کد مطلب: ۵۱۵۷۹۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ خبر مهم دلاری و سیاسی برای سهامداران / روز خاص برای بورس!

۱۰ خبر مهم دلاری و سیاسی برای سهامداران / روز خاص برای بورس!

پس از افت ۰٫۵ درصدی شاخص بورس در روز گذشته، امروز ممکن است بازار سهام چه روندی را در پیش بگیرد؟ آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای بازار سهام به همراه دارد؟ حضور مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران و تصمیم‌گیری امروز مجلس درباره تعهدات ایران در برجام دو اتفاق مهم امروز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از افت ۰٫۵ درصدی شاخص بورس در روز گذشته، امروز ممکن است بازار سهام چه روندی را در پیش بگیرد؟ آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای بازار سهام به همراه دارد؟ ۱۰ خبر مهم برای سهامداران را که احتمالا امروز در بورس تاثیر داشته باشند در زیر بخوانید:

ـ رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شنبه شب برای دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی و گفت‌وگو درباره آخرین تحولات در فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب کاهش تعهدات برجامی وارد تهران شد. از سوی دیگر قرار است امروز مجلس درباره تعهدات ایران در برجام تصمیم‌‎گیری کند.

ـ محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه گفته است: کش و قوس‌هایی در بین ایران و آمریکا وجود دارد که هرکدام در گفت‌وگو‌های خود اینگونه مطرح می‌کنند که انتظار دارند اولین قدم از سمت طرف مقابل برداشته شود و این روند فعلا ادامه‌دار است. با توجه به وجود یک فضای مبهم در این میان، نقش اتحادیه اروپا و چین در صورتی که امکان یک توافق دوباره وجود داشته باشد بسیار مهم و تاثیرگذار است. در صورت توافق یک موج کاهش قیمت دلار را در پیش داریم که در این صورت با توجه به کاهش قیمت دلار شرکت‌هایی که با منبع درآمد دلاری همراه هستند، با باز شدن درهای صادراتی کشور، فروش مستقیم بهتر، درآمد بالاتر و در نتیجه با کاهش هزینه‌ها روبرو می‌شوند. در این صورت با یک واکنش هیجانی همراه هستیم اما در کل به نفع کل کشور و در بلند مدت به نفع بورس است.

ـ دیروز در بازار ارز، دلار ۵۳۰ تومان افت قیمت را به ثبت رساند و روی عدد ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان قرار گرفت.

ـ نرخ ارز در صرافی‌ ملی دیروز شنبه اعلام نشد و رقم تعیین شده دلار و یورو برای خرید و فروش روی عدد صفر ماند.

ـ جدیدترین نرخ ارز در سامانه نیما دیروز شنبه دوم اسفند ماه اعلام شد که بر این اساس قیمت خرید دلار ۲۳ هزار و ۴۵۸ تومان و قیمت خرید یورو ۲۹ هزار و ۶۶ تومان اعلام شد. نرخ فروش دلار در سامانه نیما ۲۴ هزار و ۳۹۲ تومان و قیمت فروش یورو نیز ۲۹ هزار و ۱۳ تومان تعیین شد.

ـ رئیس کل بانک مرکزی گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی حداقل تا ۶ ماه آینده برقرار است.

ـ معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: میزان صادرات غیرنفتی مشمول رفع تعهدات ارزی تا پایان شهریورماه سال جاری ۶۵٫۷ میلیارد یورو برآورد شده که با احتساب حداکثر زمان ایفای تعهدات ارزی، میزان تعهدات ارزی صادرکنندگان تا پایان دی ‎ماه سال جاری ۵۹٫۹ میلیارد یورو است.

ـ به طور قطع عوامل مختلفی وضعیت بازار ارز در سال آینده را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد که احتمالا یکی از مهم‌ترین‌ آن‌ها انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ است. احتمال لغو تحریم‌ها، بازگشت به FATF و همچنین کاهش احتمالی آمار کرونا به دلیل واکسیناسیون سراسری، رخدادهای مهم دیگری است که بازار ارز را دچار نوسان خواهد کرد. درباره قیمت دلار در سال ۱۴۰۰ احمد مجتهد، رئیس سابق پژوهشکده پولی و بانکی مهمترین عامل تعیین کننده را اخبار سیاسی عنوان کرده است.

