خبر مهم:

کد مطلب: ۱۹۹۱۵۳

حذف یارانه نقدی ثروتمندان در سال ۹۷ اجرا نمی‌شود

حذف یارانه نقدی ثروتمندان در سال 97 اجرا نمی‌شود

حذف یارانه نقدی ثروتمندان که در لایحه بودجه ۹۷ پیشنهاد شده بود و کمیسیون تلفیق هم بر آن صحه گذاشت، در سال ۹۷ اجرا نخواهد شد.

بر اساس اظهاراتی که از دولت به گوش می‌رسد، حذف یارانه نقدی ثروتمندان که در لایحه بودجه ۹۷ پیشنهاد شده بود و کمیسیون تلفیق هم بر آن صحه گذاشت، در سال ۹۷ اجرا نخواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زمانی که مصوبه تلفیق به صحن مجلس آمد، موضوع حذف یارانه‌ها و موارد دیگری موجب شد که مجلس برای اولین بار به کلیات لایحه بودجه 97 رای ندهد.

بر همین اساس، کمیسیون تلفیق مجبور شد مصوبه‌اش را اصلاح کند و 7 هزار میلیارد تومان دیگر به منابع یارانه نقدی در سال 97 بی افزاید. بر این اساس، شمار حذف شوندگان به 20 میلیون نفر کاهش می‌یابد.

اما ظاهرا دولت به دلیل اینکه مجلس با پیشنهاد اولیه‌اش موافقت نکرده و سازوکار جدید حذف یارانه پردرآمدها را هم تعیین نکرده است، تمایلی به اجرای مصوبه جدید ندارد.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در اظهارنظر جدیدی که از منتفی شدن حذف یارانه نقدی در سال 97 حکایت داشت، گفت: اینکه فقط گفته شود که افراد پردرآمد بدون سازوکار حذف شوند عملیاتی نیست، به همین دلیل سال آینده پرداخت یارانه‌ها متفاوت از استمرار سال جاری نیست.

منبع: خبر 24

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.