کد مطلب: ۵۸۳۱۵۰

چطور جلوی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را بگیریم؟

چطور جلوی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را بگیریم؟

کاربران برای جلوگیری از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی می‌توانند از سامانه ۱۹۵ یا شماره‌گیری کد #۸۰۰* استفاده کنند و طبق آخرین آمار، تاکنون بیش از ۳۵۵ هزار شماره شخصی دلیل مزاحمت‌های پیامکی مسدود شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، راه‌های مختلفی از جمله استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره‌های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شد، ایجاد شد.

پس از مسدود شدن سرشماره‌های پیامکی، تبلیغات از طریق خطوط شخصی به روشی رایج تبدیل شد و پس از آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه ۱۹۵ را برای مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند، راه‌اندازی کند.

کاربران در صورت مواجهه با پیامک‌هایی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با شماره شخصی می‌کنند، می‌توانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیم‌کارت‌های مزاحم را تسریع کنند.

بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود کردن پیامک‌های مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع‌ شده به دلیل مزاحمت پیامکی را اعلام می‌کند که طبق این آمار تا کنون، ۳۵۵ هزار و ۱۲۰ خط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تا 24 ساعت قطع میشه دوباره شروع میشه کامل قطع نمیشه

  • ناشناس

    بزرگترین مزاحم تلفنی ، پیام های تبلیغاتی همراه اول و ایرانسل هست . جای دور نرین