کد مطلب: ۵۵۵۳۰۶

حقوق خرداد بازنشستگان کشوری به زودی واریز می‌شود

حقوق خرداد بازنشستگان کشوری به زودی واریز می‌شود

به گفته مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری، واریز حقوق خرداد بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق تا ساعتی دیگر آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی خدامی افزود: تا عصر امروز، ۳۱ خرداد، حقوق بازنشستگی به صورت کامل به حساب بیش از یک و نیم میلیون نفر ذی‌نفع این صندوق واریز می‌شود ( ایسنا ).

در روزهای اخیر، سازمان برنامه و بودجه نیز به تمامی دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد که بر اساس ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مصوب هیات وزیران، دستگاه‌های اجرایی مکلفند در حدود تکالیف قانونی نسبت به ارائه امکانات رفاهی اعم از نقدی و غیر نقدی به بازنشستگان، موظفین و مستمری‌بگیران خود در سقف اعتبارات ابلاغی اقدام کنند ( باشگاه خبرنگران جوان ).

جزئیات همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰

همچنین چندی پیش، سازمان برنامه و بودجه کشور لایحه دوفوریتی «دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان» را به هیات دولت ارائه کرده که حقوق کلیه بازنشستگان، موظفان و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به نحوی تعیین می‌شود که از حداقل ۹۰ درصد میانگین حقوق و فوق‌العاده‌ها و سایر اقلام مشمول کسور بازنشستگی در همان سال کمتر نباشد.

همچنین سازمان تأمین اجتماعی مکلف است بر اساس مقررات مصوب هیأت امنا از محل کلیه منابع خود نسبت به متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران خود اقدام نماید.

مستمری حداقل‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با ۳۰ سال سنوات بیمه پردازی نباید از حقوق حداقل بگیران بازنشستگان کشوری که ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی دارند، کمتر باشد.

علاوه براین، سایر صندوق‌‌ها و سازمان‌‌های بازنشستگی می‌‌توانند براساس مقررات مصوب بالاترین مرجع تصمیم‌گیری خود و متناسب با منابع خود نسبت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و موظفان اقدام کنند ( تسنیم ).

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.