کد مطلب: ۳۳۳۴۹۰

حرکت شاخص بورس پشت یک لیدر/ شاخص فردا چه می‌شود؟

حرکت شاخص بورس پشت یک لیدر/ شاخص فردا چه می‌شود؟

امروز شاخص با افزایش 24 واحدی در کانال 166 هزار واحدی قرار گرفت، دلیل نوسانات شاخص کل بورس چیست و روند بازار تا پایان هفته به چه صورت می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز دوشنبه (19 آذرماه ۹۷) ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 3971 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 24 واحدی در رقم 166915 واحد جای گرفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به 3499 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 19 واحد در رقم 1857 واحد جای گرفت.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای وتجارت، شپاکسا، دکیمی، وتوکا، غشهد، فاذر، وکار، وبملت، وبوعلی، شوینده، غدشت، کگاز صفوف خرید تشکیل شد و در فرابورس نمادهای کتوکا، شلیا، چکاپا، حخزر، شتوکا، پخش صف خرید بودند.

بررسی بازار سرمایه حاکی از آن است که نماد‎های «رانفور، فارس، کگل، وتجارت، کچاد» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «فملی، جم، رمپنا، خودرو، خساپا» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز داشتند.

همچنین بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «خپارس، فولاد، های‌وب، رمپنا، تاپیکو» بود و نمادهای «والبر، وتجارت، فایرا، وبصادر، امینیکم» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص دادند.

در جریان معاملات امروز بورس بیشترین حجم عرضه مربوط به نمادهای خودرو، خنصیر، سدشت، خاهن و خمحرکه بود و نمادهای وتوکا، ثنوسا، فایرا، خزامیا، فنوال بیشترین حجم تقاضا را به خود اختصاص داد.

پیش‌بینی هفتگی بورس بیانگر آن بود که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و تک‌سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند. در روز شنبه (17 آذرماه 97) با وجود انتشار سه خبر مثبت توافق اوپک، تنظیم کانال مالی ایران با اروپا و افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو شاخص کل بورس تنها 223 واحد رشد پیدا کرد و در رقم 167 هزار واحد جای گرفت.

شاخص کل بورس در روز یک‌شنبه ( 18 آذر ماه 97) هم در دو ساعت اول جریان معاملاتی روند مثبت، اما با شتاب بسیار کندی داشت که در نهایت با کاهش 191 واحدی در رقم 166 هزار واحد جای گرفت. امروز دوشنبه (19 آذرماه ۹۷) هم شاخص کل بورس تنها با افزایش 24 واحدی در رقم 166 هزار واحد جای گرفت.

میزان حجم و ارزش معاملات بازار بیانگر این موضوع است که ترس سهامداران از میزان تاثیرپذیری صنایع بورسی از تحریم‌ها و ابهامات نرخ تسعیر ارز و تجدید ارزیابی بانک‌ها و افزایش نرخ خودرو باعث شده که سهامداران به نوسان‌گیری در صنایع کوچک‌تر و با ارزش بازار پایین‌تر مانند صنایع سیمان، ساختمان، دارو، کانی‌های غیرفلزی و رایانه اقدام کنند.محمدباقر خادمی، کارشناس و تحلیلگر بورس در گفتگو با تجارت‌نیوز با اشاره به اینکه امروز بازار نوسانی بود، گفت: هر چند اول بازار معاملات بانکی‌ها قابل قبول بود و برای نمادهای وتجارت، وبملت و وبصادر صف خرید تشکیل شد، اما در ادامه عرضه آنها نیز افزایش پیدا کرد. معاملات خودرویی‌ها هم به دلیل عرضه‌های دیروز، اول بازار با فشار عرضه همراه بود، اما به‌تدریج از شدت عرضه‌ها کاسته شد. در جریان معاملات امروز تنها یک سری تک‌سهم‌ها خوب معامله شدند و صف خرید بودند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: حجم نقدینگی فعال در بازار کم شده است و هر یکی دو روز در یک گروه می‌چرخد و نوسان می‌گیرد. پیش‌بینی می‌کنم که روند شاخص کل بورس تا پایان هفته نزولی شود، زیرا بازار منتظر حرکت صعودی یک گروه است و زمانی که هیچ گروهی حرکت صعودی نمی‌کند بازار بدبین شده و ترجیح می‌دهد که نقد بماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.