کد مطلب: ۶۱۸۸۸۳

آخرین جزئیات سفر رئیس‌جمهور به روسیه

آخرین جزئیات سفر رئیس‌جمهور به روسیه

رئیس‌جمهور با اشاره به دیدار خود با ولادیمیر پوتین گفت: اراده جدی برای رفع موانع و مشکلات در مسیر ارتقا و توسعه همکاری‌های مشترک وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سفر رئیس‌جمهور به روسیه چه گذشت؟

آنطور که ایرنا گزارش داده، ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به مسکو شامگاه چهارشنبه در دیدار با جمعی از ایرانیان مقیم روسیه گفت: در گزارشی که سفیر ایران در روسیه و فعالان اقتصادی در این جلسه ارائه دادند، آسیب‌شناسی بسیار خوبی انجام شده بود اما ما نیازمند آسیب‌زدایی و رفع مشکلات هستیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به دیدار خود با ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد: احساس این بود که اراده جدی برای رفع موانع و مشکلات در مسیر ارتقا و توسعه همکاری‌های مشترک وجود دارد.

کالاهای ایرانی در بازار روسیه

رئیسی افزود: بخشی از این دیدار به مسائل مشترک دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و توسعه روابط اختصاص داشت، اما بخش دیگر به نقش قدرتمند ایران و روسیه در منطقه و مسائل بین‌المللی مرتبط بود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برداشت از این دیدار و گفتگو این بود که مسئولین هر دو کشور بدنبال مرتفع کردن مشکلات و توسعه روابط هستند.

رئیسی با تاکید بر تلاش اعضای دولت برای رفع مشکلات صادرات ادامه داد: باید تولید و صادرات قابل پیش‌بینی باشد و صادرکنندگان و تولیدکنندگان بتوانند با پیش‌بینی در این حوزه فعالیت کنند. ریسک پذیری درست است اما تا حدودی باید اقتصاد نیز قابل پیش‌بینی باشد تا فعالان این حوزه هم دچار خسارات نشوند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت تسهیل صادرات، تصریح کرد: برخی از اقدامات برای اصلاح نظام اقتصادی در آغاز راه است که برخی از آنها خود را در بودجه ۱۴۰۱ نشان خواهد داد.

رئیس جمهور با اشاره به امکان ایجاد بستر مناسب برای کالاهای ایرانی در بازارهای روسیه، گفت: رئیس‌جمهور روسیه هم گفت که سهم ایران در بازار این کشور حتما می‌تواند ارتقاء پیدا کند.

صادرات افزایش یافته است

رئیس‌جمهور با اشاره به افزایش سطح روابط با برخی از کشورها در ماه‌های گذشته، گفت: آمارها نشان می‌دهد به همت بازرگانان و تجار کشورمان و مسئولین، صادرات افزایش یافته است.

رئیسی در مورد رفع مشکلات دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: حتما وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات لازم را برای حل مشکلات این دانشجویان انجام دهند.

رئیس جمهور با اشاره به برخی اظهارات پیرامون ارتباط با همسایگان و توسعه روابط با کشورهای منطقه گفت: آنچه در سیاست خارجی دولت سیزدهم اتفاق می‌افتد توجه به ظرفیت‌هایی است که قبلا مورد بی‌توجهی و کم‌توجهی قرار گرفته بود.

رئیسی با تاکید بر اینکه سیاست ما سیاست متوازن با نگاه به همه دنیا است،گفت: اراده ایران و روسیه فعال سازی ظرفیت‌های هر دو کشور است.

آخرین اخبار سیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پوتین به رییسی گفت حتما مردم ایران رو تو بدبختی و فقر نگه دار و گند بزن تو اقتصاد و کاری کن که برجام انجام نشه تا ما بتونیم بیشتر از کشور شما سو استفاده کنیم و بزن تو سر مزدم