ـ سکه در سردرگمی ناشی از فشار‌های سیاسی بر سر دلار به کانال ۱۱ میلیون و ۵۲۰ هزارتومان بازگشت تا کانال مهم حمایتی خود را حفظ کند. قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار هم در بازار آزاد دیروز شنبه ۲ اسفند با ۴۰ هزار تومان کاهش، یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

ـ نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو، گفت: حدود یک هفته است که آرامش خوبی در بازار خودرو است و قیمت‌ها نوسان نداشته است.

برای مطالعه بیشتر اخبار بازار سهام صفحه بورس تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مرحله دوم‌نقشه پیاده شده و ته مونده پولها بلوکه شد

    • ناشناس

      ۴۲ ساله همش نقشه پشت نقشه

    • ناشناس

      معلوم نیست،،چقدر دیگه نقشه مونده.!.!.

  • ناشناس

    مشکل داخلیه و دلار خیلی قوی تر از این حرفهاست.ضمنا ما باید از واحد سنت صحبت کنیم دلار برامون سنگینه!!!

    • ناشناس

      خدا بیامرز روحت شاد

  • ناشناس

    متاسفم برای این اقتصاد که به حرف وابسته است و متاسفم برای اونهایی که هر روز میان تحلیل میکنن آخه چه تحلیلی. و متاسفم برای اونهایی که هر روز میگن نگه دارید فروشنده یعنی بازنده؟؟ ما کلا بازنده شدیم رفت

    • ناشناس

      بجز پول اینجا دیگه عمر و زندگیها هم در حال سوختن است

  • ناشناس

    وقتی بورس ریزش زیاد میکنه یک سیگنال برای دشمن هستش که تحریمها را صفت بگیر بایدن مکار نیز قشنگ متوجه این موضوع هستش،وقتی دشمن میخواد به یک کشوری آسیب بزنه اول بورس اون کشور را خراب میکنه تا اقتصاد خراب بشه و اعتماد کم بشه گویا بغضی ها دانسته یا ندانسته دارن در زمین دشمن بازی میکنند و گل به خودی میزنند،این وضعیت بورس باید درسته بشه ،منفعت بلند مدت نباید فدای سود کوتاه مدت شود،یاعلی

    • ناشناس

      دشمن طرز فکریه که شما دارید

    • ناشناس

      انشالله مدل اینجوری حکمرانی،،همچین نابود بشه،،که تا قرنها بشریت از دستشون در عذاب نباشند
      نه علم اقتصاد براشون مهمه
      نه علم اخلاق

  • admin

    فقط ارز دیجیتال

  • ناشناس

    همه بازارها خواهند افتاد از جمله بورس اگر برجام برگردد دلار ۱۲تا 15شود یعنی بورس نخواهد افتاد صادرات هم کنیم دستمزدهای بالا فرسودگی خیلی از کارخانه های مرتبط وغیر مرتبط با دلار و کلا هزینه های بالا در جامعه , آقای کارشناس صادرات بسیار جزعی چه دردی را دوا میکنه

  • ناشناس

    مگه ندیدید یه چند روز دولت خبر دلار 15000داده بود چطور بورس افتاد

  • ناشناس

    دمتون گرم چقدر صبورید

  • سامان

    این دامنه نوسان بلای جان بورس شده ،صد رحمت به دامنه نوسان قبلی،باید هرچه زودتر این دامنه نامتقارن رو بردارن بازار فرسایشی شده حجم معاملات بشدت پایین اومده و از همه مهمتر حقوقی فعالیت خاصی نداره،بالا برین پایین بیاین قدرت دست حقوقیها هست و الا سهمادار خرد که سرمایش نصف هم کمتر شده میل به فروش نداره در این قیمتها،امیدوارم بازار سرمایه ما خودش رو اماده کنه برای حذف دامنه نوسان در ابتدا شاید دچار هیجانات خاصی بشه ولی بعد از مدتی بازار پویا و فعال خواهد شد و سهمها کف خودشون رو پیدا میکنند و صفی وجود نداره ،اونجا نقدینگی وارد بازار سهام خواهد شد چون بسیاری از نقدیون منتظر کف بازار هستن،بیشتر بازارهای جهانی بدون دامنه نوسان هستند بازار با دامنه نوسان نامتقارن بازار مرده است
    در صمن بنده سهامدار هستم ،از نقدیون نیستم،معتقدم اگر کسی سهام ارزنده خریده نباید بترسه در نهایت به نفع بازار،اقای دهنوی باید هرچه سریعتر این قانون دامنه جدید را بردارند ،حداقل دامنه قبلی را بگذارند

  • ناشناس

    خوبه ۵۰درصد از دارایم رو خوردن ۵۰ درصدم چندروز دیگه میخورن تعجب هم نداره