کد مطلب: ۶۰۷۰۴۰

گزارش تجارت‌نیوز از طرح رتبه‌بندی معلمان:

خبر خوب برای معلمان/ حقوق معلمان ۱۵ میلیون می‌شود؟

خبر خوب برای معلمان/ حقوق معلمان ۱۵ میلیون می‌شود؟

طرح رتبه‌بندی معلمان قرار است فردا در مجلس بررسی و نهایی شود. طرحی که با تصویب آن، حداقل حقوق معلمان به ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان و حداکثر آن به ۱۵ میلیون تومان می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنگونه که وزیر آموزش و پرورش و رئیس کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرده طرح رتبه‌بندی معلمان در مراحل پایانی است و فردا، ۲۴ آذر ماه باید در مجلس به تصویب نهایی برسد.

وزیر آموزش و پرورش وعده داده که به محض تصویب، طرح رتبه‌بندی معلمان ابلاغ و اجرا می‌شود. گفته‌ای که این امیدواری را ایجاد کرده که حقوق معلمان و فرهنگیان در سال جاری افزایش پیدا کند و این افزایش به سال آینده موکول نشود.

حداقل و حداکثر حقوق با رتبه‌بندی معلمان

اما در اجرای طرح رتبه‌بندی حقوق معلمان چه تغییری می‌کند؟ آنگونه که رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفته با اجرای طرح رتبه‌بندی، معلمان ۸۰ درصد حقوق مربی پایه یک دانشگاه تهران را دریافت می‌کنند.

بر اساس اظهارات منادیان، حداقل حقوق معلمان به ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان می‌رسد و حداکثر آن حدود ۱۵ میلیون تومان است.

یعنی با اجرای طرح رتبه‌بندی، افرادی که آموزشیار معلم هستند (ابتدای خدمت) ۸ میلیون تومان حقوق می‌گیرند. حقوق یک استاد معلم هم به حدود ۱۵ میلیون تومان می‌رسد. این در حالی است که منادیان گفته در شرایط فعلی یک استاد معلم با ۲۲ سال خدمت، ۱۰ میلیون حقوق می‌گیرد.

در این طرح، معلمان در ۵ رتبه دسته‌بندی می‌شوند. پیش از این گفته شده بود که در هر رتبه به ترتیب ۲۵، ۲۰، ۱۵ و ۱۰ درصد به حقوق، مزایا و فوق العاده‌های مستمر معلمان افزوده می‌شود.

آموزشیار معلم (از بدو ورود به خدمت)

مربی معلم (۷ سال خدمت)

استادیار معلم (۱۲ سال خدمت)

دانشیار معلم (۱۷ سال خدمت)

استاد معلم (۲۲ سال خدمت)

در این طرح قرار است هر کدام از معلمان، هر ۶ سال یکبار ارزیابی شوند و در صورت تایید، رتبه آنها افزایش پیدا کند.

خبر خوب برای دانشگاه فرهنگیان

نکته مهم دیگری که درباره طرح رتبه‌بندی معلمان گفته شده این است که برخی از افرادی که در آموزش و پرورش کار ادارای انجام می‌دهند مشمول رتبه‌بندی جدید می‌شوند. مشروط به اینکه حکم آنها معلمی باشد.

یعنی افرادی که در آموزش و پرورش معلم هستند و کار اداری انجام می‌دهند اما حکم آنها معلمی است شامل طرح رتبه‌بندی می‌شوند.

آنگونه که علیرضا منادیان خبر داده سوابق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در رتبه معلمان تأثیرگذار است. او گفته تمامی معلمانی که به مدت ۴ سال در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تحصیل کرده باشند، این مدت در سابقه امتیازگیری آنها لحاظ می‌شود.

