کد مطلب: ۳۳۱۵۷۴

خروج بانک آمریکا از بریتانیا قبل از بریگزیت

خروج بانک آمریکا از بریتانیا قبل از بریگزیت

بانک آمریکا امروز، دوشنبه اعلام کرد که اقدامات مربوط به خروج و انتقال دارایی و فعالیت‌های بانکی خود را از لندن به دوبلین ایرلند انجام داده است.

بانک آمریکا امروز، دوشنبه اعلام کرد که اقدامات مربوط به خروج و انتقال دارایی و فعالیت‌های بانکی خود را از لندن به دوبلین ایرلند انجام داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بانک آمریکا (Bank of America) نیز همچون بسیاری دیگر از بانک‌های جهان که در بریتانیا دارای شعبه و فعالیت‌های بسیاری بوده‌اند، اعلام کرده است که تحت تاثیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موسوم به بریگزیت ترجیح می‌دهد که فعالیت و دارایی های خود را از این کشور خارج کرده و به یک کشور عضو اتحادیه اروپا منتقل کند.

پیشتر در گزارشی که اسپوتنیک به آن پرداخته بود، بسیاری از بانک‌های مستقر در لندن اعلام و تایید کرده‌ بودند که قصد دارند از آغاز سال نوی میلادی از لندن به سایر شهرهای اروپایی نظیر فرانکفورت، پاریس و دوبلین دفاتر خود را نقل مکان کنند و دارایی و فعالیت‌های خود را به منظور تسهیل در ارتباطات مالی و تبادلات بانکی در یک کشور عضو اتحادیه اروپا ادامه دهند.

بر اساس گزارش رویترز، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه بانک قبلا خاطرنشان کرده بودند که انتظار می‌رود با جابجایی و انتقال بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری از بریتانیا به آلمان حجم زیادی از مبالغ پولی و دارایی‌ها به ارزش حدود ۷۵۰ میلیارد تا ۸۰۰ میلیارد پوند نیز جابجا شود که این به طور قطع از بزرگترین تبعات منفی بریگزیت و خروج این کشور از اتحادیه اروپا به شمار خواهد رفت.

حالا بانک آمریکا (Bank of America) نیز به عنوان یکی دیگر از این بانک‌های جهانی اعلام کرده است که تمامی کارهای مربوط به جابجایی و انتقال دفاتر و دارایی‌های خود از لندن به دوبلین را انجام داده است و اجرای آن پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا احتمالا از آغاز سال جاری میلادی کلید زده خواهد شد.

بالغ بر ۳۷ بانک و شرکت مالی و اعتباری که هم‌اکنون در لندن مستقر هستند و فعالیت‌های گسترده‌ای از لحاظ تبادلات مالی و سرمایه‌گذاری در این کشور دارند، عنوان کرده‌اند که فعالیت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به ماندن در بریتانیا ترجیح می‌دهند و به همین دلیل نیز می‌خواهند دفاتر سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های خود را به فرانکفورت آلمان انتقال دهند.

این بانک همچنین در بیانیه خود عنوان کرده‌است که این اقدام در استخدام بالغ بر ۸۰۰ نفر کارمند بانک در شعب مختلف بانک آمریکا تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.