کد مطلب: ۵۳۷۷۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حقوق کارگران در اردیبهشت افزایش می‌یابد؟

حقوق کارگران در اردیبهشت افزایش می‌یابد؟

حق مسکن کارگران در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده و برای اجرایی شدن باید حتما هیات وزیران نیز آن را تایید و ابلاغ کند. در صورت تایید حق مسکن در اردیبهشت آیا حق مسکن فروردین هم پرداخت می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اسفند سال گذشته پایه حقوق با افزایش ۳۹ درصدی به دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان رسید. یعنی یک کارگر مجرد در کمترین حالت باید از سال آینده دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان را دریافت کند. بن کارگری ۶۰۰ هزار تومان، بن مسکن ۴۵۰ هزار تومان، پایه سنوات ۱۴۰ هزار تومان و حق اولاد ۳۴۵ هزار تومان تعیین شد. براساس این ارقام حقوق یک خانواده سه نفره چهار میلیون و ۱۹۰ هزار تومان است.

به تازگی اخباری در خصوص بن مسکن کارگری منتشر شده که براساس آن حق مسکن در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده و برای تصمیم‌گیری نهایی و طرح به هیات دولت ارجاع شده است.

برخی از کارگران ممکن است این طور تصور کنند که این ۴۵۰ هزار تومان یک مبلغ دیگر است که به مبالغ بالا اضافه می‌شود اما اینطور نیست چرا که بر اساس اظهارات دبیر کل کانون انجمن‌های صنفی کارگران، «حق مسکن» تنها مولفه‌ی دستمزد است که تصویب نهایی و ابلاغ آن، نیازمند نظر و رای هیات وزیران است.

نهایی شدن مبلغ حق مسکن به تصمیم هیات وزیران بستگی دارد. در واقع تصمیم و رای شورای عالی کار در خصوص حق مسکن قابل اجرا نیست و حتما باید پس از تصویب در هیات وزیران ابلاغ شود.

اما اگر هیات وزیران این حق مسکن را در جلسه هفته جاری تصویب کنند، کارفرمایان باید حق مسکن حقوق فروردین را نیز با حقوق اردیبهشت پرداخت کنند؟

فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: طبق مصوبه شورای عالی کار همه‌ی کارفرمایان باید حق مسکن فروردین را نیز با حقوق اردیبهشت پرداخت کنند.

یعنی اگر هیات وزیران حق مسکن را در اردیبهشت تصویب کنند، یک خانواده سه نفر باید مبلغ چهار میلیون و ۱۹۰ هزار تومان به عنوان حقوق اردیبهشت و ۴۵۰ تومان به عنوان حق مسکن ماه قبل دریافت کنند که در مجموع چهار میلیون و ۶۴۰ هزار تومان می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بهزاد

    ینی تصویب این ۵ دقیقه بیشتر زمان لازم داره؟؟؟؟
    از نظر حضرات میلیونها کارگر این کشور ارزش اینو ندارن که ۵ دقیقه وقت بهشون اختصاص داده بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      به کارگر ارزش نمی زارن چون همه چی را برای خودشون میخوان

  • ناشناس

    بله دیگه دست مسولین درد نکنه، هر سال حقوق پایه تعیین میکنن بعد حق مسکن و خواربار رو جدا میزارن که کار فرما خیلی راحت از پرداختش شانه خالی کنه، هر سال هم تمام سعی دولت مردان اینه که حقوق کارگران رو زیر خط فقر نگه دارن نکنه کارگر حماعت شکمش سیر بشه به فکر حق و حقوق اولیه اش بیافته

    • ناشناس

      برای کارگر مسکن تهیه کنن از حقوقش کم کنن خیلی سختی میکشیم ترا خدا ی کاری کنین

  • ناشناس

    حضرت عالی نفرمودن کارگران ساختمانی که کارفرما ندارن وتو شرکتی دستشون بند نیست وفقط کارگر میدون هستن ده روز کار وبیست روز بیکارن ایا اینها هم کارگر حساب میشن یا باید همشون به امون خدا ول کرد