طرح رتبه‌بندی معلمان مدت‌هاست که در دست بررسی است و بسیاری از معلمان منتظر بودند این رتبه‌بندی از شهریور لحاظ شود. حالا وزیر آموزش پرورش و رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفته‌اند این طرح در مراحل پایانی خود است و فردا ۲۴ آذر ماه تصویب نهایی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا بین ما(معلم ها) و شما قضاوت کند!
    متاسفم که جامعه این طرز فکر رو در مورد معلمش داره !معلمی که حتی موقع خواب نگران درس و کلاس فرداشه!

    • ناشناس

      والا ماتا الان ندیدیم یه معلم دغدغه دانش آموز را داشته باشه ولی این رو دیدیم که همیشه دنبال منفعت و حقوق خودشون بودن و همیشه ناراضی حتی دانش آموزان را به نفع خودشون ریختند خیابون‌ها که به نفع خودشون شعار بدن

  • ناشناس

    این نظرات نشون داد که مردم چقدر از مسئولین در زمینه اجرای عدالت راضی هستند!
    خدایا به داد این مردم برس!
    که فقط اسمی از عدالت را شنیدن!

    • ناشناس

      شما برادر گارگر عزیز شما هم به وقتش مشقاتو خوب مینوشتی و درساتو خوب میخوندی اینقدر به زحمت نم افتادی

    • محسن

      همه ی کارگرا که بابای پولدار نداشتن که پشتشون گرم باشه به پول باباشون!بعد بشینن درس بخونن

    • ناشناس

      توی بیسواد هم درسهاتو میخوندی ، رتبه کنکورت n هزار نمیشد بجای معلمی میرفتی دکتر مهندسی میشدی برای خودت، الان بخاطر این حقوق مفتت دیگران رو لگدمال نمیکردی.
      شخصیت و شعور به سواد و مدرک و دانشگاه نیست البته شماها فکر نمی‌کنم این چیزها رو بفهمین چون درکش سنگینه براتون !!!!!!!

  • آرش

    خیلی جالبه. توی اخبار می‌خونیم که نوشته شده حقوق فعلی ۱۰ میلیونه در حالیکه پدر بنده که سال آخر خدمت‌شون هستن دریافتی حدود ۸ تومنی داره. فرق حکم با دریافتی زیاده. کسورات رو از ۱۰ میلیون کم کنی به عدد ۸ میرسی. این تازه برای معلمیه که ۳۰ سال خدمت کرده. بقیه اکثرا ۶ تومن میگیرن. از اینا که بگذریم در نظرات سایت‌های مختلف میبینم که کارگران زحمتکش در حال انتقاد از حقوق معلمان هستن. شما چرا به حقوق بسیار زیاد بانکی‌ها، برقی‌ها، مالیاتی‌ها، اداره استاندارد و ارگان‌های دیگه اعتراض نمیکنید؟ میدونید چرا؟ چون اون ادارات بدون سروصدا حقوق کارمنداشون رو افزایش میدن و کسیم خبردار نمیشه. درحالیکه الان سالهاست تمامی اخبار بر روی افزایش حقوق معلمان که هنوز اتفاق نیفتاده زوم کردن! خلاصه برادران من حواس‌تون باشه ملت به جون هم افتادن. انگار الان معلمین دارن همه ۱۵ میلیون حقوق میگیرن. هنوز هیچی نه دادن نه اتفاق افتاده.

  • ناشناس

    نظرمون اینه که بخورن ووبخوابن و حقوقشون زیاد بشه همش هم دارن مینالن .بعد یه کارگر از صب تا غروب کار کنه حقوق اداره کارو بگیره 3500 عجب عدالتی کاش یه فکری به حال کارگرا میکردن نه معلمای راحت طلب

    • ناشناس

      لطفا اظهار نظر نکن. معلم باید با بچه های امثال شما کلنجار بره

  • لیلا

    این چه تیتریه؟اگه کمی سواد داشتی میفهمیدی که ۱۵ میلیون تقریبا شامل هیچ معلمی نمیشه و حقوق اکثر معلمها زیر ۹ میلیون خواهد شد. متاسفانه در کشور ما خبرنگاری یعنی فقط یک تیتر بدون اینکه هیچ درک و تحلیل درستی از خبر

