کد مطلب: ۶۳۵۵۸۳

حقوق کارگران برای سال آینده مشخص شد؟

حقوق کارگران برای سال آینده مشخص شد؟

نشست دستمزد شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی، نمایندگان کارگری و کارفرمایی و دولت همچنان ادامه دارد و تاکنون عدد و رقمی به عنوان حداقل دستمزد اعلام نشده و توافقی میان دو طرف حاصل نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مبنای تعیین حقوق و دستمزد کارگران، بند یک و دو ماده ۴۱ قانون کار است که به نرخ تورم اعلامی از سوی مراجع رسمی و سبد معیشت خانوار اشاره دارد.

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ را بسیار مهم و ضروری خوانده و معیار و مبنای مزد عادلانه را اجرای قانون عنوان کرده است.

وی در روزهای اخیر اعلام کرد که خبرهای خوشی در خصوص دستمزد کارگران در راه است.

پیش از این علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به نقل از برخی رسانه ها اعلام کرد: "هنوز بین نظر کارگران و کارفرمایان اختلاف زیادی وجود دارد. کارگران تاکید می‌کنند سبد معیشت کارگری تامین شود و کارفرمایان هم تاکید دارند دستمزد کارگران حداکثر در حد تورم رشد کند، ولی بالاخره توافق حاصل می شود و باید حداکثر تا ۲۱ اسفندماه مذاکرات نهایی شود. "

به گزارش ایسنا، شورای عالی کار اسفند ماه سال گذشته، حداقل دستمزد سال ۱۴۰۰ را ۳۹ درصد افزایش داد و از یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان رساند.

مبلغ حق مسکن کارگران به ۴۵۰ هزار تومان و بن خواربار نیز به ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام چرا دولت همان طوری که حقوق کارمندها را خودش تصمیم میگره که چقدر باید اضافه بشه در مورد ما کارگرها باید نظر کارفرما حقوق مارا تایین کنه کارفرما همیشه به فکر خودشه ودولت هم به فکر کارفرما این وسط ماکارگرهای بدبخت می سوزیم

  • برزویی

    خدا خیرتون بده

  • ناشناس

    خدا لعنتشون کنه با ۶ ملیون چطور میشه زندگی کرد

  • ناشناس

    فقط بهانشون اینه که اگر حقوق کارگرها بره بالا کارفرماها تعدیل نیرو میکنن اگر راست میگید ما راضی هستیم شما حقوق کارگرهها رو ببرید بزارید ما تعدیل نیرو بشیم نفرین خدا بر شما مسئول دغل کار