کد مطلب: ۵۹۴۲۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تکلیف مجردها برای ثبت‌نام مسکن دولتی چیست؟

تکلیف مجردها برای ثبت‌نام مسکن دولتی چیست؟

آنطور که یک نمانیده مجلس می‌گوید وزارت راه وظیفه دارد این امکان را فراهم کند که مجردها نیز بتوانند در طرح جهش مسکن ثبت‌نام کنند. اما به نظر می‌رسد وزارت راه برنامه‌ای برای این کار ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، موضوع ثبت‌نام مجردها در طرح مسکن از آنجایی شروع شد که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد پیشنهاد فراهم شدن امکان ثبت‌نام تمامی افراد مجرد بالای ۱۸ سال در طرح جهش تولید و تامین مسکن به دولت ارائه شده که رییس‌جمهور نیز با آن موافق است.

در آیین‌نامه این طرح آمده زنان مجرد ۳۵ ساله به بالا، افراد دارای معلولیت و نخبگان علمی با تایید بنیاد ملی نخبگان می‌توانستند در این طرح ثبت‌نام کنند. بنابراین شامل همه مجردها نمی‌شد.

این که همه‌ی مجردها بتوانند در این طرح ثبت‌نام کنند خوشحال کننده به نظر می‌رسید. طبق وعده وزیر قرار بود دوشنبه یا سه شنبه هفته آینده به تصویب شورای عالی مسکن می‌رسد. اما این خبر یک شرط عجیب داشت. شرط این بود که مجردهایی که نام‌نویسی می‌کنند تا زمان تکمیل خانه‌ها که احتمالا حدود دو سال طول می‌کشد باید ازدواج کرده باشند.

اما وزارت راه این خبر را تکذیب و گفت: وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد رفع موانع قانونی استفاده از تسهیلات دولتی بخش مسکن برای مجردهای فاقد شرایط را برای تصویب در شورای‌عالی مسکن و هیات وزیران پیگیری می‌کند.

اما البرز حسینی، یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس در خصوص ثبت‌نام مجردها در طرح جهش مسکن توضیحاتی می‌دهد که براساس آن وزارت راه و شهرسازی طبق قانون باید به مجردها فرصت ثبت‌نام داده شود.

البرز حسینی به تجارت‌نیوز می‌گوید که براساس قانون مشوقی گذاشته شد که مجردها هم بتوانند از این طرح استفاده کنند؛ این موضوع در کمیسیون گفته شد و نمی‌توانند تکذیب کنند. اما آنطور که او می‌گوید شرط ازدواج برای تحویل واحد‌ها همچنان پابرجاست.

او همچنین اعلام می‌کند که موضوع ثبت‌نام مجردها برای مسکن، مکمل طرح جوانی جمعیت است. در واقع ثبت‌نام مجردها هم در راستای هدف طرح مسکن است و هم طرح جوانی جمعیت.

در سامانه ثمن وزارت راه که برای ثبت نام طرح مسکن درنظر گرفته شده، امکان ثبت‌نام مجردها وجود ندارد اما نماینده مجلس می‌گوید که نباید اینطور باشد و باید تقسیم‌بندی مجرد و متاهل برداشته شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    اصلا بیان به مجردهای بالای ۲۵ سال که کارت پایان خدمت دارن ثبت نام کنن بخدا من اگ خونه داشتم دوبار ازدواج کرده بودم ولی به دلیل اینکه پدر مادرم مستاجر هستن و شرایطشونو میبینم تا خونه نداشته باشم ازدواج نمیکنم

  • ابراهیم

    سلام،لطفا خبر دقیق این موضوع رو هم بزارید….

  • پری

    دختران بالای ۳۵ سال که تنها زندگی نمیکننو خود سرپرست نیستن هم میتونن ثبت نام کنن ؟

    • ناشناس

      اره میتونن. به شرط توانایی پرداخت قسط.

  • ناشناس

    اونی که می گی تو دوسال زن بگیر با کدوم پول زن بگیریم همه جوان ها بی کارن شغل نیست با این گرانی کی می‌تونه تو دوسال زن بگیره مجرد ها هم باید خانه داشته باشن شاید جوان ها دوست ندارن الان زن بگیرن

  • ناشناس

    شما ها شرایط ثبت‌نام مجرد ها را فراهم کنید ما ازدواج میکنیم

  • ناشناس

    برو بابا ما دنبال مهاجرت از این مملکت هستیم اکثر جوونها که از دستشون برمیاد دنبال فرارن

  • محسن

    من اگه بتونم خونه دار شم قطعا ازدواج میکنم

  • ناشناس

    اگر کسی وام مسکن قبلا گرفته باشه آیا این وام بهش تعلق میگیره؟

  • ناشناس

    سلام مگه نگفته بودین بالای ۱۸سال میتونندپس چراالان میگین بالا۳۵ اگه میدین به همه بدین اگه نه چرادولت روزی یه خواب میبینه اکثریت جوانان برای خونه موندن نمیتونندازدواج کنند

  • ناشناس

    اگر می‌خواهند جوانان بتوانند ازدواج کنند باید به مردان مجرد بین ۲۵ تا ۳۵ امکان ثبت نام بدهند در غیر اینصورت باید صبر کنند تا ۴۵ سالشون بشه.