کد مطلب: ۸۱۵۵۲۴

خبر خوش هسته‌ای آژانس بین‌المللی/ ۲ اختلاف ایران و آژانس برطرف شد؟

خبر خوش هسته‌ای آژانس بین‌المللی/ 2 اختلاف ایران و آژانس برطرف شد؟

در جریان مذاکرات فنی اخیر میان سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، دو پرونده مهم اختلافی ایران و آژانس حل‌ و فصل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از منابع آگاه، اخیرا سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مذاکرات فنی با هم داشتند که گفته می‌شود در این مذاکرات دو مورد از اختلافات طرفین برطرف شده است.

اولین مورد مربوط به فعالیت هسته ای در مکانی به نام آباده بود که این اختلاف نظر میان ایران و آژانس بر سر این موارد از بین رفته و این پرونده بسته شده است.

دومین مورد ادعای آژانس در خصوص کشف ذرات اورانیوم با غنای ۸۳/۷ بود که این اختلاف هم با توضیحات فنی ایران حل و فصل شده است.

مهر در توضیح این خبر نوشت که بعد از سفر سال گذشته رافائل گروسی به ایران و دیدار وی با ابراهیم رئیسی، فضای مثبتی میان ایران و آژانس شکل گرفته و سبب شده که طرفین با نگاه حرفه ای به بررسی موضوعات مطرح شده بپردازند.

نکته قابل توجهی که درباره این گزارش وجود دارد این است که قرار است 15 تا 19 خرداد ماه نشست شورای حکام برگزار شود و گزارش آژانس درباره ایران و فعالیت های هسته ای آن برای این شورا بسیار مهم است.

می‌توان این گزارش آژانس و حل دو مورد اختلافی میان ایران و آژانس را در آستانه این نشست به فال نیک گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.