کد مطلب: ۱۲۲۳۴۹

خانه مهارت مجهزترین مرکز آموزشی آسانسور و پله‌برقی در خاورمیانه

خانه مهارت مجهزترین مرکز آموزشی آسانسور و پله‌برقی در خاورمیانه

خانه مهارت آسانسور سوم اردیبهشت ماه امسال مصادف با تولد حضرت علی (ع) با حمایت اتحادیه صنف آسانسور و وسایل الکترومکانیکی با حضور مسوولان سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران و رییس و اعضای اتحادیه آسانسور و وسایل الکترومکانیکی و جمعی از مدیران و فعالین این حوزه بازگشایی شد. به گزارش تجارت نیوز: رحیمی مدیر

خانه مهارت آسانسور سوم اردیبهشت ماه امسال مصادف با تولد حضرت علی (ع) با حمایت اتحادیه صنف آسانسور و وسایل الکترومکانیکی با حضور مسوولان سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران و رییس و اعضای اتحادیه آسانسور و وسایل الکترومکانیکی و جمعی از مدیران و فعالین این حوزه بازگشایی شد.

به گزارش تجارت نیوز: رحیمی مدیر خانه مهارت آسانسور در خصوص ضرورت ایجاد خانه مهارت آسانسور گفت: تا پیش از راه‌اندازی خانه مهارت آموزش ما دراین حوزه به صورت تجربی، استاد، شاگردی بود اما با راه‌‌اندازی این آموزشگاه، آموزش در این حوزه متحول شده و با آموزش به صورت تئوریک و عملی، کارآموزان مهارت‌های لازم برای انجام کار را به دست می‌آورند.
وی اظهار داشت: در این آموزشگاه 18 مهارت در حوزه آسانسور و پله‌برقی از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای مشخص شده که در ابتدای امر در پنج حوزه آموزش خواهیم داشت.
رحیمی تصریح کرد: در حال حاضر در رشته‌های کمک نصاب آسانسور که پیش‌نیاز سایر دروس است، راه‌اندازی آسانسور، نصب درب و ریل آسانسور، نصب مکانیکی آسانسور و نگهداری آسانسور آموزش داریم.
مدیر خانه مهارت اظهار داشت: طول دوره کمک نصاب آسانسور 175 ساعت است که 50 ساعت آموزش نظری و 125 ساعت آموزش عملی است.
وی ادامه داد: طول دوره راه‌اندازی آسانسور نیز 120 ساعت است که 50 ساعت آن آموزش نظری و 70 ساعت آن آموزش عملی است. همچنین طول دوره نصب درب و ریل آسانسور 70 ساعت است که 24 ساعت آموزش نظری و 46 ساعت آموزش عملی دارد.
رحیمی افزود: همچنین طول دوره نصب مکانیکی آسانسور 100 است که 40 ساعت آن آموزش نظری و 60 ساعت آموزش عملی دارد. نگهداری آسانسور نیز 100 ساعت آموزش دارد که 52 ساعت آن نظری و 48 ساعت آن عملی است.
مدیر خانه مهارت عنوان کرد: آموزش کلیه دوره‌ها به صورت یک روز مشخص در هفته است که از 8 صبح آغاز شده و تا 4 بعدازظهر ادامه دارد و در پایان دوره‌ها نیز بعد از برگزاری آزمون به کارآموزان گواهی سازمان فنی و حرفه‌ای که وجاهت بین‌المللی دارد ارائه می‌شود.
رحیمی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه اگر شخصی بخواهد وارد این آموزشگاه شود باید چه اقدامی انجام دهد، گفت: هر شخصی که در این حوزه فعالیت می‌کند و تمایل به ورود به خانه مهارت را دارد می‌تواند با مراجعه به اتحادیه آسانسور و وسایل الکترومکانیکی ثبت نام کرده و از کلاس‌های خانه مهارت بهره‌مند شود و همچنین شرکت‌ها و موسسات بزرگ نیز برای آموزش نیروهای خود می‌توانند با مراجعه به اتحادیه ثبت‌نامه کرده و تعیین سطح شده و از کلاس‌های خانه مهارت آسانسور بهره‌مند شوند.
جهانی، مدرس خانه مهارت آسانسور نیز در خصوص اقداماتی که در این مرکز انجام می‌شود، گفت: این اولین دوره خانه مهارت بوده و براساس نیازی که در صنعت وجود داشت کلاس‌ها طراحی شده به خصوص در بخش سرویس و نگهداری آسانسور و پله‌برقی.
وی ادامه داد: در بخش خدمات پس از فروش آسانسور و پله‌برقی دچار خلاء زیادی هستیم و اغلب افرادی که دراین صنعت مشغول فعالیت هستند به صورت تجربی آموزش دیده‌اند.
جهانی تصریح کرد: تاکنون اغلب آموزش‌ها از سوی برندهای معروف این حوزه برای پرسنل خود وجود داشت و بدین شکل آموزش همگانی که با مدرک رسمی و بین‌‌المللی باشد در ایران وجود نداشت.
این مدرس با تجربه خانه همارت از استقبال خوب شرکت‌های فعال حوزه آسانسور برای استفاده از کلاس‌های خانه مهارت خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر شرکت‌های طراحی و مونتاژ استقبال بسیار خوبی برای استفاده پرسنل مجموعه خود از کلاس‌های خانه مهارت داشتد و با این اقدام در آینده بسیار نزدیک شاهد آسانسورهای ایمن در سطح جامعه خواهیم بود.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه آسانسور وسیله ای است که در ارتفاع فعالیت دارد نیاز به نگهداری و سرویس ویژه دارد که با آموزش صحیح افرادی که این تجهیزات را از مراحل نصب تا خدمات پس از فروش انجام می‌دهند می‌توان آسانسوری ایمن داشت.
جهانی اظهار داشت: تاکنون اغلب آسانسورهای ما تعمیر و نگهداری می‌شوند و از خدمات سرویس و نگهداری خبری نیست چرا که فرهنگ سرویس‌کاری آسانسور هنوز فراگیر نشده و تا آسانسور از کار نیفتد آن را سرویس نمی‌کنند.
وی افزود: قبل از فعالیت خانه مهارت از سوی برخی شرکت‌ها کلاس‌هایی برای آموزش نصابان وجود داشت اما این مرکز به صورت حرفه‌ای قدام به آموزش می‌کند و از همه مهمتر این که گواهی ارائه شده از سوی این مرکز بین‌المللی است و افرادی که در این مرکز آموزش می‌بینند صلاحیت کافی را برای انجام کار ایمن دارند و به جرات می‌توانم بگویم که این مرکز مجهزترین مرکز آموزش آسانسور و پله‌برقی در خاورمیانه است.

photo_2017-01-18_17-04-29

photo_2017-01-18_17-04-25

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.