کد مطلب: ۵۵۲۵۸۶

سخنگوی وزارت امور خارجه:

خبرهای خوبی در حوزه واردات واکسن کرونا در راه است

خبرهای خوبی در حوزه واردات واکسن کرونا در راه است

سخنگوی وزارت خارجه کشور با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در کشور برای تولید واکسن ایرانی گفت: مردم عزیزمان احتمالا در چند روز آینده خبرهای خوبی در حوزه واردات واکسن می‌شوند. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید خطیب‌زاده در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در ارتباط با آخرین اقدامات وزارت خارجه برای ورود واکسن کرونا به کشور گفت: وزارت خارجه با تمامی قوا در همکاری با وزارت بهداشت تلاش کرده که واکسن‌های کرونا وارد کشور شوند و مردم ایران بدانند که وزارت خارجه در مورد بحث ورود واکسن‌های کرونا به کشور بر اساس دستورالعمل‌هایی که داشته با تمام قوا در این زمینه عمل کرده است.

او افزود: وزارت خارجه در حوزه واردات واکسن کرونا از کشورهایی چون چین، روسیه و هند و همچنین تولید واکسن مشترک بین ایران و کوبا نقش تسهیل‌کننده و مذاکره‌کننده در کنار وزارت بهداشت داشته و براساس وظایف و دستورالعمل‌هایی که داشته عمل کرده است.

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در کشور برای تولید واکسن ایرانی گفت: در کنار ساخت واکسن در داخل کشور باید این موضوع را بگویم که احتمالا در چند روز آینده خبرهای خوبی در حوزه واردات واکسن دوستان و مردم عزیزمان خواهند شنید.

لغو روادید عراق منحصر به اربعین نیست

خطیب‌زاده همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد مصوبه هیأت دولت در مورد لغو روادید بین ایران و عراق گفت: در مورد این موضوع باید دو نکته را متذکر شوم؛ اول اینکه براساس مصوبه هیأت دولت این لغو روادید تا سقف ۴۵ روز است و این عمل به شرط اقدام متقابل از سوی دولت عراق صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در جریان رایزنی‌هایی که در سفر به بغداد با مقامات عراقی داشتیم آنها متمایل به این موضوع بودند و گویی برای انجام آن مصوبه پارلمان را لازم دارند. ما براساس مصوبه هیأت دولت این آمادگی را اعلام کردیم که ایران حاضر به لغو روادید تا سقف ۴۵ روز است و این موضوع فقط محدود به ایام اربعین نخواهد بود.

۳.۵ میلیون واجد شرایط شرکت در انتخابات در خارج از کشور

خطیب‌زاده با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: امیدوارم روز جمعه چه کسانی که تصمیم خود را گرفته‌اند و چه کسانی که هنوز تردید دارند پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند و این روز به عنوان یک روز ملی دیگر در تاریخ ثبت شود. ۳.۵ میلیون واجد شرایط برای شرکت در انتخابات در خارج از کشور داریم.

وی با بیان این که یک میلیون تعرفه رای برای وزارت خارجه اختصاص داده شده است، افزود : تاکنون حدود ۶۷۹ هراز برگه تعرفه رای به نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور ارسال شده است.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: بعید است این دور از مذاکرات وین ، دور آخر باشد و آمریکا باید تصمیمات خود را بگیرد.

منبع: ایسنا

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.