خبر مهم:

کد مطلب: ۶۷۱۶۸۷

در سفر امیرعبداللیهان به ترکیه چه گذشت؟

در سفر امیرعبداللیهان به ترکیه چه گذشت؟

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود بر ضرورت تقویت پیوندهای دو ملت ایران و ترکیه تاکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین جزئیات از سفر وزیر امور خارجه به ترکیه چیست؟

به نقل از ایرنا ، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که در نخستین دیدار دوجانبه، به دعوت مولود چاوش اوغلو در آنکارا حضور دارد بعد از ظهر روز دوشنبه در محل وزارت امور خارجه ترکیه با همتای ترکیه‌ای خود دو دور دیدار و درخصوص موضوعات مورد علاقه دوکشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه ایران با خطیر خواندن موضوعات مرتبط با محیط زیست خصوصا حوزه مربوط به منابع آبی و همچنین مشکلات گرد و غبار خواهن حضور نماینده دولت ترکیه در نشست تهران شد.

امیرعبداللهیان همچنین به ضرورت صیانت ایران و ترکیه از دسیسه‌ها و مانع تراشی‌های مغرضانه رژیم نامشروع صهیونیستی اشاره کرد و با تاکید بر پیوندهای عمیق و ریشه دار میان دو ملت تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین همتای ترک خود را در جریان آخرین تحولات گفتگوهای هسته‌ای و مذاکرات برای رفع تحریم‌ها قرار داد.

مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز به تحولات مربوط به سوریه در چارچوب ساز و کار آستانه، مسائل قفقاز و هماهنگی نزدیک تر در ابتکار ٣+٣، دفاع از آرمان فلسطین و حفظ هویت اسلامی قدس شریف، تلاش برای توقف جنگ در اوکراین و مخالفت ترکیه با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفتگو کرد.

در این دیدار پیش نویس سند برنامه جامع همکاری های بلندمدت بین دو کشور از طرف امیرعبداللهیان در اختیار وزیر امور خارجه ترکیه قرار گرفت تا در دستور کار بررسی از سوی طرف ترکیه‌ای قرار گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.