کد مطلب: ۵۹۷۴۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سیگنال مهم رئیسی برای بورس / دلارهای صندوق توسعه در راه بورس

سیگنال مهم رئیسی برای بورس / دلارهای صندوق توسعه در راه بورس

پس از برگزاری جلسه روز گذشته ستاد هماهنگی اقتصادی خبر مهمی درباره بورس اعلام شده است. گویا قرار است صندوق تثبیت بازار سرمایه از طریق منابع قانونی از جمله صندوق توسعه ملی تقویت شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و با وجود حتی مثبت بودن روند شاخص کل در برخی از روزها اما همچنان خیلی از سهامداران در سبدهای خود ضررهای سنگینی را شاهد هستند. فروش اوراق دولتی و افزایش نرخ سود بین بانکی دو عاملی است که این روزها سهامداران را نگران کرده و در کنار آن تصور اینکه دولت ناتوان از حمایت است هم به این مساله دامن زده است.

دولت درگیر کسری شدید بودجه خود است که طبق پیش‌‌بینی مرکز پژوهش‌های مجلس تا پایان سال این کسری بودجه به بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. همین عامل موجب شده که دولت به سمت فروش اوراق مشارکت به جای استقراض از بانک مرکزی تمایل بیشتری پیدا کند و در نتیجه این سهامداران بزرگترین متضرران این وضعیت شده‌اند.

آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز اخیرا این موضوع را تایید کرده و گفته بود: دولت مجبور است اوراق بفروشد هر چند منجر به سقوط بورس شود.

با این حال پس از برگزاری جلسه روز گذشته ستاد هماهنگی اقتصادی خبر مهمی درباره بورس اعلام شده است. گویا قرار است صندوق تثبیت بازار سرمایه از طریق منابع قانونی از جمله صندوق توسعه ملی تقویت شود.

جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت یکشنبه شب به ریاست ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برگزار شد و پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری گزارش داد که در این جلسه بر تقویت صندوق تثبیت بازار سرمایه از طریق منابع قانونی ازجمله صندوق توسعه ملی تاکید شده است.

این درحالیست که سهامداران در تجربه قبلی حمایت از بورس از منابع صندوق توسعه ملی خاطره خوبی ندارند و در نهایت آن حمایت آنچنان تاثیر خاص و قابل توجهی بر روند بازار نگذاشته بود. آیا این بار این اتفاق می‌افتد و این حمایت می‌تواند بازار سهام را تقویت کند؟

این حمایت در شرایطی انجام خواهد شد که قرار است امروز عرضه اوراق دولتی در بازار اجرایی شود و بسیاری از فعالان بورسی باور دارند این روند باعث ایجاد صف‌های فروش سهام خواهد شد و تاثیر منفی بر روند شاخص بورس خواهد داشت.

آخرین اخبار بازار سهام را از صفحه بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگه همین امروز به قیمت مرداد پارسال پول سهمای مارو بدن نسبت به تورم چهار سال عقبیم
    اون و از کی بگیریم؟

  • ناشناس

    کافیه مثلا یه تخفیف خوراک خوب به پالایشی ها یا پتروشیمی ها تصویب بشه یا تخیف های مالیاتی خوب به شرکت ها اونوقت ببینید شاخص تا کجا بالا میره . دولت خیلی راهها بدای حمایت از شرکت ها داره

  • امیر خان

    اون یه نفر منفی رو تو همه نظرات عشقه

  • مالباخته

    پولهای ما یک چهارم شده تا کی اوراق میفروشید به مردم وبورس رحم کنید آه دربساط برامون نمونده قسط وام وقرض وتورم کمر من روشکسته محض رضای خدا از بورس بطور واقعی حمایت کنید توکل بر خداوند عظیم

  • ناشناس

    با تقدیم واحترامات ادب سلام صبح بخیر ریاست محترم بورس قسم تون میدم بجان پدر،مادر برادر،خواهر،خانم تون فرزندان تون اعم از دختراشون، پسرانتون، آنقدر سهامداران خرد را لح ولورده نکنید در عوض اینکه پشتیان سهامداران خرد باشید وشاهد شکوفایی آنان باشید ولی!! افسوس؟؟؟ ازشما استدعا داریم در خصوص خرید عرضه اولیه بصورت خودکار اتوماتیک باشه بسیاربسیار کارشایسته وپسنیده است با قانون جدید خرید عرضه اولیه آنلاین بسیاربسیار کار خطرناک است و به ضرر سهامداران خرد است میدانید چرا که یک فوق الذکران اطلاع ندارند امروز روز خرید عرضه اولیه است یانه همان قدر تا اطلاع پیدا کند و بفهمد امروز عرضه اولیه است ۰تابخودبیایدساعت خرید پایان یافت تمام مانده عقب ازخرید عرضه پس اینجا ضرر کرده مجددا معذرت میخوایم ازشما استدعا داریم در خصوص خرید عرضه اولیه بصورت خودکار اتوماتیک باشه بسیاربسیار کارشایسته وپسنیده است انشالله انشالله بتوفیق خداوندبزرگ انشالله مساعدت لازم را مبذول فرمایید انشالله انشالله بتوفیق خداوندبزرگ انشالله والسلام از طرف خانواده های سهامداران خرد

  • ناشناس

    همه چیز و همه جا را به ورشکستگی می رسانید ولی همچنان پول دوسال پیش من برنمی‌گردد نامردی هم حدی دارد به خاک سیاه نشستم سیصدتومان کل دارایمو گذاشتم چون گفتند اشتغال درست میشودبالترین مقامهای کشور گفتند حمایت کنید ماهم گوش کردیم الان کجا هستند فقط فکرشون پرکردن جیب خودشون هست بعداز صندوق توسعه ملی که تمام شدنوبت کجاست انشاالله که پایدارباشید تا دیگر چیزی باقی نماند حق نگهدارشما عزیزان زحمت کش باشدیاعلی

  • ایرانی

    بورس شده محلی برای غارت کردن اموال مردم بالاخره ماهم خدایی داریم

  • ناشناس

    آقای عشقی فقط اگر میخواهی کاری برای بورس بکنی باید همان طور که رئیس جمهور محترم از افزایش قیمت خودرو جلوگیری کردر بورس هم به وی پیشنهاد شود با یک دستور قیمت هر سهم را ده برابر افزایش دهیدتا سهامداران ضرر هایشان جبران شود ودولت هم از آن منتفع گردد .

  • دادفر

    ایران منابع زیادی و متنوعی دارد که با هر روش می شود جبران ضرر و زیان نمود مثل صندوق توسعه.
    بعضیا شلوغکاری می کنن و سهامداران خرد را میترسونن. ما که پا برجاییم.

  • حسین عیسی پور

    چرا به سهامداران ایران خودرو بدون قرعه کشی خودرو نمی دهید تا ضررشان جبران بشه هر کسی در هر مقامی دستوری قرعه کشی می‌زاره و به سهامداران ضرر می رسانه می دونه این کار فروش مال غیر است و فعل حرام و جرم دارد.