کد مطلب: ۷۴۹۹۹۲

حداقل حقوق کارمندان افزایشی می‌شود؟

حداقل حقوق کارمندان افزایشی می‌شود؟

حداقل حقوق کارمندان برای سال آینده 7 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که این رقم با نرخ تورم فاصله چشمگیری دارد. از این رو پیش‌بینی می‌شود که حداقل حقوق کارمندان افزایش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جزِئیات افزایش حداقل حقوق کارمندان را در ادامه بخوانید.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: تعیین ۷ میلیون تومان برای کف حقوق کارمندان با نرخ تورم جامعه مغایرت دارد و احتمال دارد مجلس کف حقوق کارمندان را افزایش دهد.

جلال رشیدی کوچی با اشاره به اینکه بودجه باید واقعی باشد، اظهار داشت: هر چقدر دولت بودجه را واقعی‌تر تدوین کنند، در میان مدت و بلندمدت به نفع دولت است. بودجه اگر واقعی باشد، کسری بودجه نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: اگر بودجه را واقع بینانه تدوین و تصویب کنیم، مجلس مجبور نمی‌شود مدام اصلاحاتی را در لایحه بودجه اعمال کند، کما اینکه این روزها و با وجود آنکه تا پایان سال زمان زیادی باقی نمانده است، مجلس در حال اعمال اصلاحاتی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم واقعاً به دولت کمک کنیم، هم در کمیسیون تلفیق و هم در صحن مجلس باید تعارف با دولت را کنار بگذاریم و بودجه را بر اساس واقعیات جامعه تدوین و تصویب کنیم.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مهمترین کاری که مجلس باید در بررسی لایحه بودجه سال آینده مدنظر داشته باشد، این است که بودجه را طوری تنظیم کنیم که با کسری بودجه مواجه نشویم.

وی ادامه داد: زمانی که کسری بودجه داشته باشیم، تورم هم افزایش می‌یابد و دولت مجبور است اقداماتی انجام دهد تا کسری بودجه را به حداقل برساند که آن اقدامات حتماً روی معیشت مردم تأثیر منفی می‌گذارد. پس اگر ما دنبال حمایت معیشتی از مردم هستیم، باید بودجه‌ای واقعی تصویب کنیم تا سال بعد کسری بودجه نداشته باشیم.

رشیدی کوچی با اشاره به اینکه طبق لایحه بودجه حداقل حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۷ میلیون تومان خواهد بود، گفت: اگر افزایش حقوق کارمندان بی‌رویه باشد، حتماً منجر به تورم می‌شود. با وجود این، تعیین ۷ میلیون تومان برای کف حقوق کارمندان با نرخ تورم کشور مغایرت دارد و احتمال دارد که مجلس منابعی را در نظر گیرد و کف حقوق کارمندان را افزایش دهد. ( منبع: مهر)

حداقل حقوق در لایحه بودجه سال آینده

خاندوزی تصریح کرد: انضباط بودجه‌ای و برگرداندن نظم و قاعده و کاهش هزینه‌های اضافه و دست نبردن در جیب مردم و استقراض کمتر از مردم درس دستور کار دولت بوده و هست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یک هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان منابع و مصارف عمومی و با مابقی هزینه‌ها به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی می‌شود.

وی با اشاره به حقوق کارمندان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: ۷ میلیون تومان حداقل حقوق کارمندان و معافیت مالیاتی هم ۷ میلیون تومان است که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی شده است.

به گفته خاندوزی، ۲۰ درصد میانگین (۱۵ تا ۲۵ درصد) افزایش حقوق کارمندان دولت برای سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۲، ۳۶۰ هزار میلیارد تومان یارارنه نقدی و ۱۰۴ هزار میلیارد تومان هم یارانه نان، ۷ واحد درصد کاهش مالیات تولید، ۱۵ هزار میلیارد تومان کمک به صندوق تثبیت سرمایه و نزدیک به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری‌هایی خواهد بود که شرکت‌های دولتی انجام خواهند داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    سلام آقا فقط افزایش حقوق کارمند وکارگر تورم ایجاد میکنه اینکه ایران خودرو ماشیناش اکثراً با بازار فرق داره چرا جلوی این خلاف رو نمیگیرید مگه قانون نمیگه باید ۲۰ درصد سود برای کالا در نظر بگیرید این که تورم مشخص و خلافکاراشم مشخص چرا جلوشو نمیگیرید اونوقت ما با این حقوق نه خونه داریم نه وسیله نقلیه زیر پامون هست مستاجر خونه مردمیم برای ما تورم ایجاد میشه آقا اینقدر حقوق بدید ما سال به سال برای تمدید قرار داد اجاره خونه و رهن حداقل وام نگیریم بتونیم با پس انداز خودمون خونه بگیریم همه این حداقل حقوق ما میره قسط بخدا یکم درک یکم ما رو بفهمید لطفاً

  • محمد عزتی

    سلام تمام یارانه‌ها روقطع کنید همه چیز آزاد تمام یارانه ها رو بین مردم پخش کنیدیارانه آرد وبنزین وگازئیل وغیره فقد برای پر مصرف ها ومسافران که از خارج کشور می آیند خوب است

  • ناشناس

    نوشتن نظر مگر چه ارزشی داره؟ مگه شماها بغیر از اونکه خودتون میبرید و میدوزید به نقطه نظر دیگران ترتیب اثر میدید ؟

  • ناشناس

    کمه کم کم حداقل 20 میلیون باشه باز موازی خط فقر هستیم

  • سید محمد

    حقوق دیگه با این گرانی زیر بیست میلیون نباید باشه

  • بازنشسته

    سلام ، حداقل حقوق باید بیست میلیون تومان باشه و افزایشحقوق مطابق با تورم حداقل 40 درصد باید باشه

  • ناشناس

    سلام حقوق کارمندان دولت زیر 20میلیون فقر مطلق هست لطفاً مسیولین فکری کنند

  • شهرام

    چرا فقط حقوق کارگر و کارمند را نمی خواهند به اندازه معمول زیاد شود!؟

  • ناشناس

    سلام
    میخاهم بدانم مازنان کارمند که حق عایله مندی ومسکن هم نمیگیریم وهمسر کارگر وبیکار را در خانه داریم آیا با ۷ میلیون تومان میشود زندگی کرد

  • علی

    کف حقوق مسولین چقدر است؟