کد مطلب: ۴۴۵۱۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

انتشار اولین کارنامه بانک‌ها در دوره کرونا / اتفاق کم‌سابقه در یک بانک خصوصی

انتشار اولین کارنامه بانک‌ها در دوره کرونا / اتفاق کم‌سابقه در یک بانک خصوصی

بانک پاسارگاد در فروردین ماه امسال بیشتر از آنکه سپرده جذب کرده باشد شاهد خروج سپرده بوده است. به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا و کسادی بازار بسیاری از کسب‌وکارها در آستانه عید موجب شده مردم برای رفع هزینه‌های خود اقدام به خروج سپرده و پس‌انداز از بانک کنند. خروج سپرده اتفاق کم‌سابقه‌ای در بانک پاسارگاد است.

اولین کارنامه بانک‌ها در سال ۹۹ منتشر شده و بانک پاسارگاد اولین بانکی است که تجارت‌نیوز به کارنامه عملکرد آن در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ می‌پردازد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک پاسارگاد که با نماد بورسی «وپاسار» در بازار سرمایه نیز در حال فعالیت بوده، گزارش عملکرد فروردین ماه سال جاری را بر روی سایت کدال قرار داد.

بانک پاسارگاد در فروردین ماه سال جاری ۹٫۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به ماه قبل کاهش ۸۰ درصدی داشته است. با تسویه ۷٫۷ هزار میلیارد تومان از وام‌ها و اعطای وام‌های جدید، مانده تسهیلات این بانک در پایان فروردین ماه امسال به بیش از ۱۱۲ هزار میلیارد رسیده است.

بانک پاسارگاد طی دوره مذکور معادل ۹۱ درصد سپرده‌ها را به صورت وام پرداخت کرده است.

همچنین بانک پاسارگاد در فروردین ماه امسال بیشتر از آنکه سپرده جذب کرده باشد شاهد خروج سپرده بوده است. که این اتفاق کم‌سابقه‌ای در بانک پاسارگاد است.

به نظر می‌رسد در فروردین ماه امسال که کشور درگیر شیوع ویروس کرونا بوده و بازار بسیاری از کسب‌وکارها در آستانه عید کساد شد، مردم برای تامین مالی هزینه‌های خود اقدام به خروج سپرده و پس‌انداز از بانک کرده‌اند.

مشاهده خروج سپرده بانکی در کارنامه عملکرد بانک‌های دیگر نیز در فروردین ماه امسال دور از انتظار نیست.

pasargad

طی دوره مذکور بانک پاسارگاد در حالی که موفق شده ۱۲۷ هزار میلیارد تومان سپرده جذب کند، حدود ۱۲۸ هزار میلیارد تومان سپرده از دست داده است. در مجموع مانده سپرده‌های بانکی بانک پاسارگاد در پایان فروردین ماه امسال به ۱۲۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

میزان درآمد بانک پاسارگاد در فروردین ماه از محل وام‌های پرداختی، حدود ۳۴۸ میلیارد تومان بیشتر از میزان سودی است که به سپرده‌گذاران داده است.

بانک پاسارگاد در فروردین ماه امسال حدود ۱٫۲ میلیارد تومان به سپرده‌گذاران خود سود پرداخته کرده و از سوی دیگر از محل وام‌های اعطایی ۱٫۵ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

بانک پاسارگاد در سال ۱۳۹۸ از محل اعطای وام بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است.

تجارت‌نیوز در روزهای آینده کارنامه فروردین ماه دیگر بانک‌ها را هم بررسی خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • نون

    حالا سهامش میاد پایین؟

    • ناشناس

      سلام
      بانک پاسارگاد یکی از بانکهای خیلی خوب این مملکت هست. از این اتفاقای روزمره برای هر بانکی میفته , عادی هم هست. این بانک در این سالها نسبت ب بانکهای دیگه عملکرد خیلی خوبی داشته و از همه مهمتر مشتری مداری این بانک الگوی خوبی میتونه باشه برای تمام بانکهای کشور مخصوصا بانکهای دولتی .

  • علیرضا ‌جعفری

    با‌سلام‌سود‌بانک‌زیاد‌کنند مردم‌مگردیوانند‌پول‌از‌بانک‌خارج‌کنند

  • ناشناس

    استخدامی هاش چطوری میشه جذب دارن یانه؟