بود؟

آنطور که ایسنا گزارش داد، بخش رسانه امنیتی عراق وابسته به وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌ای درباره حمله راکتی صبح امروز به فرودگاه بین‌المللی بغداد اعلام کرد: باندهای تروریستی صبح امروز اقدام به هدف قرار دادن فرودگاه بغداد با شلیک شش راکت کاتیوشا کردند.

در این بیانیه آمده است: راکت‌های شلیک شده به پارکینگ هواپیماهای خطوط هوایی عراق اصابت کرد و منجر به وارد شدن آسیب به دو هواپیما شدند.

رسانه امنیتی عراق درباره اهداف این حمله نیز تاکید کرد: این اقدام تروریستی با هدف تضعیف تلاش‌های دولت برای احیای نقش منطقه‌ای عراق و همچنین تضعیف تلاش‌های خطوط هوایی عراق برای پیشی گرفتن از کشورهای دیگر در زمینه حمل و نقل و ترافیک هوایی و افزایش چالش‌های آن صورت گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به محظ اطلاع از این اقدام تروریستی، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی عراق تحقیقات خود را آغاز کرده و موفق به کشف سه راکت شلیک نشده در داخل یک سکوی پرتاب راکت در منطقه «ابو غریب» شدند. همچنین سرنخ‌های مهمی از جنایتکاران برای دستگیری و محاکمه‌شان به دست آمده است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که یک منبع امنیتی عراقی صبح امروز اعلام کرد، فرودگاه بین‌المللی بغداد هدف حمله راکتی قرار گرفت.

در نتیجه این حمله، یک هواپیمای مسافربری که در فرودگاه پارک شده بود، آسیب دید.

در همین حال، الفرات نیوز نیز به نقل از یک منبع امنیتی عراقی از سرنگونی یک پهپاد خبر داد که قصد حمله به فرودگاه بغداد و پایگاه نیروهای آمریکا در این فرودگاه را داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • دشمن ما همینجاست

    یه گروهی که همه می شناسیم با کارهای اینچینی دنبال تاثیر منفی بر برجام هستند مثل همان کاری که در گذشته کردند و باعث خروج آمریکا از توافق شدند اینها دشمن ملتند