کد مطلب: ۷۲۸۱۰۶

عضو هیات تحقیق و تفحص مجلس از بازار سرمایه:

احضار خاندوزی به مجلس به دلیل اتفاقات عجیب در بورس

احضار خاندوزی به مجلس به دلیل اتفاقات عجیب در بورس

امروز رئیس سازمان بورس تغییر کرد و فردی جدید جایگزین وی شد؛ اما در دقیقه 99 ورق برگشت و عشقی رئیس سازمان بورس ماند. یک نماینده مجلس علت این موضوع را بررسی می‌کند

به گزارش تجارت‌نیوز ، صبح امروز مجید عشقی در نامه‌ای استعفای خود از ریاست سازمان بورس را به شورای‌عالی بورس تقدیم کرد. حتی وزیر اقتصاد این استعفا را پذیرفت اما در لحظات آخر نظر شورای‌عالی بورس تغییر کرد و مجید عشقی در سازمان بورس ماندنی شد.

نکته قابل توجه اینجاست که برخی از اعضای شورای‌عالی بورس اعلام کرده بود که با استعفای عشقی موافق هستند. اما به نظر می‌رسد حین برگزاری جلسه شورای‌عالی بورس نظر این اعضا تغییر کرده و رای به ابقای عشقی در سمت ریاست سازمان بورس داده‌اند.

مدیر روابط عمومی سازمان بورس اعلام کرد اعضای شورا به دلیل شرایط بازار و عبور نسبی از بحران در مخالفت با پذیرش این استعفا صحبت کردند که در نهایت احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد دولت سیزدهم با احترام به نظر سایر اعضا از نظر خود عقب‌نشینی کرد.

اما همچنان این ابهامات باقی مانده است که چرا اعضای شورای‌عالی بورس و وزیر اقتصاد به یکباره نظر خود را تغییر دادند.

بی‌ثباتی در بورس

احسان ارکانی، عضو هیات تحقیق و تفحص مجلس از بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: مجلس تا یکشنبه هفته آینده موضوع ریاست سازمان بورس را پیگیری می‌کند. اما روز یکشنبه در صحن علنی مجلس پیرامون بحث تغییر مدیریت بورس از وزیر اقتصاد توضیح خواسته خواهد شد.

وی ادامه داد: بورس در این مدت لطمه خورده و وضعیت نامساعدی دارد. اگر قرار است تغییری انجام شود به صورت منطقی این تغییر انجام شود نه اینکه بگوییم تغییر انجام شده و یکساعت بعد بگوییم پشیمان شدیم.

این عضو هیات تحقیق و تفحص مجلس تأکید کرد: این موضوع نشان دهنده اوج بی‌ثباتی در مدیریت و تصمیم‌گیری است.

ارکانی با ارائه مثالی از وضعیت بورس گفت: زمانی که وزارت کشور می‌خواهد برای یک استان، استاندار انتخاب کند؛ گزینه‌های پیشنهادی خود را بررسی می‌کند و در نهایت پس از طی مراحل استاندار توسط دولت انتخاب می‌شود. هیچ زمانی وزارت کشور گزینه‌ای که تازه می‌خواهد به دولت معرفی کند نمی‌گوید که استاندار شد! درباره بورس نیز آقای رضوانی‌فر گزینه‌ احتمالی بوده و تا زمانی که به تصویب اعضای شورای‌عالی بورس نرسیده انتصاب تلقی نمی‌شده که از طریق رسانه‌های رسمی اعلام شود؛ مدیرعامل جدید بورس منصوب شد!

عضو هیات تحقیق و تفحص مجلس در پایان تاکید کرد: وزیر اقتصاد برای توضیحات درباره اتفاقات اخیر بورس به مجلس می‌آید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    :))))