کد مطلب: ۷۳۴۸۰۸

یارانه جدید در حساب این افراد/ جاماندگان یارانه بخوانند

یارانه جدید در حساب این افراد/ جاماندگان یارانه بخوانند

بنا به گفته سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه در ماه جاری یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به این افراد واریز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جاماندگان یارانه می‌توانند با مراجعه به سایت معرفی شده اقدام به اعتراض برای دریافت یارانه کنند.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اطلاعیه اخیر خود اعلام کرده که ۳ میلیون نفر از کسانی که پیش از این یارانه شان حذف شده بود و در سامانه حمایت درخواست بازبینی ثبت کردند، مجددا مشمول دریافت یارانه شده و یارانه 300 و 400 هزار تومانی واریز خواهد شد

واریز یارانه 300 و 400 هزار تومانی برای این افراد

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اطلاعیه اخیر خود اعلام کرده که کل افراد محذوف اردیبهشت ۱۴۰۱، ۵ میلیون و ۹۳۰ هزار نفر بودند که از این تعداد ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سامانه حمایت درخواست بازبینی ثبت کردند.

از این تعداد ۳ میلیون نفر در دهک‌های درآمدی ١ـ٩ شناخته شدند و مجدداً یارانه ایشان برقرار و معوقات یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز شد.

در همین رابطه، حسینی، سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه اعلام کرده؛ با توجه به آنکه دهک‌بندی خانوار توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام شده است؛ بنابراین مسئولان این وزارتخانه در جریان موضوع هستند.

او تصریح کرد؛ افرادی که به دهک اعلامی اعتراض دارند، همچنان می‌توانند از طریق سایت وزارت رفاه درخواست بازبینی و بررسی دهند، چنانچه جز دهک یک تا ۹ قرار گیرند، مشمول یارانه می شوند.

نحوه اعتراض جاماندگان یارانه

سخنگوی ستادهدفمندی یارانه ها افزوده؛ افرادی که تا قبل از ۱۴۰۱ یارانه آنها حذف شده بود یا انصراف داده بودند، می‌توانند از طریق سازمان هدفمندی ثبت‌نام کنند.

او خاطرنشان کرد؛ اگر سامانه اعتراض وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای اعتراض افراد قطع است، مسئولان این وزارتخانه باید پاسخگو باشد.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: بنابر آمار از اردبیهشت ماه به بعد، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به جمع یارانه بگیران اضافه شدند.
حسینی گفت: با توجه به آنکه دهک بندی خانوار توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام شده است؛ بنابراین مسئولان این وزارتخانه در جریان موضوع هستند. افرادی که به دهک اعلامی اعتراض دارند، موضوع را از طریق وزارت تعاون باید پیگیری کنند.

به گفته وی، بنابر آمار از اردیبهشت ماه به بعد همزمان با اصلاح نظام یارانه و بازبینی درخواست، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به جمع یارانه بگیران اضافه شدند.

حسینی می گوید: افرادی که به دهک اعلامی اعتراض دارند، همچنان می توانند از طریق سایت وزارت رفاه درخواست بازبینی و بررسی دهند، چنانچه جز دهک یک تا ۹ قرار گیرند، مشمول یارانه می شوند.

یارانه چه کسانی 50 درصد افزایش می یابد؟

سخنگوی ستادهدفمندی یارانه ها گفت: افرادی که تا قبل از ۱۴۰۱ یارانه آنها حذف شده بود یا انصراف داده بودند، می‌توانند از طریق سازمان هدفمندی ثبت نام کنند.

وی گفت: اگر سامانه اعتراض وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای اعتراض افراد قطع است،مسئولان این وزارتخانه باید پاسخگو باشد. (صدا و سیما)

نحوه جدا کردن یارانه

بر اساس اعلام وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی همه افرادی که از خانواده خود جدا شده‌اند، می‌توانند با اسناد مورد نیاز به پلیس +۱۰ مراجعه و گواهی مربوط را دریافت کنند.

اسناد مورد نیاز برای طی این مرحله مدارک شناسایی پدر هر دو طرف، که شامل کارت ملی، شناسنامه، و کپی دیگر مدارک است.

مدارک شناسایی هر دو طرف که شامل شناسنامه، کارت ملی، و کپی تمامی مدارک است.

اصل و کپی عقدنامه رسمی زوج
مراجعه برای حذف نام از لیست خانواده و معرفی خانوده جدید برای جدا کردن یارانه مرحله بعدی است.

زوج‌ها پس از اینکه مدارک مورد نیاز خود را آماده کردند، به آدرسی که از مرکز پلیس +۱۰ دریافت کرده اند باید مراجعه کنند تا نام آن ها از لیست خانواده خود حذف شود.

سپس با ارائه مدارک به مرکز پلیس +۱۰ و فرم ها و شماره پیگیری که از مرکز قبلی دریافت کرده اند می توانند مراحل ثبت نام و جدا کردن یارانه از خانواده خود و معرفی خانواده جدید برای دریافت رایانه به اتمام برسانند.

نکته مهم آن است که مراحل اداری ذکر شده به مدت یک الی دو ماه زمان می برد. به همین علت برای اینکه یارانه یک ماه خود را از دست ندهید باید به مراحل بالا بین دهم تا بیستم هر ماه اقدام کنید.

همچنین قبل از هرگونه اقدام به مراکز اداری، زوجین باید یک حساب بانکی تهیه کنند و شماره حساب و کارت خود را نیز هنگام مراجعه همراه خود داشته باشند. همچنین برای ثبت نام یارانه می توانند از سایت refahi.ir اقدام کنند.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • دادا

    باد چون دوکارمند هستیم و الان هم قرض خانه تمام نشده شدیم دهک ده

  • ایرانی

    یارانه نقدی بهتره.مردم خودشون باید تصمیم بگیرن.کمک اجاره میشه

  • ناشناس

    سلام‌من‌۱۰‌ساله‌که‌قرعه‌کشی‌گزاشتم‌هنوز‌هیچ‌خبری‌نشده‌در‌بانک‌کشاورزی

  • ناشناس

    متوجه نمیشم، اینکه بخوام سرپرست یارانه خودم باشم، چه ارتباطی با عقدنامه محضری میتونه داشته باشه؟؟
    از دید و نظر شما؛
    یعنی من، یکی از هزاران کارشناس ارشد این مرز پر گهر، با سی و چند سال سن، به میزانی از بلوغ و شعور و درک و توانایی نرسیدم که بتونم از پس زندگی خودم بربیام و حتما و الزاما برای “زنده مانی” نیاز به …
    آیا درست متوجه شدم؟؟؟

  • ناشناس

    چیکار میکنید؟؟؟؟