خبر مهم:

کد مطلب: ۵۴۹۹۹۷

سیدحسن نصرالله:

از ایران بنزین می‌خریم/ چه کسی می‌تواند جلوی ما را بگیرد؟

از ایران بنزین می‌خریم/ چه کسی می‌تواند جلوی ما را بگیرد؟

سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید بر خرید بنزین از ایران گفت: اگر ببینیم برای حل بحران سوخت راه حلی ندارید، به ایران می‌رویم و کشتی کشتی بنزین و گازوییل می‌خریم، دولت لبنان اگر می‌تواند جلوی تخلیه بنزین و گازوئیل برای ملت لبنان را بگیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی دیشب در اظهاراتی با اشاره به بحران اخیر سوخت در لبنان، صف‌های طولانی مردم لبنان در جایگاه‌های سوخت را توهین‎آمیز دانست و پیشنهاد کرد حزب‌الله لبنان با لیر لبنان از ایران بنزین وارد کند تا بحران سوخت در کشورش حل شود.

نصرالله که به مناسبت سی‌امین سالگرد تاسیس شبکه «المنار» (وابسته به حزب‌الله لبنان) سخنرانی می‌کرد، درباره طیفی از موضوعات منطقه‌ای، جنگ اخیر غزه، برکناری نتانیاهو از قدرت و اوضاع سیاسی داخل لبنان سخن گفت.

او در بخشی از اظهارات خود درباره بحران اقتصادی و کمبود بنزین در لبنان هم گفت: پیشنهاد ایران برای فروش بنزین به لبنان با لیره لبنانی همچنان پابرجاست و اگر دولت لبنان شهامت و اراده سیاسی لازم را داشته باشد، حزب‌الله لبنان می‌تواند بنزین را با لیر لبنانی از ایران خریده و با نفتکش به بنادر این کشور در دریای مدیترانه منتقل کند.

نصرالله گفت: حل‌ بحران بنزین در لبنان طی چند روز امکان‌پذیر است از راه نفت ایران؛ اما این گام نیازمند یک تصمیم سیاسی جسورانه است. تمام این خفت‌هایی که مردم لبنان در پمپ‌‌بنزین‌ها گرفتار آن هستند، هنگام اتخاذ تصمیم روی‌گرداندن از آمریکا و وارد کردن نفت از ایران با لیره لبنان به سرعت‌ پایان می‌پذیرد.

او افزود: پیشنهاد ایران برای ارسال سوخت به لبنان بر پایه پول لبنان همچنان پابرجاست. اگر ببینیم برای حل بحران سوخت راه حلی ندارید، نمی‌توانیم این صحنه‌های ذلت را تحمل کنیم، به ایران می‌رویم و کشتی کشتی بنزین و گازوئیل می‌خریم. از بندر بیروت برای مردم سوخت وارد می‌کنیم و دولت لبنان اگر می‌تواند جلوی تخلیه بنزین و گازوئیل برای ملت لبنان را بگیرد.

منبع: عصرایران

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.