  • ناشناس

    معلمی که صبح میره ظهر میاد خونه روزی۵ساعت اگر کارمفید انجام بده .برف وبارون وآلودگی که به کنار از احمدا.. برف وبارون که خبری نیست اصلا به نظرم آلودگی هوا کار معلم هاست ازبس میشین دعا میکنند هوا آلوده میکنند که تعطیل بشند میبینید این از وضعیت دانش آموزا بعدش من کارگر باید صبح ساعت ۶برم شب ساعت۱۰ بیام خونه پنجشنبه وجمعه وتعطیل هم نداریم حقوقم۴ملیون بابا خدایی روتونو برم

    • ناشناس

      زحمت میکشیدی تا تو هم روزی ۵ ساعت کار میکردی. قرار نیست به همه حقوق مفت بدن. معلم زحمت کشیده تا شده معلم که بره با بچه های بی ادب مردم سر و کله بزنه

    • ناشناس

      حتما دوره جوانی ات به خوش گذرانی طی کردی
      زحمت میکشیدی شب و روز درس می خوندی تا کاره ای می شدی

  • احمد

    معلمان واقعا مردمان بی انصاف ی هستندو دنبال حقوق مفت هستند الان دوسال تمام که۹۰ درصد شأن در کمال بی انصافی در حالی که حقوق کامل میگیرن به حداقل وظیفه خود عمل نمیکند واین خیانت به بچه‌های مردم است

    • ناشناس

      شما به بچه خودت خیانت کردی که موقع کروناکه اموزش مجازی بود می زاشتی بچه از رو کتاب امتحان رونویسی کنه،و حوصله نداشتی به بچه کمک کنی

    • ناشناس

      شما بی انصاف بودید که حوصله نداشتید برا بچه خودتون وقت بزارید و بچه شما از رو کتاب رو نویسی می کرد امتحانات و.نه معلم که برا بچه های شما زحمت می کشه

    • ناشناس

      ببند دهنتو. معلم نبود خودتم الان نمیتونستی حتی گوشی دست بگیری و کامنت بزاری

    • ناشناس

      سلام
      معلمان با گوشی هراه خود
      و هزینه اینترنت هم به عهده خود معلم
      در امر آموزش چشمان خودمون را به خطر انداختیم کور شدیم تو گوشی دم تدریس و برگه صحیح کردن
      روزی چندین ساعت

    • ناشناس

      تو بی انصافی که زحمت این عزیزان نادیده میگیری
      چرا در ایام کرونا خودت نتونستی به بچه هات درس بدی
      آیا تحمل سر و صدا و شیطنت بچه ی خودت و داری
      معلم های عزیز روزانه با هزارتا بچه سر و کار داره
      هزار نو ع دانش آموز در کلاس وجود داره .بچه طلاق .وغیره باید طوری رفتار کنه که به کسی بی احترامی نشه
      با حقوق ناچیز
      تابستان اگه هوا گرم نبود و بچه های شما حاضر می‌شدند طر کلاس مطمئنا تعطیل نمیشد .چطور شغل های دیگه در ماه ۱۵ روز شگفت هستن با حقوق دوبرابری معلم ها .
      کشورهای دیگه میرن نزدیک معلم ها خانه میگیرن که بچه هاشون معلم بشن اینقدر احترام به معلم میگزارند ولی اینجا اولیاگ انگشت تو چشم معلم میکنن دیگه انتطاری از احترام دانش آموز به معلم نیست.

  • ناشناس

    سلام همکارا عزیز کسی میداند جواب بدهد معلم با مدرک لیسانس با ۲۹سال سابقه چقدر به حقوقش اضافه می شود ممنونم جواب دهید

  • ناشناس

    سلام همکاران عزیز لطفا جواب دهید لیسانس با۲۹سال سابقه چقدر اضافه می شود

  • یعقوب

    کارگران هم وصعشون از معلما بهتره
    کارگر می خواد یه چاله بکنه ۱۵۰ هزار می گیره