کد مطلب: ۴۸۰۲۳۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مهمترین خبر امروز بورس / حمایت ۱۰ هزار میلیاردی صندوق توسعه در راه است

مهمترین خبر امروز بورس / حمایت 10 هزار میلیاردی صندوق توسعه در راه است

حمایت صندوق توسعه ملی از بازار سهام هرچند در چند وقت اخیر با انتقاداتی همراه بود اما به نظر می‌رسد گام‌های اجرایی آن یکی یکی در حال برداشته شدن است. در این مورد شب گذشته خبر جدیدی اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حمایت صندوق توسعه ملی از بازار سهام هرچند در چند وقت اخیر با انتقاداتی همراه بود اما به نظر می‌رسد گام‌های اجرایی آن یکی یکی در حال برداشته شدن است. در این مورد شب گذشته خبر جدیدی اعلام شد.

شب گذشته رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه از تنظیم پیش‌نویس قرارداد این صندوق با صندوق توسعه ملی خبر داد. محمد ابراهیم آقابابایی با بیان این مطلب گفت: در این پیش‌نویس نسبت به تعیین شماره حساب و نحوه اجرایی شدن این فرآیند تفاهمات لازم صورت گرفته است.

رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار با اشاره به اینکه «بانک مرکزی خزانه‌دار صندوق توسعه ملی است» افزود: پس از نهایی شدن قرارداد اقدامات لازم جهت این انتقال اجرایی خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد به زودی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در اختیار صندوق تثبیت قرار گیرد.

این درحالیست که برخی نسبت به بار تورمی این حمایت اظهار نگرانی کرده‌اند. اما این اتفاق در چه روزهایی در حال وقوع است؟

آخرین روند بازار سهام نشان از این دارد که بورس تهران روز سختی را پشت سر گذاشت و صف‌های فروش بسیار سنگینی را تجربه می‌کند.

دنیای اقتصاد درباره آخرین وضعیت بورس این طور روایت کرده است: نتیجه صف‌های فروش بزرگان بازار، افت ۴۳ هزار واحدی شاخص کل بود. اما اتفاق تلخ‌تر در نمادهای کوچک و متوسط بازار رخ داد. جایی که سهم‌‌ها چنان قفل در صف فروش بودند و خریداری وجود نداشت که حجم معاملات اغلب آنها به حجم مبنا نرسید. به همین دلیل قیمت پایانی این نمادها تغییرات کمی داشت و در پایان معاملات روز گذشته حدود ۸۸ درصد از نمادها در مدار منفی معاملات بودند. شاخص کل هموزن نیز قرمزپوش شد و با افت 4هزار و 700 واحد، عدد407 هزار و 732 واحد را به ثبت رساند. شاخص کل فرابورس نیز به 17 هزار و 950 واحد رسید. ارزش معاملات خرد سهام در روز گذشته 4990 میلیاردتومان و خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی هزار و 722 میلیارد تومان محاسبه شده است.

آخرین اخبار درباره بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    با سلام بنده هم همدردم با دوستان با این گرانی لوازم خانگی پولی جور کرده بودم برای عروسیم کم داشتم اومدم تو بورس که شاید بتونم زندگیمو شروع کنم ولی متاسفانه زندگیم که شروع نشد هیچ از دست هم دادم .واگذار میکنم به خدا همین….

  • ناشناس

    ارام‌باشید‌مطمن‌باشید‌هممون‌به‌فنا‌رفتیم…زجر‌کشمون‌کردن‌???

    • علی کرمانشاه

      طمع و زیاده خواهی حرس و حسادت به دیگران باعث نابودی انسان میشود وگر نه اینکه برادر شما اقدام به سپرده‌گذاری دربانک میکنید ویا آپارتمان و یا ملکی و طلا میخرید آیا هر روز درب بنگاه و بانک و طلا‌فروشی مینشینی ومدام قیمت میگیری که چقدر رشد و یا زیان کرده و رکود و مشتری ندارد یا دارد این سبک سرمایه گذاری نیست بلکه ورود با منظور بردن سود میلیاردی در چندروز یا هفته است که قطعا هرکس چنین مشاوره‌ای به تو داده که برای بردن سود میلیاردی و بادآورده به بورس بیایی و اقوام و بستگان و خود در روستا و شهر را بسوی بورس بیاری بقصد پولهای هنگفت و خرید و جایگزین کردن خانه و خودرو و ملک کشاورزی و مغازه و اتوبوس و کامیون جدیدوبهتر که در کنار آنها میلیاردها سود هم نشیب شما شود آری متاسفانه آنهایی که در روستاملک کشاورزی درجه یک که ارث اجدادی آنها بود مفت‌فروش کردندوبچه زرنگ‌های تهرانی خانه و آپارتمان و خودرو و طلای خانواده را همگی فروختند وبه بورس آمدند بقصد کوتاه مدت که ده‌ها میلیارد سود را یکما نصیب بچه‌زرنگهای تهران کنند و روستایی‌های زرنگ هم صبح زود با مینی‌بوس مردم روستا را به شهرمیرساند که اینترنت داشته باشد و برای هم‌ولایتز های خود خرید کنند و بعداز پایان وقت بازار آنها را به روستا برگرداند که البته گزارش تصویری از این جدیت وسرعت عمل مردم روستا که اینترنت ندارند ومجبور هستندصبح زودبرای خرید لب‌خطی آنلاین به نزدیکترین منطقه که آنتن اینترنت همراه فعال دارند خود را برسانند که شبکه خبر فیلم و مصاحبه با کودک و پیر و جوان روستایی را پخش کرد که حتی بعضی از روستایی‌ها زمین‌ودامداری خودرا فروخته وبه بورس آورده‌اند که البته اکثرا با نیت کوتاه مدت و بردن سودهای میلیاردی آمده‌بودند هیچ بازاری درکوتاه مدت سود نمیدهد و لااقل باید مثل دیگر بازارهای مالی و اقتصادی و کولیدی بلند مدت تا حدایل سال مالی اسفند۹۹با سهام خود بمانند که قطعا بهترین نتیجه بعداز انتخاب سهام بنیاد دار در بلند مدت نتیجه میدهد و میتوان انتظار سودهای خوب که حداقل ده‌ها برابر سپرده‌گذاری بانکها سود به سهامدار بدهد.ا

