کد مطلب: ۵۶۷۲۳۲

عقب‌نشینی عجیب مجلس / خبر جدید از طرح صیانت / طرح مجدد در صحن علنی

عقب‌نشینی عجیب مجلس / خبر جدید از طرح صیانت / طرح مجدد در صحن علنی

با وجود اینکه نمایندگان مجلس رای به اصل ۸۵ شدن طرح صیانت دادند تا در کمیسیون فرهنگی در این مورد تصمیم‌گیری و حتی به صورت آزمایشی این طرح اجرا شود اما مرکز پژوهش‌های مجلس خبر جدیدی را اعلام کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود اینکه نمایندگان مجلس رای به اصل ۸۵ شدن طرح صیانت دادند تا در کمیسیون فرهنگی در این مورد تصمیم‌گیری و حتی به صورت آزمایشی این طرح اجرا شود اما مرکز پژوهش‌های مجلس خبر جدیدی را اعلام کرده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس در اطلاعیه خود نوشته است: صبح ۶ مرداد ماه ۱۴۰۰ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی» را در دستورکار قرار دادند و با رأی موافق نمایندگان مقرر شد براساس اصل ۸۵ قانون اساسی، طرح مذکور برای بررسی به کمیسیون مشترک و ویژه‌ای که در مجلس تشکیل خواهد شد، ارسال شود.

در شرح این مصوبه قابل ذکر است، آنچه که به تصویب رسیده، صرفاً تعیین «نحوه بررسی طرح» در مجلس است که به اشتباه در برخی از خبرگزاری ها به عنوان «تصویب طرح فضای مجازی» منعکس شد. بر این اساس، طرح مذکور به کمیسیون مشترکی متشکل از کمیسیون‌های تخصصی مجلس بازگردانده خواهد شد تا پس از مدت زمانی مشخص (یک تا دو ماه) با حضور صاحب‌نظران، فعالان فضای مجازی و کارشناسان دولت و بخش خصوصی بررسی‌های لازم در مورد آن انجام پذیرد.

روند بررسی طرح به این نحو خواهد بود که هر حکم تصویبی از سوی این کمسیون به طور عمومی و روزانه انتشار پیدا خواهد کرد و پس از مهلت یک تا دو ماه، طرح مجدداً به صحن علنی ارجاع خواهد شد تا در صورت موافقت نمایندگان، مهلت آزمایشی بودن آن تعیین و برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چراهمش دروغ دراین جامیگذاریدچرافکرافکارعمومی مردم رابه احرافی میبریدچرااول نتیجه این رونوشت نمیخوانیدبدش خبربذاری این چه سودی بشماداردکه فکرمردم بادروغگوی مسموم میکنیدهیچ قرارنیست مسدودبشه اینترنت یافیلتربشه هیچ فضای مجازی مسدودنخواهدشدهمش دروغ هست مردم عزیزایران بعضی ازامدن دولت جدیددارن جوسازی میکنند این طرح فقط بخاطرامن بودن فضای مجازی هست نه قط فضای مجازی اینترنت

    • ناشناس

      اشتباه فهمیدی . طرح اینه که هر سرور ی وارد ایران نشه مسدود میشه . به همین راحتی حالا ببینم کدوم نرم افزار مغز خر خورده ای میاد تو کشور جهان سومی و از همه جا تحریم شده ی ما سرور وا میکنه؟

  • مجتبی

    این مصوبه ۳۵بند داره،از جمله اینکه برنامه های خارجی باید در ایران مجوز بگیرند،برای فیلتر شکن باید کارت ملی داشته باشند،وضع مملکت وخیم،اینهمه اعتراض شد آقای رییسی کجاند اظهار نظر کنند!اونی که انگار باید برای جرم هایی که انگار مرتکب شده محکامه بشه الان در چه جایگاهی هست

  • ناشناس

    ادمین با سواد وقتی در کمیسیون تصویب بشه بعد طی دوره آزمایشی مثلا پنج سال به صحن علنی میاد یا شاید تمدید بشه. مجلس هم عقب نشینی نکرده.
    اینستا مثل وایبر از دور خارج میشه
    افسردگی و بیکاری زیاد تو راهه

  • ناشناس

    گویاعده ای نشستن و فقط طرح وبرنامه میدن برای براندازی مثل ستون پنجم داخل جبهه خودی هم هستند.کاش دستشون رو میشد….

  • ناشناس

    نمایندگان‌مردم‌درمخالفت‌بامردم

  • شبنم

    مگه ما رو مسخره گیر اوردین؟حق مسدود سازی این برنامه هارو ندارین دوروز دیگه بیاین بگین حق نفس کشیدنم نداریم چون کربن دی اکسید تولید میشه. اگه خیلی واقعا خوبین برنامه های داخلی رو توسعه بدین تا مخاطبانش زیاد شه نه این که برنامه های خارجی رو مسدود کنید.این طرح اجرا بشه بنده از مجازی دست میکشم درحالیکه الان تنها سرگرمیم همین فضای مجازیه

  • ناشناس

    اخه ای ادم ابوالبشر باید بزارید رییسی بیاد باش مشورت کنید و تصمیم بگیرید یدفه بین این دولت به اون دولت تصمیم عجولانه؟؟؟

  • reza

    مادیگه اینجور نماینده هایی نمیخاییم داشته باشیم که برخلاف مردم تصمیم میگیرین خیرسرشون نماینده ماهستن برخلاف ماشدن والا بخدا اون دنیا جلوی تک به تکتون رومیگیریم بخصوص خودمن اون روز دیرنیست یادتان باشد.

  • هادی

    هر چه تونستبن ماهواره رو کنترل کنید اینترنت هم میتونبد کنترل کنید این پف کردن خورشید جز سوختن خودتون سودی نداره مطمین باشید بزودی اینرنت ماهواره کل ایران رو پر میکنه و این طرحها جز دور شدن دولت از ملت سودی نداره

  • هاد

    مجلس که برای گرانی و فقز و مسکن و بیکاری و کرونا در این دوسال هیچ کاری نکرد ولی در محدودیت مردم صف اولن .زهی تاسف براین نمایندگان فقط کور خاندید ایران کره شمالی و کوبا و چین نمیشه تاریخ شاهد خاهدبود