کد مطلب: ۶۹۵۹۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهامداران در انتظار اخبار برجام

سهامداران در انتظار اخبار برجام

در چند هفته اخیر با افزایش اخبار برجامی وضعیت بورس نیز به تغییر کرده است. یعنی با افزایش خبرهای مثبت، معاملات سبزپوش می‌شود و با افزایش خبرهای منفی بازار قرمز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیگنال‌های برجامی می‌تواند تاثیر بسزایی در روند معاملات بورس داشته باشد. به نوعی سهامداران وابسته به مذاکرات برجام شده‌اند و با تیکه بر اخبار مثبت و منفی این حوزه معامله می‌کنند.

اغلب فعالان بازار سرمایه می‌گویند که باید برجام هر چه سریع‎‌تر تعیین تکلیف شود تا ما بدانیم چگونه و در بازاری سرمایه‌گذاری کنیم. این تعیین و تکلیف برجام معاملات سهامداران حقیقی و حقوقی‌ها تحت‌الشاع قرار داده است و پس از مشخص شدن نتیجه روند بورس نیز مشخص می‌شود.

این بدان معناست که سهامداران در انتظار تعیین وضعیت برجام، برای تعیین وضعیت استراتژی خود هستند. اگر توافق شود از سهام ریالی همانند خودور، بانکی، حمل و نقل، بیمه‌ای و مثال این موارد استقبال خواهد شد. چرا که استراتژی سهامداران دریافت سود بیشتر است.

اما اگر مذاکرات به توافق ختم نشود، بورس می‌تواند به صورت تورمی رشد کند. اما این رشد واقعی نخواهد بود و باید منتظر زیان سهامداران در بلند مدت ماند. البته به عقیده کارشناسان در صورت تحقق این سناریو، سهام دلاری اقبال بیشتری خواهد داشت.

تاثیر برجام روی بورس

بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه آینده بازار را در پی مذاکرات و احیای برجام می‌دانند. برخی از کارشناسان عقیده دارند که احیای برجام را به سود بورس می‌دانند. اما برخی دیگر از کارشناسان این چنین نیستند.

برخی دیگر می‌گویند که دولت با دست بردن در بازار ارز سعی در کنترل قیمت دلار خواهد داشت. بنابراین سهم‌های دلاری و کامودیتی‌محور با سقوط بی‌سابقه‌ای مواجه می‌شوند که بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی دیگر عقیده دارند که این افت احتمالی پایدار نخواهد بود. چرا که دولت توانایی و امکان پایین نگه داشتن نرخ دلار برای مدتی طولانی را نخواهد داشت. از همین رو پیش‌بینی می‌شود که نرخ دلار حتی در صورت مداخله دولت در بازار آزاد، به سرعت به سمت واقعی شدن حرکت خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این حرفها خرافاته که اگر برجام به توافق برسد بورس خوب می شود چون تنها بهانه برام توافق بشه برای ریزش بورس بهانه‌ی دیگه درست می کنند

  • معلم

    پدر آمرزیده سود بیشتر کجا بود سال ۹۹ خونمو ۳۰۰میلیون فروخنم آوردم بورس الآن شده ۴۰میلیون حالا فرض محال سهام بالا رفت و من ۳۰۰میلیونمو، برداشتم با اون پول میتونم خونه قبلیمو بخرم الآن شده ۳میلیارد