کد مطلب: ۳۱۷۰۲۲

حقیقی‌ها سهم خریدند و حقوقی‌ها فروختند

حقیقی‌ها سهم خریدند و حقوقی‌ها فروختند

اشخاص حقیقی در شهریورماه امسال ۵۵ درصد خریدها و ۴۵ درصد فروش‌ها را در بورس به خود اختصاص دادند و در مقابل حقوقی‌ها سهم ۴۱ درصدی از خریدها و ۵۹ درصدی از فروش‌ها را به نام خود ثبت کردند.

آمارهای معاملات نرمال بورس اوراق بهادا ر در شهریور امسال نشان می دهد 33 درصد معاملات توسط اشخاص حقوقی و 67 درصد معاملات توسط اشخاص حقیقی صورت گرفته و در خالص معاملات برابر با 17700 میلیارد ریال از مالکیت اشخاص حقوقی کاسته و به مالکیت اشخاص حقیقی افزوده شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، این در حالی است که در این مدت اشخاص حقیقی 55 درصد خریدها و 45 درصد فروش‌ها را در بورس به خود اختصاص دادند و در مقابل حقوقی های بازار، سهم 41 درصدی از خرید‌ها و 59 درصدی از فروش‌ها را به نام خود ثبت کردند.

از سوی دیگر اشخاص حقیقی در ماه گذشته خود در سهام 33 گروه را اضافه کردند که در خالص خریدها گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری با 4384 میلیارد ریال، محصولات شیمیایی با 2842 میلیارد ریال، خودرو و ساخت قطعات با 1727میلیارد ریال، فرآورده های با 1236 میلیارد ریال و ماشین آلات و دستگاه‌های برقی با 902 میلیارد ریال در رتبه نخست تا پنجم این فهرست قرار دارند.

همچنین حقوقی ها مالکیت خود را در 4 صنعت در ماه گذشته افزایش دادند که بر این اساس خالص جابه جایی در صنعت‌های فلزات اساسی 443 میلیارد ریال، استخراج زغال سنگ 32 میلیارد ریال، محصولات چوبی 281 میلیون ریال و منسوجات 11 میلیون ریال است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.