کد مطلب: ۷۵۲۸۶۳

معاون اول رئیس جمهور:

کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی در دست بخش خصوصی است

کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی در دست بخش خصوصی است

به گفته معاون اول رئیس جمهور ظرفیت‌های کشور آنقدر زیاد هست که مشکلات معیشتی را بتوان به راحتی حل کرد و باید برای حل مشکلات از بخش خصوصی کمک بگیریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهم‌ترین مشکل اقتصادی در کشور عدم حمایت از بخش خصوصی است و باید بیشتر این بخش تقویت شود.
معاون اول رئیس جمهور از عدم اعتماد متقابل میان دولت و بخش خصوصی به عنوان حلقه مفقوده توسعه اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: بزرگترین مشکل اقتصاد کشور تحریم‌ها و کمبود منابع مالی نیست بلکه مشکل اساسی پیش روی اقتصاد کشور این است که از پیش از انقلاب اسلامی تاکنون نتوانسته‌ایم بخش خصوصی را آنطور که باید تقویت کرده و به میدان بیاوریم.
محمد مخبر پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران که در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار شد، ضمن تبریک ماه رجب و ولادت با سعادت امام محمدباقر (ع)، از وزیر امور اقتصادی و دارایی به خاطر تلاش‌های صورت گرفته قدردانی کرد و اظهار داشت: دکتر خاندوزی از ابتدای پذیرش مسئولیت به دنبال ارتباط گسترده و رسیدگی به مسائل و مشکلات بخش خصوصی و ایجاد تعامل سازنده میان دولت و فعالان اقتصادی بوده است.
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید کارها را به مردم و بخش خصوصی واگذار کنیم، افزود: در دوران دفاع مقدس، مردم به صحنه آمدند و مسائل حل شد و پس از آن نیز در مقاطع مختلف هرگاه که مردم به میدان آمدند شاهد حل مشکلات کشور بوده ایم اما متأسفانه هنوز در بخش اقتصاد نتوانسته‌ایم آنطور که باید کارها را به دست مردم و بخش خصوصی بسپاریم.

آزادسازی چند میلیاردی دارایی های ارزی

معاون اول رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه امروز دشمنان با تمام توان خود برای ضربه زدن به اقتصاد کشور بسیج شده اند و در همین چند روز گذشته با وجود اینکه چند میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی مسدود شده کشور آزاد شده و در چرخه اقتصاد قرار گرفته و علیرغم آنکه کل نیازهای ارزی کشور از طریق سامانه نیما با قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین می شود، اما شاهد نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد هستیم که دلیل آن نه معاملات واقعی بلکه همین فضاسازی‌های رسانه‌ای و روانی دشمن است که موجب هراس افکنی در میان مردم و بخش خصوصی شده است.
مخبر تصریح کرد: بخش خصوصی باید در عمل به سیاست‌های دولت اعتماد کند و باور داشته باشد که دولت مصمم است کارها را به دست بخش خصوصی بسپارد چرا که رویکرد دولت این است که امکان مقابله با فشار و مشکلات جز از طریق واگذاری امور به مردم میسر نیست.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه دولت بر سرمایه گذاری در بخش های مختلف تمرکز کرده است، گفت: در بخش معادن و صنایع حدود ۶۵ طرح با ارزش ۱۸ و نیم میلیارد دلار تعریف شده که بخشی از این طرح ها در دست اجرا قرار دارد.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی کشور بسیار گسترده و بی نظیر است اما انجام کا‌های بزرگ با منابع محدود دولت و از طریق بودجه‌های سالانه امکان پذیر نیست و لازم است بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به این موضوعات ورود کنند و دولت نقش تسهیل گری، پشتیبانی و سیاست گذاری را ایفا کند.
وی تصریح کرد: کشوری که از این میزان ظرفیت و فرصت برخوردار است نباید دغدغه معیشتی برای مردمش وجود داشته باشد و انتظار ما این است که بخش خصوصی به کمک دولت و حاکمیت بیاید و دولت نیز موظف است که از آنها پشتیبانی کند.

بررسی آمار اشتغال در سال جاری

معاون اول رییس جمهور افزود: دولت با استناد به کد ملی متقاضیان جویای کار تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار شغل ایجاد کرده و در بخش احداث مسکن نیز برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی، زمین انتخاب شده ضمن آنکه هزار و ۱۰۰ شهر شناسایی شده اند که هم زمین و هم متقاضی مسکن دارند و برنامه دولت این است که زمین را در اختیار مردم قرار دهد تا خودشان بتوانند در این شهرها مسکن بسازند.
مخبر با بیان اینکه پزشک خانواده برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در حال انجام است و سال آینده این طرح توسعه پیدا خواهد کرد، گفت: به فضل الهی آینده کشور کاملاً روشن است و مسائل و مشکلات را با کمک مردم و بخش خصوصی پشت سر خواهیم گذاشت.
در این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهور از سامانه تراز رونمایی و از ده شرکت برگزیده در زمینه شفافیت، قانونمندی و خوش حسابی قدردانی شد.
همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز بر لزوم حمایت از فعالان اقتصادی خوش حساب تأکید کرد و گفت: بالاترین مقام دستگاه های اجرایی باید با افتخار وقت خود را برای گره گشایی از مسائل بخش خصوصی صرف کنند و نظام پاداش و جزا باید به نفع تولیدکنندگان و صادرکنندگان اجرایی شود.


منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بخش خصوصی را ویران کردید نفسشونه بریدی با ارز نیمایی محصول صادراتی خودشونه بزور به دولت بفروشن ومواد اولیه وهزینه تولید را با دلار آزاد بخرن ارز صادراتی را با نرخ دولتی به اجبار به دولت بدن ونرخ سهام ونرخ کالا را دولت دستوری تایین می کنه اقتصاد تولید کالا را دولت تعطیل کرده شهرکهای صنعتی را بازدید کنید چند درصد کار می کنن فرزین اومد بخش خصوصی را تعطیل کنه با ارز نیمایی دستوری آیا تا حالا نرخ دستوری دلار نتایج مثبتی داشته یا بدتر شده