کد مطلب: ۵۱۳۸۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ خبر مهم برای بازارها / این هفته، هفته کدام بازار است؟

۱۰ خبر مهم برای بازارها / این هفته، هفته کدام بازار است؟

در هفته گذشته شاخص بورس تنها سه درصد بازدهی مثبت داشت و این درحالیست که دلار کمی بیشتر و سکه چهار برابر این میزان بازدهی مثبت را ثبت کرد. در هفته جدید چه خواهد شد؟ پیش از شروع بازارها ۱۰ خبر مهم در این مورد را در این گزارش بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته گذشته شاخص بورس تنها سه درصد بازدهی مثبت داشت و این درحالیست که دلار کمی بیشتر و سکه چهار برابر این میزان بازدهی مثبت را ثبت کرد. در هفته جدید چه خواهد شد؟ پیش از شروع بازارها ۱۰ خبر مهم در این مورد را در این گزارش بخوانید.

ـ رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفته است: همین که بعضی مراکز اعلام کردند در یک ماه گذشته قیمت‌ها بالا رفته و البته آمارشان اختلاف معناداری با یکدیگر داشت باعث شد ترمز کاهش قیمت‌ها کشیده شود؛ سازندگان هم از هر عاملی مثل رشد قیمت مصالح برای بالا بردن قیمت‌ها استفاده کردند.

ـ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح ساماندهی بازار خودرو و احتمال عرضه از طریق بورس کالا ساز‌و‌کار جدیدی برای صنعت خودرو ارائه داده است که هفته جاری در کمیسیون صنایع مطرح و در صورت قطعی شدن در صحن علنی مطرح می‌شود.

ـ نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران گفته است: از نیمه پاییز تاکنون ۳۰ درصد از قیمت خودروهای خارجی در بازار کاسته شده و مشتریان خودروهای خارجی در انتظار ریزش بیشتر نرخ‌ها هستند و در مقابل دارندگان این خودروها با توجه به کاهش قیمت‌ها بر این باورند فروش برایشان صرفه اقتصادی ندارد بنابراین بازار راکد شده است.

ـ دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران زمان محدودسازی دامنه نوسان سهام در بورس بین منفی دو درصد و مثبت شش درصد را یک ماهه دانست و گفت: تصمیم محدود کردن دامنه نوسان در برخی دیگر از بورس‌های دنیا نیز وجود دارد و برای کوتاه‌مدت اتخاذ می‌شود.

ـ وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام این‌که تحریم‌های ظالمانه و شیوع کرونا درآمدهای سنتی کشور را به پایین‌ترین سطح کاهش داد، گفت : این بزرگ‌ترین افتخار دولت است که کشور را بدون استقراض از بانک مرکزی اداره کرد.

ـ رئیس مجلس با بیان اینکه بودجه تا پیش از پایان سال در مجلس نهایی می‌شود، گفت: ‌سلامت‌، معیشت، محرومیت‌زدایی‌، تولید و اشتغال چهار اولویت اصلی بودجه سال آینده است.‌

ـ دبیر کانون انبوه‌سازان از گرانی قیمت سیمان تا هر پاکت به ۴۵ هزار تومان خبر داده که این میزان در اوایل ماه جاری تنها ۳۰ هزار تومان بود. با وجود این گرانی ۵۰ درصدی اما رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت وعده داده که تا دو هفته آینده قیمت سیمان کاهش یابد.

ـ رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص جزئیات واگذاری سرخابی‌ها گفت: اولین شرکتی که واگذار خواهد شد پرسپولیس است چون اطلاعات این باشگاه دقیق‌تر بوده و رسیدگی‌ها کامل شده است. حساب‌های باشگاه استقلال هم در جریان رسیدگی است و این شرکت هم با وقفه یک هفته‌ای پس از پرسپولیس واگذار می‌شود. قرار بود این واگذاری‌ها در دهه فجر انجام بگیرد اما می‌خواهیم واگذاری را با دقت انجام دهیم و گرفتار عجله و اشتباه نشویم.

ـ تولید نفت خام ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک در ماه ژانویه (دی‌ماه - بهمن‌ماه) نسبت به ماه دسامبر (۲۰۲۰) ۶۲ هزار بشکه افزایش یافت.

ـ با افزایش نرخ ارز، بازپرداخت تسهیلات ارزی سررسید شده تا پایان سال جاری برای تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی که فاقد درآمد ارزی هستند به صورت ریالی انجام خواهد شد.

در مجموع به نظر می‌رسد نوسان قیمت در بازارهایی مثل مسکن و خودرو درحالیست که با کاهش نااطمینانی‌ها برخی از فعالان بازار منتظر بهبود بیشتر وضعیت بازار سهام هستند. دو بازار طلا و ارز نیز با توجه به روند پرنوسان هفته گذشته احتمالا از ناحیه این اخبار مورد اشاره تحت فشار برای افزایش تقاضا نباشند.

اخبار لحظه‌ای از وضعیت اقتصادی را در کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا کنه به پولمون برسیم سود نمیخوایم زندگیم نابود شد با بورس خدا رحم کن خودت