کد مطلب: ۳۴۵۱۰۹

مصری در واکنش به درخواست سردار کمالی از مجلس:

حقوق سربازی باید حداقل یک میلیون تومان باشد

حقوق سربازی باید حداقل یک میلیون تومان باشد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس با بیان اینکه امسال دولت بودجه‌ای برای افزایش حقوق سربازی اختصاص نداده، گفت: معتقدم حقوق سربازی حداقل یک میلیون تومان باشد.

عبدالرضا مصری با اشاره به اظهارات سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح در خصوص افزایش حقوق سربازی ، اظهار کرد: وقتی از سویی شرایط را برای فروش خدمت سربازی مهیا می‎‌شود باید از طرف مقابل نیز حداقل‌ها برای کسی که دو سال از عمر خدمت برای خدمت سربازی صرف می‌‎کند، فراهم باشد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداخت حقوق وزارت کار حداقل ماهانه یک میلیون تومان حق سربازی است که پذیرفته دو سال برای کشور خود خدمت کند، گفت: باید همانطور که شرایط قانونی اجازه داده است برخی افراد خدمت سربازی خود را بخرند از همین محل، شرایط حقوق سربازی نیز بهبود یابد.

دولت‌ها هیچ‌گاه توجهی به حقوق سربازی در بودجه نداشته‌اند

وی با انتقاد از اینکه دولت‌ها هیچگاه در لوایح بودجه توجهی به وضعیت رفاهی سربازان نداشته‌اند، گفت: در لایحه بودجه امسال حتی از اعتبارات امنیتی و دفاعی کشور نیز کاسته شده و دیگر نباید انتظاری برای ارتقای حقوق سربازان داشت.

مصری با بیان اینکه گویا در بودجه امسال، دولت فقط به فکر حفظ و اداره خود دولت است و نه کشور، تصریح کرد: تأمین منابع حقوق سربازی از محل فروش خدمت به سایرین یکی از راهکارها و منابع برای پرداخت حقوق سربازی است که می‌‎توان منابع دیگری نیز برای این مهم پیش بینی کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 مجلس با یادآوری اینکه روا نیست سربازی که شبانه روزی در اختیار یکان و قسمت خود است چنین حقوقی دریافت کند، افزود: این دید باید نسبت به سرباز که دوره‌ای اجباری را بگذارند، تغییر کند تا حداقل‌ها برای یک سرباز تأمین شود تا این او از آسیب‌های احتمالی به دور باشد.

براساس این گزارش، اخیراً سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت: زمان ارائه قانون بودجه سالانه و بررسی آن در مجلس بهترین فرصت برای دولت و مجلس است که برای اصلاح حقوق این بشر مظلوم و حساس فکری بکنند. حال آنکه قانون بودجه سال نود و هشت در کمیسیون تلفیق بودجه در دست بررسی است انتظار می‌رود فکری برای حقوق و و مزایای سربازان عزیز کشور بکنند. بعد از تصویب قانون عملاً هیچ کاری امکان پذیر نمی‌باشد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شما جریمه سربازی را اجرا کنه و منابع مالیش را صرف حقوق سربازان کنید.نه تبعیضه و ن باعث افزایش غیبت می شه مشکل سن بالا ها هم حل می شه

  • مهدی

    اینا همش حرفه بخدا هیچ تعغیری رخ نمیده