خبر مهم:

کد مطلب: ۶۴۰۲۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حمله گسترده به تاسیسات نفتی آرامکو/ افزایش قیمت نفت

حمله گسترده به تاسیسات نفتی آرامکو/ افزایش قیمت نفت

قیمت نفت برنت در پی حمله نیروهای یمنی به آرامکو، تاسیسات بزرگ نفتی عربستان افزایش یافته اما قیمت طلای جهانی در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت انرژی عربستان سعودی شب گذشته از حمله به تاسیسات نفتی آرامکو خبر داد. این وزارتخانه اعلام کرد که پالایشگاه فرآورده‌های نفتی در جده و المختاره در جازان با موشک مورد حمله قرار گرفتند. وزارت انرژی این کشور افزود: عربستان مسئولیتی در قبال کمبود نفت با توجه به حملات مداوم نخواهد داشت.

همچنین منابع نظامی و آگاه گزارش دادند که تاسیسات آرامکو در جده به صورت کامل سوخته و آتش‌سوزی به شکل بی‌سابقه‌ای روی داده. به گونه‌ای که آتش‌سوزی در مخازن و تاسیسات سوخت باعث از بین رفتن کل تاسیسات شده است ( ایرنا ).

به گزارش تجارت‌نیوز، در پی این حمله که از سوی نیروهای یمنی انجام شده، قیمت نفت افزایش یافت. در لحظه تنظیم این خبر قیمت هر بشکه نفت برنت، با ۱،۳۶ درصد افزایش به ۱۲۰،۷ دلار رسیده است. نفت سبد اوپک نیز با ۱،۷۸ درصد افزایش با قیمت ۱۱۸،۷ دلار معامله می‌شود.

اما اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر نزولی است. قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر با ۰٫۰۶ درصد کاهش، به ۱۹۵۸ دلار رسیده.

برنامه آرامکو برای افزایش تولید نفت

در پی صعود قیمت نفت به بیش از ۱۰۰ دلار، آرامکو اعلام کرده بود که هزینه هدف‌گذاری شده برای تولید را افزایش می‌دهد.

آرامکوی اعلام کرد درآمد خالص این شرکت در سال ۲۰۲۱ به ۱۱۰ میلیارد دلار در مقایسه با ۴۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت. این شرکت هزینه روی سرمایه‌گذاری و پروژه‌ها را امسال افزایش می‌دهد و به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار در مقایسه با ۳۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ می‌رساند ( ایسنا ).

پس از حمله به آرامکو، سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد، عملیات سوم در هم شکستن محاصره در عمق خاک عربستان در پاسخ به استمرار محاصره ظالمانه علیه یمن اجرا شد.

او گفت: در این عملیات تاسیسات آرامکو در جیزان و نجران نیز با تعداد زیادی پهپاد هدف نیروهای یمنی قرار گرفتند و این نیروها حملات ویژه بیشتری را علیه بانک اهداف در عملیات لغو محاصره اجرا می‌کنند

همچنین سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: نیروهای مسلح ما در توسعه عملیات‌های نظامی خود تا زمانی که جنگ متوقف شده و محاصره پایان یابد، هرگز تردید نمی‌کنند ( ایسنا ).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پوتین گفته احتمال دارد نفت به ۵۰۰ دلار هم برسد سهام پالایشی بخرید

  • ناشناس

    روسیه از ترس اینکه با افزایش تولید و عرضه نفت توسط عربستان سعودی ابزار و اهرم فشار خود را بر غرب و اروپا از دست بدهد ! بهترین راهکار را حمله به تاسیسات نفتی عربستان از طریق حوثی یمن دیده است ! نسخه را روسیه می نویسد و مجریان اجراء می کنند !!!

  • ناشناس

    اصلا اینطور نیست یمن قبلا هم بارها ب تاسیسات نفتی عربستان حمله کردن و این کار رو در برابر حملات عربستان انجام میدن و هیچ ربطی ب روسیه نداره
    البته ممکنه یمن از این فرصت استفاده کرده باشه ولی قطعا نسخه شو خودش مینویسه و نه روسیه

  • ناشناس

    دوستان به نکات بسیار مهم و قابل قبولی اشاره کرده اند .پهپادهای ساخت روسیه این حملات را انجام می دهند. .اگر پهپادهای ایران این قابلیت را داشتند که در این چند سال حتما این کار را انجام می‌داد ند و هدف نیز ضربه به اقتصاد اروپا هست.