کد مطلب: ۵۹۳۰۱۴

خانه مشکاتیان در آتش سوخت

خانه مشکاتیان در آتش سوخت

خانه تاریخی مشکاتیان در نیشابور که به پاتوق معتادان تبدیل شده بود در آتش سوخت، این در حالیست که تصمیم‌گیری درباره خانه پدری استاد مشکاتیان به‌دلیل مشکل حقوقی که بین سازمان میراث فرهنگی و مالک شخصی وجود دارد همچنان بلاتکلیف مانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خانه تاریخی مشکاتیان در نیشابور که به پاتوق معتادان تبدیل شده بود در آتش سوخت.

مهدی حسینی، رئیس آتش‌نشانی نیشابور درباره این حادثه به فارس گفت: ساعت ۷ و ۵۸ دقیقه صبح یکشنبه خبر آتش گرفتن این ساختمان قدیمی به آتش‌نشانی اعلام شد و بلافاصله یک تیم عملیاتی به‌همراه یک خودروی پشتیبانی از ایستگاه شهید صفادل به محل اعزام شدند.

به‌محض حضور در محل مشخص شد به‌دلیل سرایت آتش به چوب‌های سقف و ایزوگام پشت بام و گسترش آتش تنها راه مهار استفاده از آب است. اما از سوی دیگر با توجه به قدیمی بودن بنا و میزان آبی که برای خاموش کردن آتش استفاده شد خطر ریزش ساختمان بسیار زیاد است از این‌رو سازه باید تخریب شود اما با توجه به حساسیت ملک موضوع باید توسط رئیس میراث فرهنگی استان خراسان رضوی و دیگر مراجع ذی‌صلاح تأیید شود.

حسینی تأکید کرد: میزان دقیق خسارت و علت آتش‌سوزی در درست بررسی است. بر اساس این گزارش در تحقیقات محلی و طبق گفته همسایگان، این خانه تاریخی به پاتوق معتادان تبدیل شده بود و ممکن است حریق با این موضوع بی‌ارتباط نباشد.

لازم به ذکر است تصمیم‌گیری درباره خانه پدری استاد مشکاتیان به‌دلیل مشکل حقوقی که بین سازمان میراث فرهنگی و مالک شخصی وجود دارد همچنان بلاتکلیف مانده است.

منبع: روزنامه ایران

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.