کد مطلب: ۶۵۴۲۲۸

بیانیه حمایت اتاق تعاون از اصلاح نظام یارانه‌ها

بیانیه حمایت اتاق تعاون از اصلاح نظام یارانه‌ها

اتاق تعاون ایران اجرای طرح تخصیص عادلانه یارانه‌ها را موجب بهبود فضای کسب و کار و استفاده بهینه از منابع تولیدی کشور دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از ایسنا رئیس اتاق تعاون ایران در حمایت و همراهی فعالان بخش تعاون کشور از طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به استحضار تمام تعاون‌گران کشور که همواره در فراز و نشیب‌های اقتصادی به عنوان یک بخش اقتصادی و اجتماعی به خوبی نقش خود را در حمایت از انقلاب و آحاد مردم به نمایش گذاشتند؛ می رساند که قطعاً استمرار تخصیص ارز یارانه‌ای به واردات در اقتصاد کشور به دلایلی از جمله گسترش قاچاق، غیررقابتی شدن فضای کسب و کار، ایجاد محدودیت در فرایند صادرات و غیربهره‌ور شدن استفاده از عوامل تولید، به صلاح منافع اقتصادی کشور نیست؛ از این رو تصمیم دولت در جهت اصلاح ساختار اقتصادی و عادلانه‌تر کردن تخصیص یارانه‌ها دارای منطق اقتصادی و اجتماعی است و ضروری است تعاون‌گران مانند همیشه تمام همت خود را در جهت حسن اجرای این طرح اقتصادی به عمل آورند.

اجرای این طرح قطعاً از یک طرف موجب بهبود فضای کسب و کار برای تولید کنندگان و استفاده بهینه از منابع تولیدی کشور می‌شود و از طرف دیگر موجب عادلانه‌تر شدن توزیع یارانه‌ها در بین دهک‌های درآمدی کشور خواهد شد. بر این اساس، لازم است شبکه توزیع و تولید تعاون کشور با توجه به رسالت اصلی خود مبنی بر ارائه خدمت با حداقل قیمت در راستای حمایت از اعضاء و آحاد مردم، ضمن تلاش در جهت تأمین مستمر کالاها و مقابله با هر گونه اخلال در فرآیند عرضه کالاها نظارت کنند که سقف‌های قیمتی اعلام شده از طرف ستاد تنظیم بازار کشور رعایت شود و با تأکید بر بهره‌وری و اصلاح فرآیندهای تولید و توزیع، تلاش شود قیمت‌های مصرف کننده از سقف‌های قیمتی پایین‌تر عرضه شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام من خودم سرپرست خانوار هستم کالا برگ اصلا بدرد ما نمی خوره لطفا همان یارانه نقدی بدین چون فقط این ۴ کالا که درنظر گرفتید مشکل روزانه ما رو حل نمی کنه تمام خرج ماهانه از گاز اب برق هر چی فکر کنید هزینه داره حداقل نقد باشه بتونیم خودمون مدیریت کنیم شاید شما چن تا پنیر دادید بدرد ما نمی خوره شاید ما گیاه خوار باشیم بذارین لطفا خود مردم خودشون انتخاب کنن چی بخورن