کد مطلب: ۵۹۵۰۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیات کامل وام مسکن حمایتی/ زمان بازپرداخت وام مسکن مشخص شد

جزئیات کامل وام مسکن حمایتی/ زمان بازپرداخت وام مسکن مشخص شد

جزئیات کامل وام مسکن مشخص شد و طبق گفته معاون وزیر راه اقساط این وام ۲۰ ساله در نظر گرفته شده؛ بنابراین اقساط این وام بین چهار تا هفت میلیون تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس قانون جهش تولید مسکن و تصمیمات گرفته شده در شورای پول و اعتبار سقف وام مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان و شهرهای بالای ۱ میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان ست.

همچنین برای متقاضیان مراکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرهای کشور ۳۰۰ میلیون تومان و ساکنان روستاها ۲۵۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.

طبق این قانون نرخ سود این وام طبق مصوبه شورای پول و اعتباری ۱۸ درصد است، تاکنون به طور قطعی گفته نشد که متقاضیان مسکن باید این وام را چند ساله به بانک برگردانند.

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه‌وشهرسازی به تجارت‌نیوز گفت: وام مسکن برای ساخت و فروش اقساطی در مجموع ۲۰ ساله است.

اقساط ۴ تا ۷ میلیون تومانی

با توجه به تفکیکی که در مبلغ وام لحاظ شده، ساکنان تهران با هفت میلیون تومان بیشترین قسط را پرداخت می‌کنند. روستایی‌ها نیز با پرداخت سه میلیون و ۸۵۸ هزار تومان کمترین قسط وام جهش مسکن را می‌دهند.

آنطور که پیش‌تر محمودزاده گفته، سود وام مسکن ۱۸ درصد است و با استفاده از امکاناتی که «صندوق ملی مسکن» از طریق «قانون جهش تولید» در اختیار می‌گذارد، برای دهک‌های درآمدی پایین وابسته به استطاعت و توان مالی بخشی از درصد از طریق صندوق تامین خواهد شد.

در واقع مبنا همان سود ۱۸ درصد است اما برای برخی از متقاضیان این نرخ سود تسهیلات کمتر است.

مسکن

۱۱ روز تا پایان زمان ثبت‌نام مسکن

ثبت‌نام در طرح جهش مسکن از روز ۲۸ مهر آغاز شده و تا روز ۲۸ آبان ادامه دارد. در واقع متقاضیان فقط ۱۱ روز فرصت دارند تا درخواست خود را ثبت کنند. تا روز شنبه هفته جاری حدود ۸۵۰ هزار نفر ثبت درخواست کردند. این در حالی است که ظرفیت این طرح چهار میلیون واحد است.

ثبت نام اولیه در این طرح به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه وزارت راه انجام می‌شود. متقاضیانی که قصد دارند در این طرح ثبت‌نام کنند باید به سامانه ثمن وزارت راه به آدرس https://saman.mrud.ir/ مراجعه و روی گزینه «ثبت‌نام نهضت ملی مسکن» کلیک کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مصطفی

    آخه منه کارگرباسه تابچه حقوق 4میلیون مستاجرباپسنداز10میلیون آخه چجوری ماه 7میلیون قسط بدیم موندیم بخندیم یاگریه این دولت به فکرمردم یامیخواد همه روبه کشتن بدن دیوانه شدیم بخدا

    • ندارم چیکار کنم

      همه رو بخاطر بدهی میخواد زندانی کنه

  • ناشناس

    سلام وام روستای ماهانه ۴میلیون از کجا بیاریم گوسفند هم پول نمیره حقوق بگیرهم نیستیم سود وام ۱۰۰درصد هم بیشتر هست

  • abrahim

    سلام من فقط پول یارانه زندگی میکنم چطور ۴میلیون بیارم ماهی

  • ناشناس

    واقعا که اگر من میتونستم ماهی ۵ میلیون پس انداز کنم الان صاحب خونه بودم

  • آواره

    این چه دلسوزی هستش برای مردم بیچاره.مگه میشه تا ۲۰سال ماهی ۷میلیون قسط داددر صورتیکه من درآمد ناچیزی دارم.این دیگه آخر بی انصافی هستش

    • ناشناس

      داداش الان ۶ میلیون خیلی زیاده، با این تورم تا دو سال دیگه ۶ تومن مثل ۶۰۰ تومنه

  • ناشناس

    چی باعث شده فکر کنید کسی که خونه نداره و میخواد این وامو بگیره بلکه بتونه یه خونه تو حلبی آباد بخره که اونم نمیتونه با این قیمتای فضایی،توانایی اینو داره که ماهی ۶ میلیون قسط بده؟؟؟؟؟؟خدا ازتون نگذره

  • Sasan

    سلام
    این وام را طبق حقوق های نجومی مدیران خودشان حساب کرده اند
    من از کجا ماهی ۲ میلیون تومان میتونم قسط بدم؟؟
    چرا مثل دوره احمدی نژاد وام ۴ درصد به مردم نمیدین؟؟

  • محمد

    متاسفم براتون

  • ناشناس

    چرا همیشه نرخ وام مسکن اونقدر پایینه که نمیشه باهاش خونه مناسبی خرید چرا مثل کشورای خارجی وام درصد پایین ۳۰یا۳۵ساله نمیدین که مردم بتونن یه خونه بخرن و خانه به دوش نباشن حتی با ۴۸۰ملیون هم نمیشه کاری کرد چرا دولت به فکر جوونا نیست چندساله هرسال اسبابکشی میکنم خدارو درنظربگیرید مردم دیگه توان اینهمه‌گرونی رو ندارن

  • بیچاره کم شانس

    سلام منم یک خانم تنها وبیکس که بچه های یتیم رابزرگ کردم یکی رفت دوباره برگشت ازبس بی پولی وبی پدری راتوی سرش زدند.الان بی خانمان هستیم .سهام عدالت به من ویتیم هام هم ندادند.چه برسه به خانه. من باورم نمیشه ولی با گوشی ثبت نام کردم درشهرخودم مشهد.حاضرم درمحله د ر گلشهر یاپنجتن التیمورهم بدهند.۵۰سالگی خانه داربشیم.کمکمان کنید.ممنونم