کد مطلب: ۱۵۶۱۴۷

حمایت عراق از تمدید توافق کاهش

حمایت عراق از تمدید توافق کاهش

وزیر نفت عراق گفت، اگر تصمیم به تمدید توافق کاهش تولید گرفته شود، عراق از این تصمیم اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی حمایت خواهد کرد.

جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق گفت، اگر تصمیم به تمدید توافق کاهش تولید گرفته شود، عراق از این تصمیم اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی حمایت خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اللعیبی که در کنفرانس مشترک خبری با همتای روسی اش سخن می‌گفت، به خبرنگاران اعلام کرد که عراق به طور کامل به توافق کاهش تولید عمل کرده است. به گفته وی، تصمیم به تمدید توافق کاهش تولید باید بر اساس وضعیت بازار گرفته شود و بغداد آماده است که در صورت اتخاذ چنین تصمیمی از آن پشتیبانی نماید.

توافق کاهش تولید اوپک موجب شده تا قیمت نفت امسال مجدد به بالای 50 دلار در هر بشکه برسد و درآمد تولیدکنندگان نفت را بالا ببرد.

لعیبی افزود: مشخص است که عراق از همان ابتدا به طور کامل از اعلامیه اوپک مبنی بر کاهش تولید که در نوامبر 2016 اعلام شد، حمایت کرده است. عراق به طور کامل از توافق تبعیت کرده و میزان تبعیت آن از کاهش تولید و صادرات فراتر از 100 درصد بوده است.

اگر بازار تصمیم بگیرد که برای ثبات قیمت‌ها باید تصمیم دیگری از سوی اوپک و غیراوپکی ها اتخاذ شود، در آن صورت، عراق جزو اولین کشورهایی خواهد بود که این تصمیم را به اجرا می‌گذارد. اگر تصمیمی برای ادامه وضعیت فعلی گرفته شود، باز هم عراق جزو اولین کشورهایی خواهد بود که با این تصمیم موافقت و آن را اجرا می‌کند. بنابراین عراق با همه تصمیماتی که اتحاد اوپک را حفظ کند موافق است و اولویت اصلی تثبیت بازار نفت و قیمت‌های جهانی نفت است.

اوپک و 10 تولیدکننده غیرعضو این سازمان از جمله روسیه در اواخر سال 2016 توافق کردند که میزان تولید نفت خود را به میزان حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. غیراوپکی‌ها متعهد شده‌اند 558 هزار بشکه از این کاهش را بر عهده بگیرند و 300 هزار بشکه از این کاهش بر عهده روسیه است.

اللعیبی گفت، هنوز خیلی زود است بگوییم که اوپک و متحدانش نیازمند تمدید مجدد توافق کاهش تولید خواهند بود یا نه.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.