  • نا شناس

    مسخره ترین بازار فقط بورس همه ی بازار ها پیشرفت ده برابری داشتن ولی توی این گرونی بازار بورس به کف نشسته

  • تجارت واریز کن...

    بانک تجارت جونه هر کی دوس داری واریز کن به خدا دیگه کشش نداریم… تجارت نیوز عزیز خواهشاً ی پیگیری کنید به خدا ثواب داره ملت گرفتارن با این وضع کرونا… چرا اجازه فروش نمی دن سهام همینجوری داره میاد پایین… نمی دونم اینا منتظر چی هستن….

  • ناشناس

    دوستان نگران نباشید کمی صبر کنید رونق اقتصادی کامل خواهد شد!

  • امین

    مقصر خودمان هستیم اگر سکوت کنیم و این همه پست و پیام های مایوس کننده نزاریم و در صف فروش قرار نگیریم دو روزه بازار بر میگردد ما اتحاد نداریم هر کی به فکر خودشه. سهامداران ترسیدند و ترس هم برادر مرگ است من برنامه بورسم را حذف کردم و نیت کردم دوماه دیگه روشن کنم ببینم چی شده نترسید بالاتر از سیاهی رنگی نیست همه همین کار را بکنیدبه خدا قسم به تمام سرمایتون میرسید .

  • محمد

    ما که کشیدیم بیرون داشتیم به فنا رفتن اصل پول میرسیدیم این مملکت درست بشو نیست بورس بهتر نمیشه خرابترم میشه اقایون پولتونو بکشین بیرون گول این وعده هارو نخورید

  • اسدی

    انشاالله اون دنیا ۱درصد وارد بورس کنید الا برکت الله

  • ناشناس

    سلام منم تازه وارد بورس شدم درست اون موقعی که بورس ریزش کرد اونم بخاطر خریدن پالایشی یکم که اونم نتونستم بخرم اینکه همه مردم بیچاره رو گناهکار میدونن جای تعجب داره واقعا اونایی که چند ساله در بورس فعالند آیا ریزش به این شکل و این مدت نرماله؟؟؟ چرا وقتی یک سهم بیشتر از ۲۰ درصد رشد میکنه متوقفش میکنن ولی سهامهایی رو که بالای ۷۰ درصد هم ضرر دادند و همچنان ضرر میدن متوقف نمیکنن؟؟ حمایتها بماند که نکردند تقلبها بماند که جلوشو نگرفتن حقوقی ها بماند که در قله فروختن و در کف دارند میفروشن اگر واقعا سهام شرکتی ۶۰ تا ۷۰ درصد پایین اومده یعنی اون شرکت در آستانه ورشکستگیه در حالی که هیچ شرکتی اعلان زیان هم نکرده و همشون حالشون گل و بلبله … حرف کی قابل استناده؟؟؟ حتی اگر حقیقی ها که به قول خیلی ها همون مردم عادیند مقصر باشن برای فروش سهامشون بازم مقصر دولته… وقتی هیچ ساز و کار درستی برای آزاد کردن سهام عدالت در دست نیست لازم نبود همه رو بکشونن تو بورس بعدشم بگن چون سهام عدالتو فروختن بورس ریزش کرد…اونایی که سهام عدالت داشتن میخواستن سهامشونو بفروشن کی میتونه بهشون خرده بگیره این ازین… حالا چه کسی تضمین میکنه که بورس برگرده ؟؟ مردم عادی مگه چقدر سهام دارند که برای نمادهایی صف چند صد میلیونی و حتی میلیاردی درست کنن؟؟؟آیا حقوقی ها خودشون نمیتونن افراد حقیقی باشن حتما که میتونن… پس پشت پرده دستهایی وود داره که حالا به هر دلیلی اجازه نمیدن بازار برگرده وگرنه خیلی وقت پیش باید این بازار خودشو جمع و جور میکرد.

  • ناشناس

    من دیگه گول بورس و قماربازی رو نمی‌خورم حتی شاخص بشه 3میلیون واحد،،،دیگه سمتش نمیرم،، فروختم نوش جونمم هم سود و ضررش