کد مطلب: ۳۰۲۹۶۹

خریدبیش ازیک میلیون تن گندم در کردستان

خریدبیش ازیک میلیون تن گندم در کردستان

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان از خرید تضمینی یک میلیون و ۲۷هزارتن گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان درسال زراعی امسال خبرداد.

جمال صالحی با اعلام اینکه از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم تاکنون یک میلیون و ۲۷ هزارتن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شده است، گفت: خرید تضمینی گندم هنوز در مراکز دولتی سطح استان ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز،صالحی ارزش ریالی گندم خریداری شده استان را ۱۳ هزار و ۶۱۶ میلیارد و ۲۰۲ میلیون ریال ذکر کرد و اظهارداشت: از این میزان حدود ۵۰ درصد به عبارتی ۶ هزار و ۷۸۶ میلیاردو ۴۷۳ میلیون ریال به کشاورزان استان پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان عنوان کرد: امیدواریم تاپایان مهرماه امسال پرداخت مابقی بهای گندم خریداری شده از کشاورزان استان به حساب آنها واریز شود.

وی بیشترین میزان خرید گندم دراستان را مربوط به شهرستان های بیجار با بیش از ۲۴۰ هزارتن و سقز با ۲۰۰ هزار و ۸۳۵ تن خواند و افزود: در شهرستان های قروه هم ۱۷۳ هزار و ۶۵ تن، دهگلان ۱۵۱ هزار و ۱۲۸ تن و دیواندره ۱۴۸ هزارو ۸۸۴ تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان خریداری شده است.

صالحی اضافه کرد: میزان گندم خریداری شده در شهرستان‎های کامیاران ۵۵ هزار و ۹۱۵ تن، سنندج ۴۰ هزار و ۵۳۶ تن، بانه ۶۰ هزار و ۷۲ تن، مریوان ۵۲ هزارو ۳۵ تن و سروآباد ۴۱ هزارو ۹۸ تن بوده است.

وی با اعلام اینکه کردستان رتبه دوم خریدتضمینی گندم در سطح کشور را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: تاکنون از میزان کل گندم خریداری شده دراستان ۳۶۷ هزارتن آن به ۱۶ استان کشور حمل شده است.

وی میزان ظرفیت ذخیره سازی گندم دراستان را ۶۷۴ هزارتن ذکر کرد و گفت: میزان نیاز سالانه استان هم به این محصول استراتژیک ۲۰۰ هزارتن است و گندم مازاد برنیاز استان هم همه ساله به دیگر استان های کشور صادر می شود.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.