کد مطلب: ۶۷۹۹۱۹

فعالان بورسی بیان کردند:

چرا تن به حذف شاخص کل نمی‌دهید؟

چرا تن به حذف شاخص کل نمی‌دهید؟

تقربیا تمامی فعالان بورسی امروز نسبت به صحبت‌های سخنگوی دولت واکنش نشون دادند و گفتند شاخص کل را حذف کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صحبت‌های امروز بهادری جهری منجر به پاسخ بورسی‌ها به سخنگوی دولت شده و فعالان بازار سرمایه با راه اندازی کمپینی، نسبت به صحبت‌های امروز آذری جهرمی، سخنگوی دولت واکنش نشان دادند.

پاسخ بورسی‌ها به سخنگوی دولت در حالی اتفاق افتاده که سهام اکثر شرکت‌ها در طی یکی، دو سال اخیر روندی نزولی به خود گرفته و در حال حاضر به پایین‌ترین سطح خود در طی این مدت رسیده‌اند.

سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود رسانه ها، گفته است: شاخص کل بورس از زمان آغاز دولت سیزدهم ۱۰ درصد رشد داشته است که به معنای بورس با ثبات است.

پاسخ بورسی ها به سخنگوی دولت

این صحبت‌ها واکنش بورسی ها را در پی داشته و آنها شاخص کل را «قلابی» خطاب کرده‌اند.

در متن بیانیه فعالان بازار سرمایه آمده است:

«سخنگوی دولت از «ثبات نسبی» در بازار سرمایه سخن می‌گوید و به رشد ۱۰ درصدی شاخص کل می‌نازد؛ آن هم در شرایطی که قیمت سهام به کف تاریخی خود رسیده‌اند.

چرا تن به حذف شاخص کل نمی‌دهید؟

آیا کسی را سراغ دارید که در ۱۰ ماه گذشته، ۱۰ درصد سود کرده باشد؟

بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه در فضای مجازی در اقدامی هماهنگ و در واکنش به صحبت‌های بهادری جهرمی این مطالبه را خواستار شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    حذف شاخص عدد سازی شده و جعلی و همچنین سفارش گذاری الگوریتمی و نظارت دقیق بر عملکرد بازارگردان ها بهترین راه موجود برای نجات بورس از این وضع اسفبار هست.با حذف معاملات الگوریتمی عملا دست بازارگردان برای رنج منفی کشیدن قطع می شود و عرضه و تقاضای واقعی جهت مسیر یک سهم رو مشخص خواهد کرد.

  • آموزگار

    البته بنده آخر بهمن 1400 سهام ز قیام و قثابت خریده بودم هرکدام حدود 140تومان وقتی 300 تومان شدند فروختم و سود 100درصدی بالا تر داشتم.

    • ناشناس

      عزیزم سربزنگاه رسیدی همون سهم ها ذا بنده هم داشتم حتی نتونستم سربسربشم چون خیلی ریخته بودند

  • سهامدار ورشکسته

    کی دولت 85%ضرر سهامدار را پرداخت می کند؟

  • سهامدار ورشکسته

    کی ضرر سهامدار پرداخت می شود ؟

  • ناشناس

    پترول هم یه نگاه بهش بندازید.خدا وکیلی پارسال ۵۰ملیون خریدم .اینهم از سهامداری.

  • ناشناس

    الان فک میکنین خیلی فکرتون درست و دقیق و حساب شده است.
    شاخص دقیق عمل نمیکنه باید اصلاح بشه.حذف شاخص اشتباه بزرگی به حساب میاد

  • سجاد

    به نظر من این شاخص باشه بهتر از این هست که نباشه،
    حالا کارشناسان ابتدا شاخص های دیگه مثل هم وزن و … را معرفی کنند هر که خواست از این شاخص استفاده کند یا از شاخص های دیگه،
    یک تحلیل سطحی نداشته باشید حداقل منطقی فکر کنید.

  • محمد هاشمی

    ناظر خوابه امروز ۳ تا حقوقی ۸۶ دونه سهم فروخته بودن نماد شو نمیگم ولی ناظر کارشو درست انجام نمیده شاخص کل هم مشکلی نداره همه جای دنیا وزن شاخص کل بیشتر برای سهمای بزرگه الکی جو ندین اما دولت هم داره کم کاری میکنه راجب بورس

  • سهامدار

    این نشون دهنده این هست که همه خوب بلد هستند قبلش وعده و وعید بدهند. اگر قرار بر جبران ضرر سهامدادان باشد باید مبلغ پرداخت شده برای خرید سهام، مد نظر قرار گیرد به علاوه سود ۵۰ درصدی برای ۲ سال. این آقایان خودشان را به خواب خرگوشی می زنند.

  • ناشناس

    شاخص کل حذف بشه دردی درمان نمیشه کارشناسان محترم. میدونید پول تو بازار نیست تا رشد کنه. سیاست دولت رشد بازار نیست وگرنه با تغییر نرخ بهره و یکسری قوانین مثل مالیات خرید و فروش طلا و کنترل دلار میتونه نقدینگی سرگردان رو به سمت بورس ببره. حالا بماند که اعتماد مردم لگد مال شده ولی به هر حال بورس ما دولایه و دولت نمی‌خواد رشد کنه نمیخواد