کد مطلب: ۲۷۷۱۳۵

جزئیات ۷ پیشنهاد مورد قبول وزیر صنعت برای حل بحران بطری

جزئیات ۷ پیشنهاد مورد قبول وزیر صنعت برای حل بحران بطری

وزیر صنعت، معدن و تجارت با ۷ پیشنهاد مطرح شده در نامه معاون امور صنایع و مدیرکل دفتر صنایع غذایی و دارویی این وزراتخانه برای حل بحران بطری صنعت نوشیدنی موافقت کرده است.

محسن صالحی‌نیا -معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت- و نیز مهدی صادق نیارکی -مدیرکل دفتر صنایع غذایی و دارویی وزارت صنعت معدن و تجارت- در نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهادات خود را جهت کنترل و بهبود وضعیت بازار مواد اولیه ( PET ) ارائه کرده‌اند و خبر رسیده است که محمد شریعتمداری با این پیشنهادات موافقت و دستور لازم را برای ابلاغ به مدیران مربوطه ارسال کرده‌ است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیمان فروهر دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی درباره این ۷ پیشنهاد گفت:۷ پيشنهادي كه معاون وزير جناب اقاي صالحي نيا و مدير كل دفتر صنايع غذايي وزارت صمت جناب اقاي دكتر نياركي با هدف رفع بحران تامین ماده اوليه بطري به وزير صنعت ارائه شد و توسط وزیر محترم صنعت تایید و با آنها موافقت شد به شرح زیر است:

۱- هفته اول از عرضه در هر ماه صرفا و اختصاصا به تولید کنندگان نهایی محصول اختصاص یابد ( کارخانجات تولید کننده محصول نهایی ) و چنانچه در هفته اول موفق به خرید تمامی‌نیاز خود نشدند می‌توانند کسری خرید خود را در سه هفته آتی خرید کنند.

۲-ضریب سهمیه خرید شرکت‌هایی که پیش از این سهمیه آنها بر اساس خرید سال ۹۶ اصلاح گردیده بود از ۱/۲ به ۱/۵ تغییر یابد.

۳- صادرات پریفرم تولید شده با مواد اولیه مجتمع پتروشیمی‌تندگویان ممنوع می‌باشد و صادرات پریفرم تنها از منابع مواد وارداتی مجاز است.

۴- سازمان حمايت مكلف به كنترل عملكرد شركت‌هاي تولید کننده پریفرم و بررسی مستندات و پیگیری وضعیت مواد خریداری شده آنان از بورس گرديد.

۵- صدور هر گونه مجوز طرح و توسعه و افزایش سهمیه برای افزایش ظرفیت تولید پریفرم برای واحدهای فعلی تا اطلاع ثانوی ممنوع است. همچنین سهمیه واحدهای تازه تاسیس صرفا ۳۰% ظرفیت اسمی‌آنان تعیین می‌گردد .

۶- تصویب تامین فوری ۳۰ میلیون دلار توسط دولت برای خرید و واردات مواد توسط شرکت‌های پتروشیمی‌يا شركت‌هاي توليدي.

۷ -فروش مستقیم مواد اولیه به تولید کننده نهایی مشروط به عقد قرارداد با تولید کنندگان پریفرم با نظارت سازمان‌های صنعت معدن و تجارت در استانها .

منبع: نوش‌آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.