کد مطلب: ۵۴۱۶۵۲

حقوق بازنشستگان شهرداری ۹۰ درصد حقوق کارمندان است

حقوق بازنشستگان شهرداری ۹۰ درصد حقوق کارمندان است

معاون برنامه ریزی،توسعه سرمایه گذاری و امور شورا درباره حقوق کارمندان بازنشسته شهرداری توضیحاتی داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه گذاری و امور شورا شهردار تهران در نشست خبری صبح امروز خود گفت: یکی از شعار‌های ما تخصیص بودجه در ۵ نوبت بود و همواره به بحث اخلاق محوری توجه داشته ایم.

وی ادامه داد: برخی از سازمان‌ها خدمات مستقیم به مردم نمی‌دهند و شهرداری‌ها اختیارات و محدودیت‌هایی دارند که امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد.

مظاهریان تصریح کرد: در بحث منابع انسانی مردم باید از سازمان رضایت داشته باشند و طی این ۵ سال اقداماتی انجام گرفته است.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه گذاری و امور شورا شهردار تهران گفت: یکی از موضوعات مورد توجه به فساد است و با افتخار می‌گویم توانسته‌ایم فسادها را برملا و با آن‌ها مقابله کنیم و اگر شهرداری فاسد است باید برکنار شود و افتخار ما این است که مماشاتی نداشته ایم.

وی درباره چابک سازی شهرداری گفت: شهرداری سازمان متورمی است و به دلیل آنکه از دولت بودجه مستقیمی دریافت نمی‌کنیم لازم است سازمان چابک شود و به جای تعدیل‌های بزرگ از طریق طبیعی اجازه سبک‌تر شدن سازمان را داده ایم.

مظاهریان با اشاره به انتصاب‌ها گفت: در گذشته مشخص نبود که انتصاب‌ها چگونه انجام می‌شدند و توانسته ایم که دایره را گسترده‌تر کنیم.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه گذاری و امور شورا شهردار تهران ادامه داد: از سال گذشته حقوق بازنشستگان شهرداری ۹۰ درصد حقوق کارمندان شد.

مظاهریان با اشاره به هوشمند سازی سیستم‌های اطلاعاتی گفت: در گذشته مشخص نبود که شهرداری چه تعداد نیرو دارد، اما با افتخار می‌گویم سامانه‌ای وجود دارد که در کمترین زمان می‌گوید چه تعداد کارمند به سازمان افزوده شده اند.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه گذاری و امور شورا شهردار تهران تصریح کرد: در سال‌های اخیر و پیش از انتخابات حجم زیادی نیرو به شهرداری افزوده شد و بدترین آن در سال ۹۵ و ۹۶ بوده و حدود ۱۲ هزار نفر به سازمان اضافه شدند و این جهش‌های ناگهانی در هر دوره تورم را اضافه کرده است و برای اولین بار پس از سال ۹۶ تعداد نیرو‌های شهرداری با انتقال‌های طبیعی و بازنشستگی به زیر ۶۰ هزار نفر رسیده است.

وی درباره سامانه شفافیت بیان کرد: در سامانه شفافیت ۱۶ آیتم را به نمایش می‌گذاریم و اگر کسی ادعا کند کارمند شهرداری است می‌توان چک کرد که کجاست. همیشه پشت پرده قرارداد‌ها به ثبت می‌رسیدند، اما اکنون در این سامانه قابل مشاهده است.

مظاهریان گفت: فساد حتما در شهرداری رخ می‌دهد، اما مهم عزمی برای برخورد با آن است.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه گذاری و امور شورا شهردار تهران درباره مقدار واقعی بودجه شهرداری گفت: مجموع بودجه ۴ سال اخیر شهرداری تهران برابر با ۵۰۳۵۷ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به پروژه‌های محلی گفت: ما توانسته ایم در این دوره نگاه را به محله‌ها معطوف کنیم و پارسال ۲ هزار میلیارد و امسال ۳ هزار میلیارد تومان به این پروژه‌ها اختصاص داده ایم.

مظاهریان ادامه داد: تبصره‌هایی وجود داشت که اعداد آن مشخص نبود، اما برای اولین بار شفاف‌ترین بودجه تاریخ شهرداری‌ها را امسال داشته ایم و منابع خصوصی و عمومی از یکدیگر جدا شدند.

وی افزود: بودجه حمل و نقل عمومی تهران ۳۹ درصد از سهم بودجه را به خود اختصاص داده است و نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد رشد داشته است.

وی گفت‌: شهرداری سازمان بزرگی است و نیرو‌ها به طور مداوم افزوده می‌شوند و نیرو‌ها متعلق به شرکت‌هایی هستند که در قبال وزارت کار مسئول هستند و در سامانه شفافیت ذکر می‌شود و اگر ادعا کنند از شهرداری حقوق می‌گیرد هم آنجا ذکر می‌شود.

مظاهریان با اشاره به استخدام‌ها در هادیان گفت: هادیان بخش کارگری را شامل می‌شود و اگر توسط شهرداری استخدام شده باشند، اکنون تعداد آن به زیر ۶۰ هزار نفر رسیده است. ما جذبی بزرگ داشتیم و حدود ۲۵۰ نفر از طریق آزمون جذب شدند.

وی تصریح کرد: استخدام معقوله‌ای پیچیده است و قانون در برخی موارد ما را مکلف به استخدام کرده و در تبصره بودجه گفته شده ایثارگران باید به کار گرفته شوند.

مظاهریان با اشاره به تورم گفت: در چنین شرایطی شهرداری هم نمی‌تواند شاخص‌ها را رعایت کند، اما مفتخریم آن چه که امکان پذیر بوده را انجام داده ایم و ثبات شغلی را برای ۵ هزار نفر ایجاد کرده ایم که با افتخار میگویم با نمره خوبی کار را پیش برده ایم.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه گذاری و امور شورا شهردار تهران ادامه داد: تبدیل وضعیت مجوزی نیاز داشته تا از سازمان امور اداری و استخدامی دریافت شود و این کار آزمون خواهد داشت و به دلیل آنکه تعبیر انتخاباتی نشود آنرا آرام پیش می‌بریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ج

    دروغ تا کی