خبر مهم:

کد مطلب: ۲۷۹۷۴۹

جنجال خودروهای ممنوعه به روایت مطبوعات

جنجال خودروهای ممنوعه به روایت مطبوعات

روزنامه همدلی در مورد انتشار لیست تخلفات خودرو، می‌نویسد: در این میان آنچه بر پیچیدگی ماجرا‌ می‌افزاید، این است که انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است لیستی که وزیر صنعت منتشر کرده کامل نیست و اسامی برخی شرکت‌‌ها از قلم افتاده است!

« پایان یک سال انتظار »، تیتری است که آفتاب یزد برای بررسی انتشار تخلفات خودرو به کار برده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنگونه که آفتاب یزد گزارش داده، 1600 خودرو با تخلف وارد شده است. پیش‌تر حسن روحانی طی نامه‌ای به شریعتمداری، ضرب‌الاجل 15 روزه‌ای را برای انتشار اسامی متخلفان تعیین کرده بود.

آفتاب یزد در ادامه از عذرخواهی وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارش نیز یاد می‌کند. این روزنامه همچنین به نقل از شریعتمداری می‌نویسد: توقف ثبت سفارش در تیر ماه سال گذشته توسط وزیر وقت صنعت، آن هم به صورت دست‌خط غیرقانونی انجام شد.

روزنامه جوان با تیتر « فشار ملت متهمان اقتصادی را به اتاق شیشه‌ای برد » می‌نویسد: فشار افکار عمومی آرام آرام متهمان و متخلفان را به سمت اتاق شیشه‌ای شفافیت‌سازی راند تا آنجا که هفته پیش رئیس‌جمهور از تخلف چند کارمند وزارت صنعت در این تخلف بزرگ خبر داد و نهایتاً دیروز وزیر صنعت اسامی 20 شرکت و شخص متخلف در واردات غیرمجاز خودروهای لوکس خارجی را در یک برنامه پرتنش تلویزیونی افشا کرد.

این روزنامه اعتقاد دارد که خروج آمریکا از برجام باعث توجه مسئولان به اصلاحات درونی اقتصاد شده است که شفاف‌سازی‌های اخیر یکی از آنها بوده است. به نحوی که در این زمینه می‌نویسد: خروج امریکا از برجام هر دو جناح سیاسی داخل کشور را شوکه کرد اما برکت‌های ناشی از آن ظاهراً در حال وارد کردن شوک‌های بیشتر است!

روزنامه همدلی اما به نقل از مسئولان می‌نویسد: پنج نفر از مدیران و همکاران فعلی و چند ماه قبل وزارت صمت دستگیر و یکی از متهمان از کشور گریخت.

همدلی که با تیتر « مچ‌گیری از ابتذال خودرویی »، به بررسی این موضوع پرداخته، از زوایایی پنهان به بررسی این موضوع پرداخته است. این روزنامه به نقل از شریعتمداری می‌نویسد: ثبت سفارش خودرو در سال گذشته توسط وزیر وقت صنعت (محمد نعمت‌زاده) متوقف شده که این دستورغیرقانونی بوده است.

همدلی در همین زمینه می‌افزاید: در این میان آنچه بر پیچیدگی ماجرا‌ می‌افزاید، این است که انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است لیستی که وزیر صنعت منتشر کرده کامل نیست و اسامی برخی شرکت‌‌ها از قلم افتاده است!

در همین زمینه این روزنامه به نقل از رئیس انجمن واردکننندگان خودرو می‌افزاید: از ابتدای اسفند سال 95 ثبت سفارش واردات خودرو برای شرکت‌های غیر نمایندگی رسمی ممنوع شد. از ۲۴ تیر ۱۳۹۶ نیز ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو شامل شرکت‌های نمایندگی رسمی نیز شد که در لیست منتشره اسامی این دو گروه شرکت متخلف قید شده است.

همدلی می‌افزاید: موضوع اما زمانی ابعادی تازه‌تری پیدا کرد که ‌رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: «به مدت ۹ شب از ساعت ۲ تا ۴ صبح سامانه (ثبت سفارش) باز و ۳۴هزار خودرو ثبت شد.

در نهایت روزنامه وطن امروز با تیتر « رسوایی و عذرخواهی » به حضور شریعتمداری در یک برنامه تلویزیونی و عذرخواهی وی اشاره کرده است. این روزنامه می‌افزاید: محمد شریعتمداری دیروز در برنامه حالا خورشید شبکه 3 سیما، جزئیات تخلف انجام شده درباره واردات غیرقانونی خودروهای لوکس را تشریح کرد و نعمت‌زاده را به علت بستن ثبت‌سفارش مقصر دانست و در ادامه خودش به جای نعمت‌زاده از مردم عذرخواهی کرد!

وطن امروز همچنین روایت می‌کند که دو شرکت ایرتویا و آسان‌موتور در صدر لیست متقلبان قرار گرفته‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.