خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۱۶۱۲

حقوق پرستاران چند درصد افزایش یافت

حقوق پرستاران چند درصد افزایش یافت

بر اساس اعلام معاون رییس جمهور تعرفه پرستاری برای همسران جانبازان در سال جاری 38 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همسران جانبازان به عنوان گروهی از پرستار ان کشور شناخته می‌شوند که باید برای جبران زحمات این افراد تعرفه این گروه را افزایش دهیم.

به نقل از ایسنا، قاضی‌زاده هاشمی در خصوص قانون تعرفه‌گذاری پرستاران نیز تأکید کرد: مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران همه موارد قانونی و هر آنچه تصویب و ابلاغ شود را زودتر از دیگر مراکز عمل می‌کنند، به دلیل اینکه ابعاد مراکز کوچکتر است و تحرک بیشتری هم دارند خدمات سریع‌تر از دیگر مراکز ارائه می‌شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه همسران جانبازان عزیز جامعه بزرگی از پرستاران کشور هستند، افزود: این پرستاران که بیش از ۶۳ هزار نفر را شامل می‌شوند پس از دفاع مقدس و در طول ۴۰ سال گذشته از همسران مجروح و بیمارشان مراقبت کردند و مشغول خدمت‌رسانی به ایثارگران هستند و البته بزرگترین جامعه پرستاری کشور هستند که دیده نمی‌شوند و در مورد آنها صحبتی نمی‌شود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در خصوص قانون تعرفه‌گذاری پرستاران نیز تأکید کرد: مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران همه موارد قانونی و هر آنچه تصویب و ابلاغ شود را زودتر از دیگر مراکز عمل می‌کنند، به دلیل اینکه ابعاد مراکز کوچکتر است و تحرک بیشتری هم دارند خدمات سریع‌تر از دیگر مراکز ارائه می‌شود.
وی در خصوص حق پرستاری تأکید کرد: حق پرستاری در سال جاری ۳۸ درصد افزایش یافته که نتیجه اقدام مشترک دولت و مجلس بوده و از ابتدای سال اعمال شده است. جانبازان اعصاب و روان شیمیایی و جانبازان دارای محدودیت جسمی حرکتی به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران و براساس شدت و نوع ضایعات ناشی از مجروحیت و میزان ساعت کاری که از جانبازان مراقبت می‌شود حق پرستاری و حق همیاری دریافت می‌کنند. والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری‌های خاص و یا صعب‌العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی هستند نیز پس از تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد، مشمول دریافت حق پرستاری هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.