    • ناشناس

      کار گر ساختمون حقوقش بالاست روز مزد کار نمی کنه کنتراتی کار میکنه روزش به صد هزار میرسه

  • ناشناس

    والا من نفهمیدم
    یعنی از ۳۵۰ تومان شده ۴۵۰ یا شده ۶۰۰هزار

    • م ح

      نه نوکرتم حق مسکن پارسال 350 تومن بود امسال شده 450تومن منتها چون تازه تصویب شده تو حقوق فروردین همون 300لحاظ شده بود که الباقیه یعنی 150تومن را تو حقوق اردیبهشت لحاظ خواهند کرد

  • ناشناس

    شرکت هنوز حقوق فروردین را پرداخت نکرده بعدشمااز حقوق اردیبهشت حرف میزنید

  • ناشناس

    اشتباه نوشتی عزیزم!!!
    اگر قرار باشه معوقه ی فروردین رو هم بدن فقط ۱۵۰ تومن اضافه میشه به اون مبلغ چون حق مسکن فروردین با تعرفه ی قبلی یعنی ۳۰۰هزارتومن پرداخت شده و مابه التفاوتش که ۱۵۰ تومنه مونده،یعنی کل دریافتی میشه ۴میلیون و۳۴۰هزارتومن…
    واسه این ۱۵۰هزارتومن شیش ماه کمیسیون میذارن ولی واسه اختلاس کردناشون کمتر از ثانیه تصمیم میگیرن…

  • ناشناس

    والا منم نفهمیدم

  • کوروش بزرگ

    سردیتون نشه انقد جلسه میذارین

  • کارگر

    سلام خسته نباشید والا بااین وضعیت گرونی تورم حقوق یک ماه که واریزمیشه باهاش 5روز بیشتر نمیشه خرج کرد بعدش باید مساعده بگیریم الان جالب اینجاست که دیگه توی یخچالمون میوه هم نیست فقط نون آبه اونم میخواید گرون کنید آهای وزیر محترم کجایی چرا قلبتون از سنگ شده قیامتی هم هست خدای مابزرگه.

  • ناشناس

    آخه چرا این قدر به مردم دروغ می‌گویند این سریال حقوق اضافه کردن رو تمومش کنید بابا من از سال 91 کارافتادگی میگیرم و بازنشسته شدم اگه میشه یه نفر مسول به من حالی کنه من که یه خانواده سه نفره هستم سال 99 2300مگرفتم چرا الان در سال 1400 به من 3700 بدید والا بااین داروهای شیمیایی که ماهی 150 تومان برام هزینه داره تازه غیر از رفت و آمد به مطب پزشکان متخصص وپوله ویزیت واز شهرستان ب تهران وبستری شدنو غیره ‌‌؟؟؟؟؟؟؟؟ بیمه تکمیلی و بیمه های عمر و خصوصی هم میگن شامل بیماری های اعصاب و روان نمیشه که ما خودمون رو بیمه کنیم من از سال ۸۱تا ۱۴۰۰ دارم دارو مصرف میکنم والا به خدا نه بابا مون معتاد بوده نه کلل خاندانمون نه خودم اخ من با دو تا بچه کوچک چکار باید بکنم تو خدا یکی به اینا حالی کنه یا خوابن یا خودشون زدن به خواب یا ماهارو هالو گیر آوردن دیگه فهاشی نمتونیم بکنیم ماشاالله اینقدر پرور تشریف دارند انگاری اونا تو یه ایرانه دیگه زندگی مکنن ماه هم بردهاشونیم ایشالا همون خدایی که خودشون قبول دارن ریششونو از ایران وایران زمین بکنه الهی آمین بابا فردا می‌خواهیم هممون تو یه متر جا بخوابیم اگه برای ورثره دارید جمع آوری میکند خدایش اون وارث تاج و تختش هم یه روزی میمیره یا حق پناه میبرم به خدا از دست شیطان ????