کد مطلب: ۷۲۳۶۱۹

یارانه خریداران دلار این ماه قطع می‌شود؟

یارانه خریداران دلار این ماه قطع می‌شود؟

هفته آینده هفتمین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. آن هم در حالی که دو روز قبل این مساله مطرح شد که احتمالا یارانه افرادی که دلار سهمیه‌ای خریده‌اند قطع می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، 22 آبان ماه یارانه نقدی 300 و 400 هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و علاوه بر مشمولان قبلی، سه میلیون نفر دیگر هم قرار است در لیست دریافت‌کنندگان یارانه جدید قرار بگیرند.

اما در کنار مشمولان جدید، اخباری منتشر شد که حاکی از احتمال حذف یارانه برخی از افراد است؛ افرادی که در هفته گذشته دلار سهمیه‌ای خریده‌اند.

دو روز قبل بود که معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پیامکی به افرادی که کارت ملی خود را به دلالان دلار اجاره می‌دهند هشدار داد که « اطلاعات هویتی خریداران دلار برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان امور مالیاتی ارسال خواهد شد.»

این پیامک پس از آن ارسال شد که تعداد زیادی از مردم و به خصوص دلالان برای خرید دلار سهمیه‌ای در مقابل صرافی‌های مجاز صف بستند و بسیاری از مردم، کارت ملی خود را با قیمت 600 تا 700 هزار تومان به دلالان دلار اجاره می‌دادند تا از سهمیه دو هزار تایی دلاری آنها استفاده کنند.

اما پس از این اتفاق و با توجه به افزایش تقاضا برای دلار 34 هزار تومانی، این مساله مطرح شد که احتمالا یارانه خریداران دلار سهمیه‌ای حذف می‌شود.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها هم در پاسخ به تسنیم در خصوص احتمال قطع یارانه بر اثر خرید دلار سهمیه‌ای، اعلام کرد باتوجه به اینکه خرید دلار بخشی از عملکرد اقتصادی خانوار می‌باشد اطلاعات این افراد جهت ثبت در پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و جهت ثبت در پایگاه رفاه ایرانیان به وزارت کار ارسال می‌شود و خرید دلار می‌تواند به معنای تغییر دهک خانوار باشد.

هنوز مشخص نیست که آیا خرید دلار سهمیه‌ای منجر به حذف یارانه نقدی می‌شود یا نه. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که اجرای چنین برنامه‌ای به یارانه آبان ماه نمی‌رسد.

چراکه تنها سه تا چهار روز به واریز یارانه نقدی باقیمانده و بعید است وزارت کار و سازمان هدفمندی یارانه‌ها از چنان سرعتی برخوردار باشند که سهمیه این خانوار‌ها و افراد را حذف کنند.

در نتیجه باید در ماه‌های آینده منتظر اجرای احتمالی چنین برنامه‌ای بود و دید آیا خرید دلار منجر به حذف یارانه نقدی می‌شود یا نه.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ولامانه دلارخریدیم نه سرمایه دارهستیم یه بازنشسته هستم خونه هم ندارم یارانه م قطع شده بااینکه اعتراض کردم ولی هیچ فایده ای نداشته دگه نمی دونم به کیایارانه تعلق می گیره

  • ناشناس

    نظرات هم می نویسیم فایده ای نداره

  • ناشناس

    چرایارانه ماراقطع کردیدبه چه دلیل