کد مطلب: ۱۳۵۱۵۰

جلسه شورای اقتصاد به ریاست دکتر جهانگیری برگزار شد

جلسه شورای اقتصاد به ریاست دکتر جهانگیری برگزار شد

جلسه شوراي اقتصاد ظهر امروز (دوشنبه) به رياست معاون اول رييس‌جمهور برگزار شد. گفتنی است، طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در شهر تهران و 8 كلان شهر دیگر به تصويب رسيد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در اين جلسه كه وزراي نفت، نيرو، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارايي، رييس سازمان برنامه و بودجه كشور، معاون علمي و فناوري رييس‌جمهور و رييس اتاق بازرگاني ايران نيز حضور داشتند. تعدادي از درخواست‌ها و پيشنهادها دستگاه‌هاي اجرايي مورد بحث و تصميم‌گيري قرار گرفت.

در اين نشست طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در شهر تهران و 8 كلان شهر اصفهان، تبريز، شيراز، اهواز، كرمانشاه، مشهد، كرج و قم از طريق سرمايه‌گذاري از محل ماده 12 قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقای نظام مالي كشور از سوي وزير نفت مطرح شد كه پس از بحث و تبادل نظر به تصويب رسيد.

بر اساس اين طرح، دولت در راستاي توسعه مترو از سال 1396 تا سال 1410 به ازاي افزايش هر استفاده‌كننده از مترو در شهر تهران و كلان‌شهرهاي اصفهان، تبريز، شيراز، اهواز، كرمانشاه، مشهد، كرج و قم از محل صرفه‌جويي سوخت، 9.8 سنت (معادل حدود 330 تومان) تا سقف 2.6 ميليارد دلار به مجري طرح پرداخت خواهد كرد.

در اين جلسه همچنين با پيشنهاد وزير نيرو مصوبه طرح مطالعه و بازسازي تاسيسات فاضلاب شهر اصفهان از طريق فاينانس، مصوبه احداث سد و نيروگاه برق آبي نمارستاق از طريق فاينانس و مصوبه احداث سد و نيروگاه برق آبي بسته اردل از طريق فاينانس اصلاح شد.

احداث نيروگاه سيكل تركيبي ري، سرمايه‌گذاري از محل منابع داخلي طرح تكميل مطالعات زيرساخت‌هاي سد و نيروگاه كارون 2 و سرمايه‌گذاري از محل منابع داخلي مربوط به طرح‌هاي سازمان آب و برق خوزستان از ديگر درخواست‌هاي وزير نيرو بود كه در اين جلسه مطرح و پس از ارائه گزارش در خصوص جزئيات فني، با اين پيشنهادات موافقت شد.

در ادامه اين جلسه پيشنهاد مشترك وزارتخانه‌هاي جهاد كشاورزي و صنعت، معدن و تجارت مبني بر بازنگري در وضع عوارض صادراتي پوست خام، سالامبور، وت بلوي بزي و گوسفندي مورد بحث و بررسي قرار گرفت و پس از ارائه نظرات و ديدگاه‌هاي اعضاي جلسه، تصميمات لازم در اين خصوص اتخاذ شد.

نحوه طرح موضوعات و طرح‌هاي فاينانس در شوراي اقتصاد و اصلاح يكي از مصوبات پيشين موضوع دستورالعمل واگذاري طرح‌هاي تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي نيز از موضوعاتي بود كه توسط سازمان برنامه و بودجه كشور در اين جلسه مطرح شد و به تصويب رسيد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.