کد مطلب: ۷۱۴۵۲۷

بررسی صلاحیت مرتضوی در مجلس

بررسی صلاحیت مرتضوی در مجلس

در جلسه علنی امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۱ نمایندگان بررسی صلاحیت صولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت صولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در دستور کار جلسه امروز خود دارند.

به نقل از ایسنا، جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

صولت مرتضوی گفت: انتخاب ما بر اساس شایسته‌سالاری و اولویت ما انتخاب مدیران بومی است. در سیستم ما هر آن کسی که حقوق مردم را رعایت نکند و به مردم احترام نگذارد قطعا جایگاهی نخواهد داشت.

علت عدم حضور رئیسی در جلسه رای اعتماد

علت عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی کار در مجلس چه بود؟

صولت مرتضویگفت :همانطور که می دانید در چنین ساعتی هیات وزیران و دولت جلسه‌ برگزار می‌کنند امروز مسائلی باید در دستور کار دولت قرار می گرفت که حضور رئیس جمهور ضرورت داشت

صحبت‌های نمایندگان مخالف مرتضوی

طغیانی: صولت مرتضوی هیچ مقاله و کتابی ندارد

مهدی طغیانی نماینده اصفهان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مخالفت با وزیر پیشهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: آقای صولت مرتضوی فردی باشخصیت و دوست‌داشتنی است اما بررسی کارنامه ایشان نشان می‌دهد که وی توانمندی تحول‌گرایی و صلاحیت لازم برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ندارد.

دهمرده: مرتضوی تناسبی با وزارت کار ندارد

حبیب الله دهمرده نماینده زابل در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که شکی در خوب بودن آقای مرتضوی وجود ندارد اما او برای وزارت کار تناسبی ندارد.

امینی: صولت مرتضوی انگیزه کافی برای کاهش آلام طبقات آسیب‌پذیر جامعه را دارد

سید حمزه امینی نماینده هشترود و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه «وزارت تکاور بیشتر نیاز به مدیر دارد نه به تخصص و آقای مرتضوی یک مدیر لایق و شایسته است»، گفت: آقای مرتضوی در پیشگاه نمایندگان مردم قدردان و نجیب کشور قول داده است که اصلاحات واقعی را در وزارت عریض و طویل تکاور انجام دهد.

ایزدخواه: نگرانم که لابی‌گری و رفیق‌بازی بر وزارت کار حاکم شود

روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بنده با توجه به تحقیقاتی که از اطرافیان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مسئولیت‌های مختلف داشته‌ام سربسته می‌گویم از چیزهایی که شنیدم نگرانم رفیق‌بازی و لابی‌گری بر این وزارتخانه حاکم شود.

قرار است نمایندگان مجلس در جلسه امروز خود برنامه و صلاحیت سید صولت مرتضوی باباحیدری برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بررسی کنند.

همچنین موارد زیر در دستور کار جلسه امروز نمایندگان مجلس قرار دارد:

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری

- گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح حمایت از مالکیت صنعتی (ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری)

- ادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران

- گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

- گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان اوقاف و امورخیریه کشور
گزارش کمیسیون اصل(۹۰) نودم قانون اساسی در مورد

- انتشار اوراق مالی اسلامی در سال ۱۳۹۹ و تبعات ناشی از آن

جمعی از اعضای کابینه دولت سیزدهم در جلسه بررسی صلاحیت صولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن مجلس شورای اسلامی حضور یافتند.

در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی که با دستور بررسی صلاحیت صولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری، سیدمسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهوری، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری در صحن مجلس حضور یافتند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه امروز مجلس نیز حضور افراد نامبرده را خیر مقدم گفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.